• Snartis

Barnkarusellen

Hej tjejer
    tar ett brejk från bröllopsside-meckande och måste bara få inflika en sak efter jag läst inläggen några dagar

En kompis son (2år) har nyligen varit inlagd på sös pga av Rotaviruset.
    Började som en magsjuka men blev snabbt sämre och blev då inlagd. Nu efter 2-3 veckor börjar han återhämta sig och må bra igen. De har även en liten tjej på 4 månader så de har fått varit extremt noga med hygienen. Nu kanske denna pojken fick den riktigt elaka varianten av viruset....

När jag läst om era bebisar så undrar jag om det inte är det både Victor och Iris kan ha drabbats av?

www.vardguiden.se/Article.asp&C=2420

• Snartis

Tack för idag Frullis, Cicci och kokos
    Stora kramar till er underbara tjejer....

• Snartis

bäst att komma in naken med pom-pomarna i högsta hugg
    Heeeeeeej Frullis :-8 :-8

en "gamling" har äntligen tid att titta in...

Är det du som fyller idag kokos? Gubben din fyllde väl i torsdags?? JÄTTE GRATTIS till er båda :-8

såååå himla nöjd idag, kunde sova på mage för första gången på eviiigheter. Brösten och magen har varit i vägen men inte längre

Har i princip nästan helt slutat amma nu, sååå skönt! Det var lillkillen som valde det själv, mat är så mycket godare enligt honom. Han är en otroligt snäll och glad kille, äter som en häst(hmm ponny kanske hahah), sover hela nätterna och massor på dagen. Fått två tänder och kommer säkert snart börja krypa med den aktiviteten han har på golvet.

Livet är helt enkelt prima med oss båda och då känns det lite som man inte hör hemma här. Det diskuteras mkt om nattning, mat mm men när jag väl varit inne och läst så läser man inte lika ofta om när det händer roliga saker med utveckligen osv

Som tex att lillkillen är pappig och sträckte ut armarna mot sin pappa igår och ville hellre vara hon honom än hos mig
    Helt enkelt underbart, 6 mån och pappig istället för mammig...

Annars är det fullt upp med bröllopsplaneringen, haft problem med veckors försenade inbjudningskort mm. Så som jag har skrivit så är jag mkt på BT men just inte i denna tråd. Min datatid går åt att fixa bröllopssaker. Hade sparat massa roliga saker till festhäftet från min "aktiva" tid här men de försvann i cyberrymden när jag slutade på jobbet *mutter*. sabla Spray-mailen...

Vet inte om ni har tagit upp detta, har ni som fått barn fått mensen tillbaka?
    Min kropp håller på att komma igång igen
    Haft oni i äggisarna i ca 1 vecka och i fredags kom den...

EN ALADÅB!!!!

hahahah den var länge sen sist, så nu har jag säkert haft ÄL i helgen för i igår kom det en till hahahah

nu ska jag sluta mitt ego inlägg och kommentera lite...

• Snartis

nu är middagen i ugnen och en del inbjudningskort klara...

Cicci, underbart att Victor sov så bra inatt
    Ohhh ja såg hans fina tand där uppe, ännu mer att bita mamma med ahhahaha
    Usch snart ligger du på en sandstrand och gottar dig, lite avis på dig när man tittar ut på REGNET
    Ni får ha det så jätteunderbart på resan och lapa lite sol för mig oxå!
    Hör av dig när du är hemma igen så träffas vi igen
    KRAM

Kokos, Jättegrattis igen!!

Sweet, du skriver så himla bra, sätter ord på vad alla menade här inne
    Sååå kul att du känner rörelser, först då man verkligen kände sig "riktigt" gravid tyckte jag. Var in i galleriet och kollade foton, vilken söt kisse Lipton är!

BS: förstår verkligen att du vill trappa ner på amningen eller snarare sluta. Har Iris någon snuttefilt eller annat som hon sover/känner sig trygg med?

Jag har kört "Snutte-metoden" med lillkillen, från det vi var på BB så har vi använt en snutte som jag använde när han sov,ammade,låg i vagnen mm. Nu är han helt trygg och kan sova var som helt så länge han har snutten.
    Köpte flera stycken så man an tvätta dem imellanåt

Nu är det matdags....

• Snartis

hohho det verkar vara gamlingarnas afton

*applåderar för fullt åt frullis*

Sååå skönt, lillkillen har busat så mkt me sin pappa idag så han var helt slut och sover redan

• Snartis

har bara kommit en bit på väg att kommentera alla och kommer nog inte ens hinna med alla (säkert glömma ngn oxå)

Lappis & Telis, jag håller tummarna så himla mkt för er. Faktiskt en av anledningarna att jag smygläser tråden ganska regelbundet, för att kolla hur det går för er med ivf.

Piggis, i Stockholm heter det mammagrupp och första gångerna kan kännas lite knasiga men fortsätt att gå. Bra info och efterhand så lär man känna de andra mammorna och har roligt ihop. Idag så promenerar jag 1 gång i veckan med 2 andra mammor och våra barn är nästan jämåriga. Dessutom kommer säkert de gå på dagis ihop eftersom vi bor så nära varandra. Så ge det en till chans

• Snartis

Frullis, det blev en riktigt god middag, egen grillad kyckling+bulgur med solisar och en smaskig rucculasallad

• Snartis

hej hopp,

Nenne din underbara galning, kul att se dig

Muggles, BS: jag kan kanske oxå komma med sömntips, vad gör ni när bebisarna vaknar klockan 5?

oj en kille kallar....

• Snartis

Muggles, riv moget päron och ge till tex gröten. På Oliver fungerar det jättebra då han inte gillar katrinplommonpure.

När lägger du Moa för natten, om det är för tidigt så kanske hon är färdigsoven vid 5?

Oliver somnar mellan 19,30-20 och sover till ca 4 då han vaknar av hunger. Då får han ersättning och ny blöja sen somnar han om direkt till ca 7.
    Jag låter det vara helt mörkt, säger ingenting och efter han fått ersättning så lägger jag honom i hans säng med napp+snutte. Det har hänt att han vaknat och ska snacka på natten men de få gångerna så har det hänt något i utveckligen dagen där på. Så det har hängt ihop för vår del.

• Snartis

Sweet; bröllpet är den 5 juli på västkusten och inbjudningarna blir klara denna veckan lite i senaste laget men vad ska man göra när tryckeriet klantade sig
    Har koll på det mesta och redan köpt klänning som jag är sååå nöjd med.
    Tar gärna emot tips på roliga saker att ha i festhäftet

Ang sömn, har faktiskt oxå en rutin som jag gör utan att tänka på den. Nynnar en visa som jag enbart använder när han ska sova.

Kom just att tänka på O nicknamn Kick´n hahahh det passar faktiskt fortfarande så mkt som hans ben sparkar hela tiden hahaha

Inatt sov faktiskt Kick´n 13 timmar med enbart 1 matpaus från 19-8 och nu sover han igen ....

Näää nu ska jag göra iordning mig så man är klar när han vaknar, det är ju så underbart väder att man bara måste ta en promis idag.

Svar på tråden Barnkarusellen