• Mrs  B

Barnkarusellen

Mugglan
    Vi har en joggingvagn från BRIO som vi fick gratis från en kompis som jobbade på BRIO. Den hade varit ett utställnings ex, men det syntes inte alls på den.

Maken sprang en gång med Max och det funkade för Max men inte för mannen. Han gillar nämligen inte att springa på asfalt. Men gör det inför Göteborgsvarvet.

Vi fick vagnen samtidigt som vi köpte en sulky, så joggingvagnen (trehjuling) blev en sovvagn och sulkyn en åkvagn. Man kan fälla ryggstödet bättre i den joggingvagnen vi har än med sulkyn.

Badkar:
    Vi har ett vanligt badkar, men jag sulle gärna vilja ha ett med bubblor i och massage.......

• Mrs  B

BrudSommar
    Och bättre blir det när de kan åka "bilvagnar" som finns på bla MAXI.......

Har ännu inte varit och handlat med både Max och Malte. Har inte klurat ut hur jag ska få plats med allt och Max vill ju gärna åka i bilvagnen, men den kan ju inte Malte åka i. ?????
    Ser det också som min egentid att få handla själv i lugn och ro och filosofera lite.
    Men oftast nu får mannen åka efter jobbet och handla det som behövs. Tyvärr missa han mycket på listan och får åka igen. Igår missade han tex ersättning och nappar till Malte.
    Då blir man lite sur......

• Mrs  B

Lycka till alla som sprayar och som ska plocka ägg tillsammans med Påskharen!!!!!!

Håller tummarna hårtför er!

• Mrs  B

Sms:ade med Junilejon igår och allt är bara bra med henne och knytet i magen. De hade varit på UL och allt såg fint ut.
    Hon har problem med Internet och datorer där hemma så det är därför vi inte sett henne här på ett tag.
    Hon hälsar så gott till alla!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Godkväll alla!!!

Här har ni en till som inte har kommit in på BT på ett tag.
    Man blir så arg och frustrerad!!!!!
    Röstar också på FL.

Tja, det där med sömn, mat, trots osv är ju ingen höjdare när man själv är trött och gnällig och inte får sova på nätterna.

Malte äter varannan var tredje timme på nätterna, men nu kör jag med bröstet varnannan gång och med ersättning varannan gång, för jag hinner inte producera tillräckligt annars för att kunna mätta Malte. Funkar ok, fast Malte tycker inte att det är någon höjdare med tillägg, gillar bröstmjölken bättre och blir arg när det tar slut hos mig.

Idag (liksom många andra dagar numera) trotsade Max som f-n. Tom mormor blev förskräckt när hon nu fick höra och se honom gå igång när vi var hemma hos henne och cyklade. Han är helt makalös nu för tiden och mitt tålamod minskar tyvärr för varje dag som går. Måste snart ha ett break.................
    Tyvärr har maken mycket på jobbet så det är jag som har ungarna 24 h om dygnet och det börjar ta på krafterna.

Sulky????
    Vi skaffade en sulky till Max förra sommaren igen då han var 1 1/2 år och slutade med den med början förra sommaren (2007, då han var 2 1/2 år). Han liksom Oms dotter gillar att röra på sig så han går helst, springer eller cyklar.

BS
    Du har inte provar att ger Iris nappen, ersättning eller välling på natten när hon vill sutta????
    Malte gillar också att sutta och BVC rekomenderade att börja med napp och försöka dra ut på ätandet. Fungerar sådär med Malte än så länge. Men värt att fortsätta prova.

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Här har ni en trött mamma som knappt orkar tänka, huvudvärk och vill bara sova, zzzzzzzzzzzzz.

Har haft barnvakt till Malte för första gången idag, mormor och morfar, så Max och jag kunde gå på hockey och titta på maken. Kul!
    Sen blev det middag hos mormor och morfar och nu är vi hemma.

Vänner
    Grattis till jobbet!!!!!!!!!!!
    Får man fråga var i Blekinge flytten bär av, på ett ungefär?????
    I rätt del av länet så har vi inte så långt ifrån varandra.

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!

Sitter och dricker kaffe för att orka dagen......
    Har som vanligt inte fått sova i natt.

Vänner
    Har ju bott ett år i Karlskrona när jag pluggade och bruka åka dit en sväng på sommaren, så d kanske vi kan ses????

• Mrs  B

Hej Tinga!
    Välkommen hem!!!!!!!
    Hoppas resan var underbar, ska gå in i er resetråd och läsa om den sen.....
    Har en kompis som också har varit/är? nere i Sydafrika nu. Andra gången för henne tror jag.

Ska vi kolla kallendern för en tråddate sen kanske när det lugnat sig lite för dig??????

Kul att er tråddate blev lyckad i Stockholm!
    Synd att man inte kan hänga med på ett hörn........
    Lär nog inte komma till huvudstaden inom den närmsta tiden heller.

• Mrs  B

Godmorgon godmorgon!!!!!

Här gör jag ett nytt försök med att baka bröd till barndopet. Gick inte så bra sist med ungarna, men dock med brödet som tur var.
    Nu sover Malte och Max tittar på tv.

I natt fick maken vara uppe med Malte för jag orkade bara inte. Synd om honom egentligen för han skulle ju upp och jobba, men jag pallade bara inte. Måste få sova någon gång också. Så i natt fick jag sova mellan 24 - 05 och det känns skönt nu!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Tinga
    Någon helg innan påsk eller efter påsk skulle kanske fungera???
    Vi tar det vid månadsskiftet och kollar av även med Junilejon och kanske någon annan som vill följa med?????

Svar på tråden Barnkarusellen