Hej på er!
Det har inte funnits mycket tid den senaste veckan att gå in och skriva, men jag har åtminstone hunnit läsa lite emellanåt. Makens syster har varit på besök, hon bor i USA annars och ´min egen syster har också varit här och bott hos oss ett par dagar. Fullt upp med andra ord.
Matilda är nu 10 veckor idag och verkar vara inne i någon tillväxtfas. Hon sover extremt myket. Igår kväll matade jag henne kring 22 och sen skrek hon och hade svårt att komma till ro, men lyckades väl somna någon timma senare. Sen sov hon till 07,15!!! Annars är hon himla kinkig just nu. Sover, äter och kinkar. Idag har maken varit hemma och tagit en pappadag eftersom jag hade tid på sjukhuset för en bäckenmätning. Minns inte om jag skrev om det, men jag lyckades tjata mig till det eftersom Matilda fastnade i mitt bäcken under förlossningen och ska jag någongång våga mig på en tvåa så måste jag veta vad det berodde på. Skulle få svaret om en vecka ungefär.
Tyvärr kunde jag inte njuta av Matildas härliga sovnatt för jag låg vaken och funderade över min moster. Hon blev inlagd för 1,5 vecka sedan för lunginflammation, men nu visar det sig att hennes bröstcancer som hon hade för ca 1 år sedan och var "frisk" ifrån nu, spridit sig även till lungorna. De har även dränerat vätska i hjärtkammaren och klart är att hon aldrig kommer bli frisk eller ens komma hem från sjukhuset. Hon kan dö vilken timma/dag/vecka som helst. Man kan inte säga exakt hur lång tid hon har kvar men hon är riktigt dålig. Min mamma och pappa är i Thailand på semester och kommer hem på onsdag, så igår ringde min andra moster och ville att jag skulle meddela min mamma hur illa det stod till med systern. Så jag har brottats med dilemmat att ringa och berätta för mamma nu, eller vänta. Det finns ingen chans att hon kan komma hem tidigare, planet är specialchartrat och jag tror någonstans att det är värre att befinna sig så långt borta och ändå inte kunna göra något. Sitta förtvivlad där i flera dagar och sedan på ett plan i många timmar, å andra sidan har man kanske rätt att veta? Jag tog iallafall beslutet, tillsammans med mina två syskon, att inte berätta. Jag åker istället hem till dem så jag är hemma när de kommer från flygplatsen, så får jag berätta för mamma då och sedan köra henne till sjukhuset ifall min moster fortfarande lever då. Usch, hon är bara 3 år äldre än min mamma. Så hemskt.
Lappis - Så trist att det inte funkade! Stor kram!!!
BS - Jag lider med dig gällande din bristande nattsömn. Det låter inte alls bra. Liten hade ett bra tips med det där egna rummet till maken och Iris tycker jag. Kan det funka tror du? Du ska se att Iris blir en mönstertonåring! Krånglar hon nu, s blir hon säkert lugn sen...
Tinga - Grattis till ditt fina UL! Skönt att allt såg så bra ut!Jätteroligt att följa din tvillinggraviditet - nu har vi nog nästan alla typer av graviditetsscenarier representerade i den här tråden!
Junilejon - Var det du som var ute efter vagn? Jag har oxå en Teutonia Mistal S liksom Oms, och är supernöjd. Väldigt lättkörd och smidig. Enda krånglet är att den är aningen tung och otymplig att lyfta i bilen eftersom jag är kort och har dålig räckvidd, men å andra sidan är de flesta vagnar tunga och skrymmande...
Nattson - Ha det så härligt på resan!
Zozo - jag hittade bra listor på FL. Jag gjorde sedan en egen i excelformat. Om du har en mail så kan jag maila den till dig om du vill?
Piggelin - Skönt att era ansträngningar ang Amandas sömn gett resultat! Hoppas bara att det håller i sig nu. Visst är det skönt att kunna få lite avlastning med matandet när man ger ersättning?! Delamma funkar jättebra för mig tycker jag. Det är ju inte illa att du kunnat helamma så länge som du gjort. Det är färre och färre som lyckas med det nuförtiden verkar det som när man frågar runt lite...
Mrs B - Hade ingen aning om att det var så vanligt med allergi mot morot och äpplen, men det kan ju vara bra att lägga på minnet när man börjar med smakisar. Vad sött förresten att Max bara vill ha runda mackor Du skrev det för ett tag sedan men jag har inte kommenterat på ett tag. Jag fnissade lite när jag läste det...
Vad det gäller Maltes nattmatning, så låter det ju fantastiskt att han kan sova från 20 till 03 utan mat! Vad skönt! Du kan inte testa att skjuta fram sömnen något om det bli jobbigt att gå up mitt i natten. Tex mata sista gången vid 22 och sedan kanske han sover till 05???
Vill passa på att slänga ut lite frågor ang babysim till er som testat det: Är ni nöjda? Hur gamla var dera barn när ni började? Har de blivit sjuka ofta efter att ni har varit där?