Tjolahoppsan!
Här har helgen varit ganska lugn, fast vi har ändå fått lite gjort här hemma.. Bl.a. satt upp lite nya gardiner, äntligen fått upp allt vi köpte på IKEA förra helgen.
Fast var skönt med lugn helg då det blev lite konstigt/stressigt/akut med mina trombocyter i torsdags.. Överhuvudtaget var torsdagen ingen rolig dag, började på morgonen när jag (som vanligt) kräktes och blev ledsen och nedslagen av det. Sen skulle jag ta blodprov på MVC för att kolla trombocyterna igen. Det gick bra, trodde jag, för senare ringde sköterskan och sa att det hade blivit något konstigt (som jag inte kommer ihåg vad det hette) så det inte gick att avläsa något resultat och jag skulle behöva ta ett nytt prov så fort som möjligt, vilket som tur var jag kunde ta på vårdcentralen i närheten av där jag jobbar, i stället för att åka in till mvc igen.
Så jag var och tog provet på min lunch och sen kändes det som att dagen ääntligen blev lite bättre.. Det höll i sig till halv fyra ungefär, då doktorn ringde och talade om att trombocyterna låg på 2 (alltså väldigt lågt), och att jag skulle åka till det större sjukhuset vi har i länet och "få påfyllning", så resten av dagen var jag super deppig och var helt säker på att nu "skiter det sig med bebis, det här kommer säkert gå åt hel*ete" och andra positiva och upplyftande tankar..
Åtminstone gick det bra sedan med "påfyllningen", förutom att det tog ca fyra timmar och nu ska jag dit i morgon igen och först ta blodprov för att se hur jag har svarat på denna behandlingen, sen ska jag träffa någon doktor och få reda på hur stor dos jag ska få imorgon (och i framtiden gissar jag,) och hur det ska gå till väga, förhoppningsvis går det att fixa det sen så att jag kan få behandlingen på det mindre sjukhuset som ligger mycket närmare..
Men men.. får som sagt se hur det blir efter imorn.. Det värsta är att man missar så mycket på jobbet.. Sen lurar jag juh med maken också som chaufför och sällskap, vilket inte känns särskilt ekonomiskt..
Fast jag har lite svårt att överhuvudtaget ta det på allvar att jag är gravid.. Det märks juh inte lixom, så jag "tycker" att jag inte "behöver" anpassa mig till det.. Men det var juh inte så mycket att göra nu när det gällde Sesam med...
Till något lite mer "komiskt": Blir nog lite influerad av vad jag läser om era bravader här i tråden, drömde om bebisen igår natt och hon (det var en flicka i drömmen) ville bara äta jordgubbssylt och vispad grädde..
Well, sen när jag vaknade längtade jag efter bebisen JÄTTEMYCKET!
Nu måste jag ta hand om uttråkad och skrikande make!