• Mrs  B

Barnkarusellen

Nattson och Zozo
    Jag köpte en magmedicin/tarmreglerare receptfritt på apoteket som verkade perfekt, namnet: Inolaxol
    Reglerar tarmarna till normal avföring både vid diaré och förstoppning. Funkade bra på mig i alla fall.

Tinga
    Jo, jag blev väldigt förvånad men GLAD över att Malte bara åt på som ingenting hade hänt. Det hände nämligen aldrig med Max. Han var mycket känsligare med ljud från omgivningen fast jag försökte vänja honom vid ljud hela tiden.
    Skönt med ett lyckat dop!
    Och rester är gott det med!!!!
    Hur mår din mage med tvillingarna förresten????
    Vad bra att du tränar, det orkade aldrig jag och hade heller ingen lust till det, men nu börjar jag känna mig sugen att börja träna igen. Problemet är bara att mannen inte är hemma så jag kan åka iväg för träning.

• Mrs  B

Zozo
    Jag hade sömnsvårigheter i slutet, men inte i början så jag kan inte ge något svar där tyvärr.

• Mrs  B

Koko
    Grattis i efterskott på den stora dagen!!!!
    Hade min i slutet av januari och det kändes bra det med. Ingen åldersnoja här inte, bara skönt att bli äldre.

Lappis o Piggelin
    Jo, det är skönt att dopet nu är över så man kan pusta ut lite. Nästa fest blir vår gemensamma 30 årsfest, som vi ännu inte riktigt vet när vi ska ha. Får börja fundera på det nu om man vill att folk ska kunna komma under sommaren.
    Mums för goda rester.........

Nenne
    Har faktiskt kunnat pusta ut lite och sitta här vid datorn för Malte var så snäll och sov några timmar nu på förmiddagen och Max satt vid tv:n eller lekte på sitt rum.
    Fast man är tvåbarnsmor kan man pusta ut ibland också, men det är inte så ofta som med ett barn. Stor skillnad!
    Jo, sässongen för maken börjar lida mot sitt slut så jag hoppas avlastningen snart kommer för det behöver jag verkligen. Har varit tufft en period nu....
    Max är ju ett decemberbarn, 25/12 till råga på allt, men så blir det ibland. Man kan ju som sagt inte bestämma när man blir gravid som vi alla vet.
    Jag köper presenter hela året om till honom som jag sen sparar tills jul och till hans födelsedag, annars hade det inte gått ihop sig ekonomiskt. Sen när han blir äldre får vi nog lägga undan pengar istället och köpa när det blir dags i december.

Nu äntligen ska jag äta våra rester............
    Finns ju andra här hemma som vill ha mat först.

• Mrs  B

Barn är efterlängtade när de än kommer, men tyvärr ska det alltid påpekas det här med planering när andra får reda på när Max är född.

• Mrs  B

Nenne
    Nej, det är faktiskt inte så roligt att få höra det jämt och ständigt. Ofta kommer dessutom kommentarerna från medelålders och äldre personer och det är trist för de borde ju veta bättre.

• Mrs  B

Usch nu blev jag deppad igen över det här vädret, för att byta ämne helt plötsligt......

Solen har strålat hela förmiddagen så då tänkte jag att vi äter lite mat, lägger Malte i vagnen och sen går vi ut och cyklar, men tji fick jag.....
    Nu öser regnet ner och det är grått och trist!!!!
    Buuuuuuuu

• Mrs  B

Nenne

Men vad i all friden svarade hon?????????

• Mrs  B

Svärmor ja......... vad ska man säga?????

Min mamma och hennes vänninna jobbade som attan i köket igår och vad tror ni svärmor gjorde??????
    Satt på en stol för det mesta i lugn och ro annars bar hon på Malte och lät ingen annan hålla i honom. Trist för dem som inte ser Malte så ofta.

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!!!!!!!!

Instämmer med Nenne idag om vädret. Här är det kanon, solen strålar, men det är lite kyligt, men det blir nog bättre framåt dan.

Idag ska vi till läkaren med Malte för hans 2 månaders kontroll. Ska bli spännande........
    Måste ha med Max också så vi får hoppas han håller sig lugn så man kan prata med doktorn om det skulle vara nåt att diskutera.

Piggelin
    Ja, det där med att uppfostra mannen har jag försökt i snart 12 år och jag skyller det mesta på svärmor, att det inte går att fostra mannen dvs. Jag försöker och försöker, ibland fattar han och ibland inte.
    Grattis till huset!!!!!!!
    Är det ett nybygge eller?

Lappis
    Lycka till med allt idag!

Tinga
    Grattis till att ha blivit faster!!!!!!!!!
    Instämmer med BS att en sån förlossning skulle man haft!

BS
    Med Max funkade maten bra tills han var 1 - 1 1/2 år, sen började han kladda lite till och från och det håller tyvärr i sig fortfarande. Nu vill han inte äta middag och lever i stort sätt på frukt, grönsaker, fil och knäckemackor.
    Ibland känns det bara så hopplöst det där med maten. På dagis äter han allt förrutom curry och broccoli.

• Mrs  B

Nenne
    Vill också gärna lämna över allt till maken men Malte ammar ju just nu så det går inte att lämna barnen för många timmar.
    Funderar dock på att åka till Varberg och hälsa på en kompis med endast Malte och lämna Max hemma så blir det ju lite ansvar i alla fall.
    Nu är Malte nybadad så det kan doktorn inte säga något om i alla fall.
    Min man har inte kommit så långt än att det är han som föreslår att vi ska åka till IKEA. Det är alltid mitt förslag.
    Hur gjorde du då???
    Hoppas spolningen funkar. Min granne ska också genomgå en spolning nu här i dagarna. Hon var inne och lånade lite kaffe i förra veckan och berättade då om deras försök till ett syskon. De har försökt i 2 år nu utan resultat. Har dock upptäckt att hon har småcystor i äggledarna och dåligt resultat på FHS eller vad det nu heter. Pratade ett tag om det här och jag kunde ju faktiskt hänga med eftersom vi pratar om detta ganska livligt här i tråden. De står i kö för IVF och ska nog genomgå det under våren om inget annat händer.

Välkommen FruKjörling!

Svar på tråden Barnkarusellen