Izzie
Tack det värmer att du skriver så!!!! Livar helt klart upp min dag.
Cool mamma??? Ja, det hoppas jag att barnen också tycker fast jag gnäller och tjatar. Men har lärt mig att det är det som lönar sig i längden. Max är en liten försökskanin men så blir det med första barnet.
Tja, ibland känner man verkligen som en duracellkanin ska du veta. Man skulle varit bläckfisk också för då hade det nog gått ännu bättre. Nu gäller lite kaffe och en och annan alvedon ibland.....
Att ha en treåring är inte alltid roligt det heller, men oftast väldigt kul för det händer så mycket. Max gör så många tokigheter och säger så mycket roligt så det väger oftast upp det hela, men visst blir jag tokig på honom ibland också.
Maken och mitt förhållande har alltid varit så här. När vi träffades spelade han dessutom hockey också så du kan ju tänka dig hur det gick. Vi har gjort slut två gånger pga detta men alltid hittat tillbaka till varandra, vi kan inte leva utan varandra helt enkelt. Jag har alltid varit ganska självständig och fick tidigt hjälpa till hemma så det faller sig naturlig att jag nu sköter markservicen och dessutom tar hand om två barn, fast jag kan ju säga att jag inte alltid gillar det men men. Maken drar in pengar och det är ju huvudsaken. Vi hade aldrig kunnat ha två bilar, byggt uterum, rest på små weekend och gift oss om det inte vore för pengarna. Så får man se på det också. Nu kan vi unna oss lite här och där fast jag inte tjänar så bra och nu går hemma.
Brukar som sagt bli bättre på sommarhalvåret så det ser man fram emot nu. Nej, tror inte heller att han riktigt insett hur jobbigt det är med att ha två barn istället för ett. Förhoppningarna nu är att jag ska kunna komma iväg lite mer på kvällen och han stanna hemma. Får se om det får upp hans ögon lite.