• Lapinette

Barnkarusellen

gosnosen - åhhh vad tråkigt! Dock ska du nog inte ge upp än. Har läst om de som har fått små blödningar och sen testat positivt i alla fall men jag förstår hur du känner det.

Frejis satt ihop en liten sammanfattning på de olika klinikerna här på tråden och då stod Falun för långtidsodling, CvL för naturligt och SH för tradition.

Det Telis säger stämmer och vår läkare jobbar främst mot Falun så självfallet förespråkar han dem medan jag tycker att personalen är supergulliga på CvL och det inte alls känns stort och opersonligt (snarare tvärtom). Jag uppskattade enormt att få det där egna rummet. Där fick jag och maken vara i fred dels innan ingreppet och sedan efteråt (när jag fick min frukost ). Fast i slutänden är det ju inte rummet utan huruvida man blir gravid som är det avgörande. Men som sagt, supergullig personal, trevligt med eget rum samt att man köra dit på mindre än en timma.

Förresten om du bor i Stockholm har du kollat Fertilitetskliniken (Storängsbotten) och St Göran?

Jag hamnade i Uppsala pga att min (och Telis) läkare enbart arbetar mot CvL, Falun och Storängsbotten. Jag har gått hos honom typ sen jag fick mitt första recept på p-piller så jag ville fortsätta gå hos honom om möjligt och då jag aldrig hade hört talas om Storängsbotten och Falun kändes för långt bort valde jag CvL (som även Koko här inne hade som klinik då hon lyckades med sin IVF).

• Lapinette

gosnosen - fick ni något ägg till frysen?

• Lapinette

gosnosen - gråt ut! Jag tror det är bra att tillåta sig sörja. Jag grät de första dagarna (massor) men sen var det "over and done" för min del och jag började tänka framåt. Efter som det var jul och lite annat så valde jag att göra ett break, komma bort från IVF och barntänkandet och jag har lyckats bra ! Så bra att jag inte vet om jag har lust med det här längre . Inte för att behandlingen var jobbig, för den funkade jättebra, utan enbart för den psykiska press man har när man ruvar.

Trist att ni inte fick en liten eskimå som ni kunde tina upp. I IVF-paketen (i alla fall på CvL) ingår även ett FET. Vi har fortfarande våra (3 st) kvar så om denna gång inte lyckas så ska vi försöka få till åtminstone ett FET innan sommaren. Och om inte det heller lyckas blir det en tredje och sista IVF efter sommaren (september). Förhoppningsvis har vi då fått ihop en liten skara eskimåer som vi kan fortsätta försöka med.

• Lapinette

Nattson - kan du inte försöka "trolla" så vi ogravida lyckas?! Kanske ett litet försök på nästa tråddejt?

gosnosen - sitter du på jobbet nu? Jag vart tvungen att gå hem för jag började gråta stup i kvarten. Det värsta för mig var att min make just den veckan var i Israel och jobbade. Kändes inte alls skoj att få det negativa beskedet och inte kunna få luta sig mot honom. Han skickade blommor och var behjälplig på telefon men usch jag hoppas verkligen han är hemma nästa gång det brister.

• Lapinette

Telis - är ganska så säker på att man inte får ett syskonförsök betalt av landstinget.

Annars inget nytt än att jag var på väg att ringa dig imorse (Telis) då jag glömt koden till vår läkare och de har telsvar fram till 8:30 men en gammal dam som varit ute med sin hund kom och räddade mig.

• Lapinette

Halloj nenne!!! *vinkar febrilt* Efterlyste dig och Page i helgen men istället kom ett surt inlägg från Frullan som jag råkade "glömma". Nåja, skoj att se dig här!

Trist med en läkare som det var svårt att förstå men skönt om ni få komma till ett annat och bättre ställe. Om det är makens simmare som är lite loja och slöa så är det ju bara att gå på och göra inseminationer. Hoppas ni får komma igång och göra några försök snart!

Och visst, nu är vi på gång igen och om det funkar hela vägen med spray och sprutor så blir det äggplock under påskveckan (såååå passande).

• Lapinette

nenne - gå och besök den privata gynekologen! Sen hoppas jag ni skickas iväg och får göra inseminationer. En av mina kollegor hade just det problemet och lyckades bli med båda sina söner med hjälp av insemination. Tror att hon blev med den första på andra eller tredje inseminationsförsöket.

• Lapinette

Telis - tror inte jag blev trött utan mer arg för jag inte ville ha något klet i musen. Du är ju lyckligt lottad som bara tar den en gång per dag...stackars de som går på SH och tar den tre gånger...och så lilla jag som tar den två. Skoj att jämföra de olika klinikernas tekniker.

Däremot så undrar jag om inte sprayen har börjat sätta lite griller i huvudet på mig...jag minns inget! Jag sitter och ska skriva en rapport men kommer inte ihåg vilken undersökning det gäller etc. Känner mig mer yr i bollen än vanligt ... och det är inte lite det! Annars mår jag helt ok men har ju bara sprayat i en vecka och räknar kallt med att inte få några biverkningar denna gång.

• Lapinette

Idag har jag hittat det perfekta huset...OM man hade en familj dvs. Det är så himla perfekt och jag hade absolut börjat buda på det bums men vad fn ska vi med ett stort hus i ett barnvänligt område till??!!! Hade vi varit i den situation som vi hade hoppats på dvs med en liten nyfödd knodd och planer på ett andra barn hade det varit annorlunda.

• Lapinette

Två månader!!! När jag varit nere och sagt att jag inte ska skriva på ett tag, ta en paus, har jag lyckats hålla mig borta i typ 2 dagar eller 2 timmar...beroende!

Tja, ska nog inte köpa huset men eventuellt åka förbi på söndag och kika lite . Det var t o m min kräsna makes förslag. Som ett par utan barn är det idealiskt att bo i stan. Får vi aldrig knodd kan vi faktiskt stanna i vår lägenhet i all evighet.

Svar på tråden Barnkarusellen