Barnkarusellen
Mrs B: tar tacksamt emot ditt festhäfte. Men det är knas, går inte att inboxa dig? ;-(
Nenne: har inboxat dig
Mrs B: tar tacksamt emot ditt festhäfte. Men det är knas, går inte att inboxa dig? ;-(
Nenne: har inboxat dig
Ang sömn...
Jag märkte att Kick´n inte blev mätt på kvällen för mjölken var tunnare så började ge lite ersättning på kvällen.
Dvs ammade båda brösten och sen gav jag ca 140 mm ersättning och då sov Kick´n mkt bättre. Behövde enbart snutta lite en gång på natten.
Sen var det plättlätt att bara byta ut ersättningen mot välling samt det blev en kvällsrutin som fungerar suveränt. Han verkar uppskatta närheten som vällingflaskan ger morgon och kväll.Alltså han får den i vår famn tillsammans med snutten brevid.
MEN kan tillägga att det mesta styrs av hur man gör hela dagen. Kick´n har sedan han varit riktigt liten ätit massor på dagen och sovit sovit 4-5 kortare pass på dagen. Han är så aktiv så han behöver en tupplur efter 1,5-2 tim av vaken tid.
OCH han vill inte äta fritt utan försökte styra amningen någorlunda regelbundna tider. Får de amma hela tiden så kan det påverka magen och hur det kommer ut.
Piggelin, det kan vara så att du ska ge mat oftade än det spannet på dagen. Jag fick ge båda brösten 2-3 tim mellanrum....
Pröva du med ersättning, kan vara det lilla som saknas för att hon ska sova längre på natten
Vickan, min kropp fungerade bra 3 mån efter pillerstopp men sen verkade ÄLen komma igång. Slutade på sös den gången sen tog det bara 2 ggr så var jag gravid.
hej tjejer,
Vet ni vem som hittat mig?? Jo tanten
Det började igår så det var med lite skräckblandad förtjusning man insåg att kroppen kommit igång igen. Idag kom det rejält men inge ont alls??? Konstigt, trodde man skulle få jätteont men klagar inte hahahah
Kick´n är lika aktiv och matglad som alltid. Fått låna en hoppgunga av Frullis och det var en STOR HIT, han blir helt överlycklig när han får vara i den
Heeej Frullis förresten
Cicci, låter som du haft det prima i Dubai usch VATTKOPPOR??? stackars Victor om det är det...
Mrs B, Åter igen tusen tack för festhäftet har hunnit läsa igenom nu och kommer använda vissa delar
Cicci, läste just att du skrivit att det var vattkoppor. Hoppas han får lindrigt med koppor så jobbigt om de får det överallt.
kram
Liten, jobbigt, säg till om du vill ha tips på nappflaskor mm
Man är "livegen" i början men sen blir det bättre när bebisarna blir större.
Jag började ge Kick´n ersättning då och då runt 3 mån så han skulle vänja sig att få det. Då kunde hans pappa ta honom om jag behövde egen tid, hur skönt som helst.
Nenne, japp hon var så välkommen hahhaha...
Känns skönt att kroppen är på banan igen, tog 1 mån efter jag slutade amma.
Nääää varför kan inte tanten hålla sig till oss som välkomnar henne istället???
Det måste komma lite pluss igen i tråden!
Liten, de flaskorna är bäst enligt mig Kick´n tog dessa direkt och fungerar väldigt bra med att luften släpps ut ur botten.
Kolla bara så du har rätt napp för ersättning, nr 2. Om du vill att det ska rinna fortare så ta nr3, kan hjälpa för att få bebisar intresserade. Om de får suga mkt och inte få något för mödan så tappar de intresset....(gjorde iallafall Kick´n)