• MSW

Barnkarusellen

Hej "allahopa"!!

Har nu kommit hem från Thailand (i tisdags kväll) och har haft fullt upp sen dess.. Jag har nu iaf läst igenom gamla tråden och hittat hit till den nya..

Ska läsa igenom denna tråden med innan jag börjar "lägga mig i" igen, men nu tänkte jag faktiskt försöka ge mig ut på en promenad i solen innan regnet och stormen kommer hit, vilket den tydligen ska göra i morgon!

Har saknat er och tänkt på er mycket medan vi var i väg!

Kram på er!

• MSW

Hade tänkt att jag skulle ha hunnit läsa ikapp sen länge! Men det har inte fungerat som jag har tänkt.. Av två andledningar: Nämligen att 1: ni har skrivit för mycket sen vi kom hem. Mitt "hej jag har kommit hem inlägg" var på sida 108..
    och 2: Jag har jobbat "alldeles för mycket".. Trodde att jag denna vecka skulle ha jobbat 3timmar i tisdags och vara ledig resten. Men nu med facit i hand har jag jobbat 30h istället..
    Jag har nu suttit och läst i fatt i två timmar ungefär började på sidan 80 och när jag närmade mig sida 130 så orkade jag helt enkelt inte med mer och ville vara med på det som händer "nu" ist, vilket tydligen var väldigt spännande med tanke på lappis senaste händelser (som jag så klart var tvungen att läsa ikapp ett par sidor bakåt).. har jag missat några "big news" får ni gärna tala om det, annars får jag väl fråga om ni pratar om något jag inte känner igen!

Och från och med nu ska jag försöka att kommentera det som händer.. Har juh tänkt kommentera en massa jag har läst, men känns lixom lite fånigt så här långt efter åt, så därför säger jag bara att jag beklagar allt tråkigt som har hänt och gläds med er med allt bra som hänt!

Sen så för att svara lite angående vår Thailands resa så har vi haft det bra, förutom att jag kräktes första gången på planet ner och sedan har fortsatt med det (senast i morse) någon gång varannan morgon så där.. Jag har dessutom haft ganska rejäl hemlängtan..

OM jag inte skrev det i förra inlägget så skriver jag det nu: Har tänkt på er en hel massa när vi var i väg.. Och undrat hur det har gått för er!

Thailandsvistelsen på en månad var uppdelad i Bangkok, Huahin och Koh Chang, vilka alla var trevliga, även om jag tyckte att Bangkok var lite för högljudd (vilket jag inte tyckte förra gången).. Annars var det toppen väder och det mesta vi hade tänkt vi skulle hinna med hans med (dock i sista minuten för det mesta)..

Och Mrs B: Mitt BF är enligt BM's snurra flyttat till den 26/8 men gör ul om tre veckor och då ändras det väl förmodligen igen!

Sen kommer jag inte ihåg hur mycket jag skrev innan vi åkte, men vi var iaf på inskrivning dagen innan vi åkte och träffade där på några bekanta som är vänner till våra vänner (hm.. lite rörigt det där) men iaf var lite orololiga att de skulle skvallra för våra gemensamma vänner och det i sin tur skulle spridas vidare (vilket det visade sig att det inte gjort, men man vet aldrig) så därför bestämmde vi oss för att berätta för våra föräldrar innan vi åkte ist för när vi kom hem som vi hade tänkt (då vi gissade att de skulle vara tillräckligt oroliga för oss ändå).. Och de blev såklart glada allihop var och en på sitt vis! Och (som min mamma kom på mitt i natten innan vi åkte) mer oroliga, men inte så mycket som vi hade befarat.

Nu sen vi kommit hem har vi även hunnit berätta för de flesta andra och räknar att det ska vara ganska "officielt" efter onsdag då vi träffar de sista släktingarna som vi själva vill tala om det för.. (Så sen kanske jag vågar ta några försiktiga stapplande steg ut från min "hemliga" identitet)

I måndags var vi hos bm igen och fick höra hjärtat slå, (så efter det esklaerade "skvallret" till släkt och vänner)..

Även om jag vissa dagar fortfarande har skit svårt att tro att där faktiskt ÄR någonting i magen så inbillar jag mig att magen har börjat synas (och mannen suckar och säger att det syns varje gång jag säger att jag TROR att den syns men det skiljer juh så lite ännu att det juh kan vara inbillning) och hade även besök av en snäll kompis igår som också sa att lite syns det allt..

Jag tror dessutom att jag kände av det lilla krypet för första gången idag, mitt när jag stod och hjälpte en elev kände jag något i magen som jag bäst kan beskriva som mjukt, och som det står i alla tidningar och böcker "något jag inte känt tidigare".. Jag kände bara att jag stannade upp och blev helt varm i hela kroppen efteråt och just då var jag helt säker på att det måste vara bebisen, men juh längre tiden har gått juh mer osäker är jag och skulle gärna vilja känna det igen och lite längre så att jag kunde bli lite mer säker, men var det bebisen så kommer jag juh förhoppningsvis känna det fler gånger!

