Barnkarusellen
Då bokar jag idag!
Då bokar jag idag!
Hur i helsike orkar man med 12 IVF'er??!!! Ja, de säger ju att förr eller senare så blir man ju gravid genom IVF men frågan är hur många gånger man orkar genomföra det. Vi har nog satt gränsen vid 3 + förhoppningsvis ett antal FET.
pirr - japp, Telis börjar ruva i nästa vecka vilket innebär ca 3 veckor före mig. Hon kommer redan vara gravid när jag puttar in det lilla embryot.
Izzie - det är när man har ägg i frysen som återförs antingen i en vanlig cykel eller en hormonstimulerad. Frozen Embryo Transfer står det för. Vi har efter vårt första försök 3 ägg i frysen.
Vänner - kan se dig framför mig när du sitter med tårar och ska beskriva oss här på BT. Det låter nämligen som mig! Maken vet allt om Sweet, Telis m fl.
Hallåååå!!!
Nu har jag bokat bord till brunchen på lördag och det enda kruxet kan vara att de endast har 4 barnstolar och vi får tyvärr inte ta allihop . Dessutom så bad hon så många som möjligt att lämna barnvagnen hemma eller om det är ok att ställa den utanför. De kan bli trångt annars. Hoppas det är ok ändå? Det som gäller är
Mornington på Nybrogatan kl 12:30 på lördag.
Brunch bokat för 9 vuxna och 5 barn.
Det finns nog ingen här inne som har sån koll på alla som Tinga! Det räcker med att läsa dina kommentarer så vet man vad som har hänt här på sistone.
Gällande att lämna barn utanför så skulle jag i sådana fall var rädd för sådana som mig . Jag menar oss som går igenom en massa IVF och som är desperata. Har vid minst ett par tillfällen sagt åt maken "ska vi inte ta med oss den lilla tjej/kille hem?". Fast jag faller då inte för små barn utan de som är typ 3-4 år så ni ligger än så länge inte i riskzonen.
Skulle vara intressant att se det där IVF-programmet. Någon som vet om den kommer i repris?
Tinga - Kan man inte göra det?! Pratade med min mamma häromdagen och de ska åka till Indien i höst och bl a dansa (hon dansar också) på olika barnhem där. Hon frågade om hon skulle ta med sig något sött liten unge med sig hem. Ja, hon börjar bli desperat min mor, vill så gärna ha ett till barnbarn. De andra är ju tonåringar nu och inte lika mysiga längre.
gosnosen - tack för länken ska nog skicka den till maken så jag kan se den ikväll. Här på jobbet blir det ju lite "odiskret".
Telis - vad spännande, nu är du ju riktigt nära slutdestination! Hoppas det går riktigt bra imorgon och att ni får till minst 5 ägg (långtidsodling).
Åter igen med risk för att bli tjatig kom precis på spraystart imorgon för mig. Var tvungen att ställa fram sprayen i badrummet igår kväll när vi råkade prata om IVF-programmet som gick på tv. Annars stor risk att jag skulle glömma bort den.
Mrs B - vilken framförhållning. Oktober!!!
Tinga - ha så skönt i Madrid! Din resgalna människa!
Telis - ha så skönt i Falun ! Säger inte att jag hoppas att det kommer att gå bra FÖR det kommer att gå bra! Tänker på dig!!!
Själv har jag druckit rödvin och haft vinlotteri. Vann två pavor så det får väl räknas som ok (vi var inte många på lotteriet). Sitter här aldeles varm och röd i ansiktet...hoppas jag inte luktar sprit för ikväll ska jag gå på yoga.