Barnkarusellen
Hello girls! Nu är jag tillbaka från en härlig semester, fullmatad med ny energi. Och, tro det eller ej (med tanke på tidigare inlägg ) även fullmatad med glädje över att vi faktiskt ska få TVÅ barn; nu när nyheten väl sjunkit in kan vi båda två glädja oss åt att få två snustroll på en och samma gång.
Jag har bara hunnit läsa de tre senaste sidorna, så jag har noll koll på läget känner jag, bortsett från att jag från alla grattis kan utläsa att Vänner har fått nytt jobb i Karlskrona. Därför sällar jag mig till grattiskören, Vänner! Då får du ju närmare till Skåneträffar än Göteborgsträffar framöver!
Jag ska försöka läsa ikapp det jag missat, men det lär väl ta några dagar, så är det några stora nyheter jag missat får ni gärna fylla i luckorna med en snabbrepris. Och Piggelin och Lappis - inlägg i resetråden är härmed utlovat, även om det förmodligen dröjer några dagar till. Känner att jag har gott om tid på mig, med tanke på andra skribenters ledtider!
Kan också tillägga att jag mår finemang; enda sättet jag märker av graviditeten är att jag nu fått en liten bulle på magen. Än så länge kan jag ha mina vanliga byxor, men inom ett par veckor är det nog kört. Lovar att komma med fler reflektioner kring det här med tvillingar framöver, men hinner inte skriva mer just nu. Måste ju jobba lite också! Apropå jobb så berättade jag idag för mina kollegor om vad som är på gång, och de blev glada för min skull; även chefen. Vi håller just nu på att rekrytera till en tjänst i gruppen och nu blir det troligtvis så att man tar in två stycken istället för bara en, och så får jag någon annan tjänst när jag kommer tillbaka efter föräldraledigheten. Passar mig alldeles ypperligt!