Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Men Telis, nu förstår jag inte igen, jag trodde att de gjorde så att de lät spermierna simma runt bland äggen men att om de inte parade ihop sig frivilligt så injicerade man äggen och tvingade ihop dem? Fast det kanske är det de gjort och det ändå inte fungerade? Eller sabbar man hela omgången ägg med att försöka naturligt och om det inte går så får man göra om hela alltet och ta fram nya ägg???

• BrudSommar2006

Rättning! Iris och maken stannar hemma och jag kommer in en stund! Verkar ju bli fint väder idag i alla fall så de ska ut och gå och ha det mysigt.

• BrudSommar2006

Hej! Vad trevligt det var att få träffa alla och det var dessutom hur skönt som helst att få göra det utan Iris!!! Fast jag kände pressen att ta mig hem och amma, men det hade gått bra när jag kom hem, hon hade varit ledsen en gång men det hade gått över. Hon hade till och med fått gå ut och gunga så hon hade haft det kul.

Lite trodde vi att vi äntligen fått bukt med diarrén eftersom hon klarat sig hela dagen men så nu vid middagen slog hon till igen. Fast två gånger på en dag är ju avsevärt bättre än gårdagen.

Telis, usch ja vad trist för er, nu fick jag i alla fall det hela förklarat lite bättre för mig men jag tycker att det här med ivf är en hel vetenskap och lite krångligt att förstå faktiskt!

• BrudSommar2006

Omsan, en sådan liten söt tjej du har! Fast det är obegripligt att Iris en gång varit så liten!

Om jag ska jämföra Iris med de andra små så känns det som att Iris är rörligare, far fram över golvet, inte med traditionell krypteknik men med ett system av att stå på alla fyra, sätta sig och ibland rulla runt, och går inte att sätta eller lägga ner på golvet alls innan hon är iväg, däremot står hon sämre än samtliga, jag tror inklusive lilla Moa. Jag undrar om det är för att hon är så tung. Hoppas att Iris kommer ikapp, det är inte förrän nu sista veckan som hon visat intresse av att stå.

• BrudSommar2006

Jag tycker också att de jag inte träffat tidigare var sig lika från hur man uppfattar alla här plus från fotona. Supertrevliga är ni allihop!

Dricker ett glas champagne här också faktiskt, hade inget vitt vin hemma och jag gillar inte rött. Fast ett litet glas bara i fall att Iris måste amma igen. Idag har hon tack och lov börjat visa lite intresse för mat igen så nu hoppas jag att den här intensiva amningsperioden är över snart!

• BrudSommar2006

Var i Madrid i oktober 2006 när jag mådde som sämst av graviditeten, hade nog uppskattat resan mer annars men har trevliga minnen därifrån ändå.

MrsB, så du har en liten arbetsvägrare där hemma! De lär sig tidigt tydligen!

Vår sömnträning har kommit av sig, jag hade ju kommit en bra bit på väg och kämpat i ett par veckor men nu efter att hon varit sjuk är vi tillbaka där vi började igen och nu orkar jag inte börja om igen. Jag får väl amma tills hon flyttar hemifrån helt enkelt.

Iris är för övrigt fortfarande kass i magen fast inte sjuk längre. Hon fick utslag runt munnen av morotspurén, lustigt eftersom det är morot i mycket hon får. Fast bara morot går tydligen inte.

Var på Me&I klädvisning igår kväll, det var ingenting för mig faktiskt. Och även om det hade varit det så var tygerna så hårda med så dålig stretch så jag betvivlar att de går att få på Iris. Slog till på några frottébyxor i alla fall, de verkade mjuka, eftersom man känner ju pressen att köpa nånting i alla fall.

• BrudSommar2006

Vänner, vagnar du fortfarande? I så fall, hur får du honom att ligga ner, spänner du fast honom, och i så fall, blir han inte vansinnigt arg? Iris kan somna när vi är ute med vagnen om hon råkar bli riktigt trött just då men annars blir hon ju bara förbannad om hon måste ligga ner.

Igår när vi var ute fattar jag förresten inte vad som hände, vi var längst bort på promenaden i solen när Iris blir hysteriskt ledsen, tårarna sprutar, snoret rinner och hon skriker som besatt. Det gick inte att få tyst på henne och vi hade en halvtimme hem. Det blev en jäkligt låång halvtimme. Vet inte om hon möjligen blev hungrig, vi gick hemifrån vid elva och så tänkte jag att då är vi lagom hemma vid tolv men hon kanske måste äta vid halv tolv numera. Om det inte var det så begriper jag inte vad det var och inte slutade hon för att vi kom hem, jag fick amma innan vi kunde sätta oss i stolen i köket och äta lunch. Får se om jag vågar mig ut igen idag!

• BrudSommar2006

Jag frågade innan vår föräldragrupp började och förstod att det mest brukade vara mammor som dök upp eftersom det är på dagtid. Jag har väl inte haft så mycket gemensamt med de andra mammorna, däremot har ju varje tillfälle letts av bm och varit ett informationstillfälle - amning, mat, kvävning, brännskador och allt vad det har varit och det har ju varit jättebra. Sedan behöver man ju inte umgås i övrigt även om jag varit med på några saker.

Jag har kommit på att jag faktiskt inte har en aning om när Iris är hungrig eller när det är något annat på nätterna. Det där med att höra skillnad på skrik har inte hänt mig. Kör just nu med att om jag lyckas få henne att somna om rätt fort så var det något annat och fortsätter hon att vara ledsen så ammar jag och så somnar hon om. Är i alla fall bästa sättet att maximera sin egen sömn men är ju inte så "metodigt", suck.

• BrudSommar2006

Zozo, här i Sverige har vi ju normalt bara ett UL, det som Sweet kallar stora UL är väl det vi gör ungefär i vecka 18 här och är som sagt det enda som görs i Sverige. Hos Sweet verkar det ju vara många fler?

Sweet, de skulle väl inte tordats säga att allt verkar bra om det verkligen inte verkar vara så så jag tror absolut att det inte är något att oroa sig för. Håller tummarna i alla fall, tror dock inte att det behövs!

Jag tyckte UL var lite läskigt, de sade ju att allt såg bra ut, förutom att Iris hade navelsträngen mellan benen så att det inte gick att se vilket kön och trots att de knuffade på henne så att hon svängde hit och dit så såg man hur den bara for med runt benet på henne, men för mig var det mest en blandning av ljusa och mörka skuggor och det gick ju omöjligt att konstatera om de hade rätt eller fel!

• BrudSommar2006

Här har vi nu i flera veckor övat på att säga mamma! Hon tittar koncentrerat på mina läppar, kniper ihop sina, öppnar och stänger ett par gånger för att öva och sedan kommer det högt - PAPPA!!! Varje gång likadant, maken är helförtjust.

Svar på tråden Barnkarusellen