• Lapinette

Barnkarusellen

Hi girls,

Åter från ett underbart Barcelona! Tänkte höra om någon tid är sätt för lördagens brunsch. Måste ju gaska upp sig och tänka på helgen nu när det är måndag .

Spännande och höra/läsa hur det gått på Teliskoll idag hos farbror CJ. Själva hamnade jag och maken bredvid en iränska australiensare som var gift med en fransyska men bor i Stockholm på planet hem igår. Nu undrar ni varför jag svamlar om det här? Jo, han visade bilder på sin son som är 15 månader och tillslut klämde han fram (han var otroligt öppen så klämma var nog inte rätt ord utan mer spruta fram) att de fick gå igenom flera IVF innan de fick honom. Så ni kan ju gissa vad vi satt och pratade om på planet? Sprutor, ägglossning, psykologi etc. Tänk man möter på dessa IVFare lite varstans.

• Lapinette

Har tyvärr inte heller någon koll och har inte läst ikapp sen i torsdag men om någon minns kanske vi kan hjälpas åt.

• Lapinette

Sweet - nej, denna resa slapp jag sprutor och kunde dricka vin med gott samvete. Det är nästa tripp om dryga 2 veckor som jag ska ha med mig hela medicamentet. Ska förresten gå förbi Apoteket idag och hämta ut alla drogerna. Känns konstigt för jag har inte ägnat många tankar åt IVF'n denna gång. Kanskr redan börjar bli luttrad vid omgång 2.

• Lapinette

Zozo - så det var inte en "önskedröm" , "maken satt utfläkt i en soffa i värsta hallick-leopardstassen"?

• Lapinette

Telis - är så nyfiken, hur många ägg är på G? Tror du att det kan bli en långtidsodling? Förmodligen finns det chans för det då du skrev ev. återföring på onsdag. Håller tummarna som bara den. Tycker det är så spännande att följa någon annans IVF...min är jag faktiskt desto mindre intresserad av. Hämtade dock ut en stoooor kasse med medicin igen och är 1 500 kronor fattigare. Typiskt att min högkostnadskort gick precis efter jag hämtade den förra omgången...hade varit nice om jag kunnat få alla 3 omgångarna på samma "år".

Piggelin - IVFpappan var en otroligt öppen person. Han diskuterade alla möjliga konstigheter och bl a om ett besök på SH där doktorn bett honom luta sig framåt, satte på sig platshandskarna och sen kan ni gissa resten. Han var supertrött, superförkyld och sa något som att ja, nu har du nog botat min förkylning samtidigt som han önskade att han hade lyssnat på vad doktorn sagt under genomgången precis innan (då han halvsov). Som sagt, vet inte om alla australiensare är så där öppna men denna hade inga som helst hämningar.

Vickan - grattis till huset! Ska in och kolla på hemnet på er framtida bostad.

Ahhh...jag har inte bokat bord än, hur många kom vi fram till att vi blir? Typ 10 vuxna och 5 barn (en gissning från mig)?

• Lapinette

Förresten Telis, hur många dagar har du sprayat och hör är dosen nu? Gör det ont i äggisarna? Som du märker är jag så nyfiken!

Jag börjar spraya på fredag och har faktiskt inte ägnat några tankar på det alls. Men de där tankarna lär nog dyka upp ju närmare ÄP man kommer.

• Lapinette

Telis - så klart det är ägg i dina äggblåsor. CJ såg ca 11 blåsor på mig och jag fick ut 10 ägg. Jag är nästan så säker på att du kommer att få ut dina 5 ägg.

Innerst inne är du inte en pessimist. Du försöker bara ställa in tankarna på det värsta för att inte bli besviken... tror jag eller ska jag säga, så kände jag. Tyvärr blir man besviken i alla fall trots att man förbereder sig på det värsta. För längst där inne så hoppas man som bara den! Men nu kommer inte DU att bli besviken!!!

Vår flygkompis (australiensaren) och hans fru råkade ut för precis samma sak som min kollega här på jobbet. Tror de gjorde 3-4 IVF, hon blir gravid på den sista och får missfall i vecka 13. Sen så blir hon gravid på naturlig väg. De fick aldrig mer än ett ägg tillbaka varje gång (vet dock inte hur många de fick ut men min kollega fick ut 12-14 st varje gång ... men bara ett som var tillräcklig bra att sätta tillbaka). Sådana historier får en att hoppas!

• Lapinette

Shit, du är ju superdrogad just nu!

• Lapinette

Ja, man är inte direkt ensam om det men det är ju många som man inte visste om förrän man själv nämner det (IVF alltså).

• Lapinette

Tror inte heller att det spelar så stor roll om vi blir några fler hit eller dit men jag måste bara fråga, heter hotellet Mornington?

Svar på tråden Barnkarusellen