• MSW

Barnkarusellen

Lappis: Hoppas du orkar rycka upp dig igen!

Tinga: Seeeeegt att blodtrycket har stigt! Det är juh så jäkla typiskt att det händer något tråkigt när man går och är nöjd och glad!

Victory: Håller med om att UL förvirrade med datum.. Innan dess hade jag "äntligen" klarat hålla reda på när jag bytte vecka, men sen flyttades det fram ett par dagar, så man blev förvirrad, fast nu kör jag på samma som innan..

Mitt blodtryck kontrolleras varje vecka (pga påfyllningen, inte pga grav.) och senast var det 105/65.. När det var som lägst var det typ 95/60 och som högst var jag uppe på 120/75 om jag minns rätt..

Nu i ca vecka 23 har jag gått upp 6 kg så ligger också ganska i mitten enligt mammapraktikan!

Idag har vi förresten blivit inbjudna till föräldragruppsträffar.. Ska bli lite spännande tycker jag!

• MSW

Känns som att jag ev glömde kommentera något, men men.. *next time*

• MSW

Piggelin: Ha det så bra till/från/i Tyskland!

Clownis: Trevligt att få ett livstecken från dig, hur går det med maken din?

• MSW

MrsB: Häftigt.. Då får vi försöka planera in någon träff till hösten.. Och skönt för dig och familjen om det inte blir längre resor än ni är vana vid!

Tinga och make: Usch vad bekymmersamt, men ändå låter det juh förhållande vis possitvt (hur positivt det nu kan vara i situationen), håller tummarna för att de ska stanna så länge som möjligt, varje dag är juh bra!

Telis: Åh vilka dumma ägg som inte fattar att dom ska vara bra!! Hoppas det förstår att dela på sig ordentligt!!!
    Hoppas att du slipper operera cystan också!

Grattis Izzie!! Hoppas dagen varit bra!

Nenne: Lycka till med hus, jobb och pergo!

Vickan: Jobbet borde juh bli lite lättare med tiden, du är juh fortfarande ny! Och husrenoveringen lugnar väl med ner sig "till slut" även om alla husägare säger att det alltid är något som behöver göras..

• MSW

Telis: Himla tråkiga besked, men du/ni verkar ändå ta med ganska mycket ro! Och grattis på födelsedagen!

MrsB: Här har vi också varit och slagit lite på ranchen (maken spelat länge och jag började i fjor).. Förstår att din make tycker det är roligt att kunna ta med Max.. Hoppas bara att Max fortsätter att tycka det är roligt också..

Annars har vi hjälpt några kompisar att flytta till hus i helgen och bjudit på grillning här..
    Har börjat få ont i ryggslutet(foglossning gissar jag) nu, och i helgen har det i mellan åt gjort rättså rejält ont, men gått över nästan lika snabbt igen..

• MSW

Piggelin: välkommen tillbaka till Svergie igen, skönt att allt gått bra.
    Vad skönt för tinga att få det lite lugnt, även om det nu lät ganska osäkert.. Hoppas verkligen de stannar så länge som det bara är möjligt!

Liten: Jobbigt med förkyldningar, skönt att ni är på bättringsvägen iaf!

• MSW

Vad bra det låter med att både Telis och Lappis funderar över nästa steg, även om vi så klart hoppas att det aldrig behövs!

Nenne: Ja, det var så länge sen du var inne, tänkte på dig igår och undrade hur det gick med pergon.. Men då märker du ingen större skillnad eller? Hoppas att det var "skjutsen" som behövdes!

Tinga: funderar på hur det går för dig.. Hoppas att allt är så bra som det går!

Jag funderar även på en av mina grannar, som har planerat kejsarsnitt imorgon, även om det är deras tredje (hennes fjärde) måste det kännas lite nervöst och förväntansfullt idag... Dessutom är det en ganska rejäl sladdis då deras yngsta blir 12 i år..

Har jag förresten talat om att min bror och hans sambo också ska ha barn? En sådär 3 veckor efter oss.. Så de kusinerna borde kunna få himla roligt ihop..

• MSW

Nenne: Okey, bara att fortsätta hålla tummarna för att allt ska fungera med andra ord.. Och även att ni vinner budgivningen!

Piggis: Bra att du fungera som länk till/från Tinga!

Jag funderar lite.. När började ni handla till bebbarna? Har tänkt att åka till Ullared och hitta det mesta, men känns som att jag tycker att det är lite för tidigt, men vill samtidigt helst ha det gjort innan jag blir för stor och tjock (och varm) i sommar.. Så hur länge väntade ni?
    Barnvagn får vi låna av svägerska och säng från syster (som även vi haft när vi var små)..

• MSW

Godmorgon!

Nattson: Är i slutet av v23 början på v 24 någonting.. Men du har köpt typ kläder och sånt då? När gjorde du det?

Nu hinner jag inte mer, dags att åka till jobbet!

Trevlig valborg på er förresten! (Jag ska spendera dagen med att jobba till 17.30 och sen middag hos mor och far + en del gäster och sen titta på bål!)

• MSW

Junilejon och nattson: Jag är väl kanske inte ute så tidigt som jag tycker att det känns som då.. Men känns som jag skulle vilja vänta till slutet av maj, men ska man/jag till Ullared vill jag juh må tillräckligt bra för att orka med det.. Jaja.. Vi får se.. Promblemet att jag tvekar är nog att jag fortfarande inte riktgit har fattat att det kommer att komma en bebis.. Fast magen är stor och bebisen "far runt" i magen.. Fast handlar vi, så lär det juh kännas mer på riktigt.. Får fundera och diskutera med maken vad han tycker..

Junilejon, igen, roligt att du är tillbaka i tråden igen! Tänkte på dig för någon dag sen, att du borde komma tillbaka snart...!

Zozo: Jobbigt med blodtrycket! Hoppas Barcelona blir bra "plåster på såren"..

Lappis, Frejis: Hoppas ni får det bra på era respektive resor!

Var det något mer jag hade tänkt kommentera..?? Hmm.. Hoppas inte det..

• MSW

Nattson och junilejon: Jobbigt att må illa, men det kan väl bero p å att det börjar bli lite trångt för matsmältningen..? Själv mår jag inte direkt illa, men jag kräks däremot fortfarande någon gång i veckan.. Sådär lagom roligt! Dessutom har jag vissa dagar ganska jobbig halsbränna.. (dagens gnäll avklarat då, tror jag iaf.. )

Bs: Jo, du har rätt i att det vore bra att få det gjort medans man mår bra.. Men som sagt tycker jag att det känns som att det är "så himla långt kvar" men har juh gått över halva tiden och det har juh gått väldigt fort hittills.. Men får försöka ta tag idet och hitta en dag som passar..

Bs, Muggles o Cicci: JObbigt att 'de små liven' inte sover ordentligt, hoppas att det löser sig snabbt!

Cicci: Vet inte heller om jag kommenterat det hela med din farmor, men förstår att det känns väldigt tungt och tråkigt! Vi var juh i samma situation med makens mormor för bara några veckor sen..

Nu ska jag gå och göra gröt, blev så himla sugen på mannagrynsgröt när jag tittade i kylskåpet..

• MSW

..och vad skönt att Piff och puff fortfarande är på rätt sida magen!!

• MSW

..och sen skulle jag gärna vilja ha listan på vad man kan/bör/inte bör köpa på Gekås, så att jag kan förbereda lista och så... Om någon vänlig själ har den sparad..

Svar på tråden Barnkarusellen