• Snartis

Barnkarusellen

Nenne, ohhh väga den?? Neee det var faktiskt nästan ännu värre förra gången, då började jag undra om det var blindtarmen faktiskt.

• Snartis

Hej Sweet, kul att se dig här samtidigt som mig

• Snartis

Det har varit en riktig utvecklingsvecka för Kick´n.
    Senaste dagarna så har han lärt sig sitta stadigt, gunga på alla fyra och början till att göra pruttljud med munnen.
    Hahahha nu är helt vild och röjer fullständigt bland sina leksaker.

Sååå härligt när man ser utvecklingen gå framåt så fort
    Nu är det nog inte länge till han kryper

• Snartis

Jorå det går framåt fast allt ska krångla lite hela tiden.
    Tur bara att det löser sig utan större bekymmer.

Just ja du frågade om vad jag hade tänkt för frisyr, funderat lite på något som denna:
    www.projectwedding.com/photo/browse&tag=hair+long&thumbs_page=26

men få se vad frisören säger

• Snartis

Hade en liten episod med guldsmeden som ringde och sa att de slarvat bort vigselringenoch behövde göra om allt från början.
    MEN de hittade den så nu är allt löst...har dock inte sett den än...

HAHAHAH nu läste jag lite snabbt och tyckte du skrev Lapinette!!! "Obehaglig människa" shit tänkte jag vad har hänt nu, men såg sen att du skrev Hubinette...
    Så fel det kan bli...

• Snartis

Har inte bestämt mig ang slöja, kan bli svårt med den typen av frisyr. Men det är ju långt kvar så kanske ändrar mig..

Har inte lusläst allt, hur är det med magen?

• Snartis

tillbaka från träningen

Sweet, roligt att du har en vilde i magen känner du de olika kroppsdelarna eller är det för tidigt för det? Glömt vilken vecka du är i

• Snartis

Vickan: vi har kompisar som råkat ut för lika som dina bästisar.
    Sonen föddes i v27 och dottern ville oxå ut då men läkarna lyckades stoppa förlossningen till v36. (princip sängliggandes)
    Inte roligt alls och tror inte att de kommer skaffa flera barn.
    Båda barnen mår prima är små charmtroll

Liten, provade mammagympa på Nautilus men det var så många andra mammor som släpade dit sina sjuka barn så slutade med det.
    Jag går istället på någon som heter Slim and Tone här i sjöstaden, kombinerar styrka med kondis.(enbart för kvinnor) På förmiddagarna så har de barnvänligt och sätter fram hoppgungor, lekhagar mm.
    Så himla bra för maskinerna står i en cirkel så alla sätter barnen i mitten och sen tränar man runt dem. Det blir naturligt att man pratar lite med det barnet som är framför en och barnen ser varandra. Kick´n tycker det är superkul och är helt färdig efter jag har tränat hahahhaha

Ang babykläder, köp omlottbodysar! Helt klart bäst när man i början inte är så van med att ta på dem och när de spyr ner sig så ska det gå smidigt att ta av.

Idag ska jag på "klädbytardag" på en skola, hur bra som helst brukar det vara. Mammor på lågstadie som ordnar och det brukar finnas massa babysaker att shoppa till billig peng. Ska spana efter lite saker vi behöver till landet, typ stol att hänga på bord mm

• Snartis

Pirr, grattis till lilltjejen! verkar helt klart som det föds mer tjejer på västkusten än i stockolm

Vickan, grattis på födelsedagen!!!!!!

• Snartis

Hahahhahah vilken rolig morgonläsning!! Nenne hur kommer du på allt??
    Svordomslåten ahhhh gamla minnen *tänker tillbaka*

Lappis, neeeeeej dumma tanten, jag som såg fram emot att få läsa att det slutat blöda idag. Massa kramar till dig.

Frullis, tycker du ska åka gumman och maken är tillräckligt frisk att ta hand om Borren. Krya på er. KRAM

Cicci, Åhhh vad skönt att Victor sover hela nätterna!!!
    Skönt att kroppen kommer igång. Tänk om du lyckats och blev gravid, shit ibland behövs det bara en gång.
    Nästa klädbytardag är nu på lördag kl10 i gubbängsskolan. Gäller att vara där kl 9.45 med en ikeakasse att packa i (och kontanter)

Jag kan inte vara med på denna som är det största för åker till skåne över helgen. Kick´n kusin fyller 1 år så vi ska ner på kalas.

