Barnkarusellen
Koko, ja, jag fick amma typ halva nätterna redan från liten pytte-Iris!!!
Koko, ja, jag fick amma typ halva nätterna redan från liten pytte-Iris!!!
Har sett melodifestivalen och nu börjar det bli läggdags. Man vet ju aldrig hur mycket eller hur lite sömn man får med bus-Iris tyvärr. I förrgår natt var det hur uselt som helst och igår natt var det bättre så det ska bli intressant att se om det blir ytterligare lite bättre i natt eller om det fortsätter att gå upp och ned, det är ju två nätter sedan jag bestämde att jag inte tänkte amma mer än ett par gånger på natten för att försöka börja skjuta på det. Så första gången bli tidigast kl 01 i natt, får se om man får sova något fram tills dess eller inte. Tyvärr har jag ju sådana myrkrypningar i armar och ben sedan graviditeten så jag sover ju ofta inte även fast Iris gör det.
Vad det gäller folk som inte skriver inlägg så ofta så har det ju hänt rätt ofta att man ser någon titta in och kommenterar att man tycker att det är kul att se dem, ställer någon fråga och sedan får man aldrig svar på den. Så nästa gång man ser att de har tittat in så kommenterar man inte alls för man vet att de redan har loggat ut och ändå inte kommer att titta in igen och läsa. Fast det gör det ju inte mindre roligt att de har tittat in, bara det att de får ju aldrig veta det förstås.
Cicci, den här resan ser jag verkligen fram emot att få höra allt om!!! Hur gör du, tar du med dig vagnen? Det måste du antar jag?
Koko, grattis, grattis!!!
Cicci, JISSES!!!!!!! Jag är så avundsjuk så jag vet inte till mig!!! Fast jag har fått sova förhållandevis bra två nätter i rad nu och har bara ammat två gånger, sedan har hon dessvärre vaknat sex men ändå.
Snartis, kul att det framskrider som det ska med bröllopsplanerna trots att du blivit av med en del bra-att-ha dokument! Tänk om Iris var lite mer som Oliver och ville sluta amma hon också men näh!
Nu ska vi iväg och handla, här har det annars varit storstädning idag, behövdes.
Imorgon åker maken dessvärre iväg till London så nu blir Iris och jag ensamma igen. Jaja, kan inte hjälpas.
Trevlig resa Cicci, om jag inte ser dig här i tråden igen senare idag!!!!
MrsB, hur har det gått med dopet?
Snartis, jag har inte fått tillbaka mensen än, våtmark kom det lite för en månad sedan och då tänkte jag att nej, kunde den inte hålla sig borta ett tag till och, falskt alarm, det har den gjort tack och lov.
Vi har försökt med snuttefilt, snuttekanin och nappar av olika sorter men ingen tur än.
Jag lyckades inte ta mig in här på hela kvällen igår men det verkar visst ni andra ha gjort.
MrsB, kul att dopet blev så lyckat!
Jag tror faktiskt att mitt myrkryp är här för att stanna, mamma har det också och det är ju ärftligt. Restless Legs Syndrome - www.rls.nu. Beror visst på att man har för lite dopamin, kan tydligen medicineras eller om man har tur kan man klara sig med fysisk träning och tillskott av järn, folsyra och b12. Har inte kommit så långt att jag vill äta medicin för det än.
Usch vilket trist väder!
Zozo, stackare, har du också problem med myrkrypningar, vilken otur!
FruLlan, jag vet inte om jag har massor med mjölk men jag har så det räcker. Det är mest att Iris alltid har ätit bra men så plötsligt är mat inte lika kul.
Vad det gäller simning när man är gravid så minns jag från sjukgymnasten att man skulle passa sig för benrörelserna vid bröstsim eftersom de lätt triggar foglossning.
Nenne, det du skrev om fotbollslaget osv var det bästa jag läst på länge!
Telis, trist att ha ont.
Lappis, hoppas att du slipper ha ont i helgen, det går säkert bra i morgon!
Nu är det läggdags, maken är ju borta så jag har en sovande Iris i famnen, måste få upp henna för trappen nu.