• Mrs  B

Barnkarusellen

Muggles
    Tyckte det var roligast med Max när han hade passerat 6 månader och rutinerna började bli bättre liksom maten och sömnen. Nu när trotsen är igång igen är det kämpigt med honom men allt går upp och ner som sagt. Igår hade vi det riktigt mysigt när Malte sov och det får man ta vara på och leva länge på.

Frejis
    Klokt beslut att ta när man inte är riktigt motiverad!
    Jobba vidare på vårkänslorna istället nu!!!!!

Lappis
    Läste i en föräldratidning på BVC förra veckan om IVF och den andra varianten (ICSI eller något?????).
    Väldigt intressant läsning!

• Mrs  B

Ja, det där med svärmpr är ju ett kapitel för sig. Ni vet ju hur min är!!!!!!!!!

Däremot har jag aldrig fått några kommentarer om min amning och ersättning av vare sig min mamma eller av svärmor.
    Däremot av andra en hel del, men där strider jag tillbaka.

Piggelin
    Malte döps den 2 mars, 2 månader då, och väger redan 5 kg nu, så vi får väl se hur det blir med dopklänningen........

• Mrs  B

Lappis
    Jag kände mig vettskrämd med att försöka bli gravid igen efter MF, och sen kanske gå igenom samma sak igen. ingen rolig känsla.

Tror du att du kan hjälpa mig med en mening på franska??????

• Mrs  B

Telis

Tack gärna!!!

Jag har nämligen en kompis på Facebook som bor i Kanada i den franska delen och det hade varit kul att veta vad hon gör idag/gjorde igår (?), (hon har nämligen skrivit en mening på franska, annars skriver vi till varandra på engelska).

• Mrs  B

Telis

..fait des lentilles pour ma fille ouach!

• Mrs  B

Telis
    Tackar så mycket för översättningen!
    Ska fråga min kompis om det var så att hon lagade mat till sin dotter.
    Gillar inte heller linser.....

• Mrs  B

Hej Tinga!
    Idag får du se upp för maken min är på ditt jobb hela dagen och spanar.

• Mrs  B

Tinga
    Nä, han jobbar nog mest......

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

Glad Alla Hjärtans Dag!!!!!!!!!!!!!

Max, Malte och jag har precis kommit hem efter en cykel/vagntur på 1 1/2 timme. Vädret är kanon idag så det var ett måste att gå ut.
    Dessutom har jag spränghuvudvärk så det behövdes kaffe, tabletter och solsken. Men tyvärr sitter huvudvärken fortfarande kvar.
    Har precis ätit fruktsallad och skorpor så nu blir det en dusch, kanske det hjälper????

Igår var inte vädret något vidare här
    men idag är det verkligen kanon.

Ikväll blir det kalas hos svärmor som fyller år idag, så maken och jag ska byta presenter och äta gott i morgon istället.

Piggelin
    Älskar numera att gå på Maxi och handla i fred. (????)
    Det blir en frizon från barnen en stund och det är aldrig fel. Igår var mormor barnvakt medan jag gick och filosoferade bland hyllorna.

Mugglan och Göteflickorna mfl
    Amningsrummet på Åhléns på Femman är helt ok. Där finns även micro, toalett och skötbord. Men som nån skrev där kan finnas en del äkta män också som hjälper mammorna.

Själv ammar jag offentligt och har inga problem med det, men har sett att andra rynkar pannan.

• Mrs  B

Lappis
    Trevlig resa!!!!

BS
    Aldrig fel med lite blommor. Får väl se vad mannen här hittar på i morgon. Har fått blomogram ett par gånger innan, sånt är han väldigt bra på.

Svar på tråden Barnkarusellen