Annars är nästa "steg" att vi ska träffa farbror doktorn på måndag (f.ö. en som vi känner privat också så jag hoppas inte att det är meningen att jag ska utsättas för allt för intima undersökningar) p.g.a. kombinationen graviditet och för få blodplättar!

Sådär ja, så blev det ett hejdundrande inlägg (och ganska kompakt dessutom, men det tycker jag jämt mina längre inlägg blir)!

Nu hoppas jag att under tiden jag suttit här och skrivit så har lappis hunnit få svar!! (helst ett bra sådant så klart!)

• MSW

Lappis: Får väl ändå räkna det till det mest possitiva, att du nu inte behöver oroa dig för att dricka för mycket!! Och det var säkert för att du förtjänat det som kroppen spelade dig ett spratt, blödningen kommer säkert så fort du kommer hem från Paris och sen går resten av IVF'n helt utan missöden!
    Ha det super bra i Paris!

• MSW

Zozo: Jag hade min sista mens 19 november(då den började), fast jag har lite långa och oregelbunda cykler, men ägglossningen måste ha ägt rum from 7 dec eller någon dag där efter..

Konstig sak att säga förresten, jag menar hade du mens då så borde det väl vara bf som är fel och inte tvärt om..?

• MSW

Kollade in "'William Tell' Mom" som någon länkat till för ett tag sedan! Helt grymt rolig.. Känner även igen det från skolan, är precis samma tjat där!

Zozo: Är det inte så då att det "tog" i förra cykeln? Jag menar, det är inte så himla ovanligt man får "mensliknande blödningar" (som det heter i böcker å så) i början av graviditeten väl?

• MSW

Muggles: Haha, häftigt, nästan konstigt att det kan vara så lika.. Får väl se vad som händer på UL då, men tror snarare att jag blir flyttad på andra hållet, då jag har lite längre cyklar än "normalt"(=enligt snurran)

• MSW

Ja, Zozo, h*n i magen vet juh förhoppningsvis ändå bäst själv när det är dags att komma ut, och du lär juh märka när det blir..

• MSW

Nattson: Det blir säkert bra med resan.. Hur länge är det ni ska vara borta?
    Spännande med vagn köp vad blev det för någon?

Vi var på IKEA idag, lite spännande att "få" titta på bebis sakerna.. Såg ett skötbord som vi ev skulle kunna få plats med.. Annars hittade vi två byråer som vi ska ha som sängbord (sen vi flyttade har vi bara haft varsin kartong som sängbord) och ett par gardiner och lite annat småplock..

Om jag ska vara lite OnTopic också så har inte helgen varit så rolig, har mått illa både i går och idag och varit jättetrött, har dessutom spytt fre,lör och söndag, och så ofta brukar jag inte kräkas, är lite orolig att jag ska behöva dras med det hela graviditeten, fast än finns det väl hopp kanske, men tycker det borde ha lugnat ner sig nu..

• MSW

Junilejon: Bara 4 veckor till?! Är du så nära "målgången"? (har ingen koll, fast Mrs B la in bf listan för inte så länge sedan, läste den inte tillräckligt noga helt enkelt, får skylla mig själv )
    Nattson: Nu har ni väl gett er i väg, men ha det så himla bra på semestern!!

BS & Nattson: Imorgon går jag in i vecka 17..

BS: Skönt att höra att ditt inte gick över förrän så pass "sent", kanske jag kan hoppas på det.. Har inte testat något mot det, men efter varje dag med illamående eller efter varje kräkning hoppas jag juh på att det ska vara sista gången.. Mådde illa i går också, men kräktes inte, och idag har jag knappt mått illa alls, ännu iaf.. Alltid något..

Tinga: Skönt att allt såg bra ut på UL, och jag antar att det känns ganska mysigt att få titta på dom ofta, även om det egentligen är för att kolla att allt står rätt till..

Lappis, låter som en riktigt bra helg! Och skriver som någon annan skrev, att nu måste juh resten av ifv'n gå som en dans och bli superlyckad!!

Vi var hos doktorn igår, och han tyckte att så länge mina trombocyter ligger så pass högt som 30 (som de låg sist) så var det inga större problem, knappt inte ens med förlossningen. Men han skulle också ta kontakt med min andra doktor och prata om hur vi ska göra.. Jag fick också ta ett nytt blodprov för att kolla trombocyterna, och när jag skulle ta det var jag så nervös att jag satt och skakade, inte för att jag var rädd för själva sticket, utan för att jag vill juh så himla gärna att det ska vara på (minst) 30.. Well, får se när jag får svar på det...

Doktorn frågade iaf oss om vi kanske ville göra ett 'litet ul' för att se om det stämde något sånär med vilken vecka vi skulle vara i. Och det tackade vi såklart ja till och fick oss ett "tjuvkik" på bebben.. Såg hur hjärtat slog och att han sparkade och allt som han kunde se nu såg bra ut, och huvudet var 31,8mm, vilket stämde bra, fast han flyttade datumet till den 25/8 ist för 26/8..

Och om det är någon som för statistik så är jag INTE allergisk mot morötter..

• MSW

Och godmorgon förresten (såg jag var först för dagen)

Svar på tråden Barnkarusellen