Barnkarusellen
Tack Cicci för alla svar ang flyga med småbarn! Instämmer med inläggen ovan som säger att du är en cool mamma!
Men jag är lite trög ang bilbarnstolen... Spände du fast den vid start och landning på en egen plats (dvs hade du köpt en extra stol?) eller hade du bilbarnstolen i knäet?
Tack Vännerfan för dina tips med! Det låter ju kanon att kunna ha liggdelen till vagnen med sig. Då har man ju en färdig säng...
Vi ska flyga från Köpenhamn till Atlanta i oktober och den resan tar nog ca 10 timmar. Matilda kommer att vara nio månader då. Hoppas det går bra...
Såg att ni pratade gardiner för någon dag sedan... Jag tycker att Åhléns blivit duktiga de senaste åren. Själv hittade jag ett jättefint tyg till Matildas rum förra veckan. Om det finns något fint i just den färgställningen som ni var ute efter vet jag inte, men det kan kanske vara värt att kolla? De är ju som sagt inte så dyra och då kan man ju kosta på sig att byta oftare, ifall man är som jag och vill ändra om...
Här i Jönköpingstrakten har vi en jättebra affär med superfina tyger (inte så billiga kanske, men SÅÅ bra sortiment), men tyvärr måste man nog åka dit för att köpa. Tror inte att de har någon onlinebeställning. Ska kolla först innan jag skriver... Nej, tyvärr så hade de inte ens en hemsida. Synd. De har alla bra märken annars...
Kul att höra ifrån dig Moppy! Har allt flutit på bra för dig under den första tiden?
På tal som snön ja. Förbannade snö. Det är så dags nu... Här har vi fått flera decimeter och det var inte kul att skotta fram bilen i morse med feber i kroppen när jag skulle till vårdcentralen. Japp, jag får oxå sälla mig till de sjukas skara. Halsont, feber, huvudvärk, ont i lymfkörtlar, öron, bihålor - ja hela paketet. Trist - och inte lätt att ta hand om en bebis samtidigt som inte har någon större lust att sova några längre pass i sträck på dagen. Men men, så är det ju. Det är bara att bita ihop. Det jobbigaste är nästan att eftersom MAtilda inte tål när jag knaprar värktabletter så får jag hålla på och pumpa hela tiden nu igen. Så jävla tröttsamt. Ringde till amningsmottagningen innan för att se om jag kan hyra en mer effektiv pump som tar båda brösten samtidigt, för min egna pump är så slö och låter så högt. De skulle ringa upp mig senare så det återstår att se vad som händer på den fronten...