På utförsäjningen i lördags så shoppade jag massor, gåstol, matstol att hänga på bord, babygym ala retro, gunghäst, flytväst, leksaker och kläder i storlek 86. Kunde handlat mkt mer men var tvungen att kunna bära på allt Tror jag gjorde av med typ 400 spänn, helt sanslöst billigt.
    Tänkte på dig cicci när jag hittade ralph lauren tröjor för billig peng men de var för tjejer.

Nu ska jag göra iordning oss för att gå ut i skitvädret.

Kram på er alla

• Snartis

Heeeej Frullis gumman, så trist att ni är sjuka. Kick´n och jag saknar er

• Snartis

AM bäst att passa på och fråga ang barnvagn när du är inne. Upplever du att Funen är lite liten nu när Livia är större. Känns som vi behöver köpa en större vagn ibland för Kick´n är så lång hmmm

• Snartis

Näää då kommer det ta evigheter till vi kan ses
    Åhhh vad mysigt, kryp ner bland alla grabbar och krya på er.

Vildingen är i sitt esse just nu i gåstolen, på ALLT och bara skriker av glägje hahaha
    Inser hur det kommer bli när han kryper/går. Sa just ajabaja till honom och vad får man för svar?? Pruttljud och ett asgarv....

ojoj rätt intrssant att han var lika vild i magen och still going strong....

• Snartis

KAn bara tillägga att rivet moget päron fungerar bäst här. Katrinplommorn gillar han inte nämnvärt och har ingen funktion alls.
    Ger jag Kick´n banan så märker jag inte heller skillnad

• Snartis

Hej Frullis du kommer ha så mysigt i Dublin, helt rätt beslut att åka.

Här packas det för fullt för resa till skåne, shit all packning är ju till Kick´n. Helt galet hur mkt man måste ha med sig för en så liten person hahahaha

BS: håller nog med alla andra, kanske bäst att sluta tvärt med amningen. Låter som det har blivit en grej att få snutta nattetid?? Provar ni napp regelbundet? En flicka i min mammagrupp tog inte napp men mamman gav sig inte utan fortsatte hela tiden och efter när flickan var 7 mån tog hon den

Kick´n bråkar oxå lite på nätterna, vaknar med gallskrik. Tror han drömmer mkt nu, han får från ca 3 på natten sova hos oss och då sover han lugnt. Är det någon han bråkar med på natten så är det hans pappa

AM ja den där kanten blev jag galen på i början (vagnen). Tog ett tag innan man fick in rutinen på den, fast nu ligger han aldrig i fullt liggläge längre så det är inget problem.

• Snartis

en sjuk snartis tittar in, har åkt på Kick´n förkylning

Cicci, skönt att tanten kom, nu kan du andas ut. Se till att skydda er nu så du inte blir gravid för tidigt. Efter sommaren har vi ju sagt

Idag är Kick´n hela 8 månader!!! Shit var tog tiden vägen, det var ju inte länge sen vi stog vid svampen med våra systempåsar
    Kick´n är helt vild som vanligt, fullkomligt älskar sin gåstol. Speciellt om han får tag på sin favvovisp så han kan springa runt oc slå på saker

Kan hålla med om att till flickor finns det massa fint medan till pojkar är utbudet mindre. Fast finns massa coola saker till grabbar oxå, gäller bara att hitta dem.

Är det idag nenne spolas?? Lycka till!!! Håller tummarna på tvillingar

BS; oj är det en liten vampyr du fått? Du har verkligen en liten dam med mkt humör och egen vilja.

• Snartis

Liten, gu vad skönt att få klippa av en bit av håret. Efter bröllopet så ska jag kapa av minst 20 cm har jag bestämt.

Så många kort det ligger i albumet nu, kul att se alla bebisar

Ha en bra dag allihopa i det stålande fina vädret

Svar på tråden Barnkarusellen