• Mrs  B

Barnkarusellen

Telis
    Krya på dig!!!!!
    Alpluften gör nog susen ska du se.

Lappis
    Håller tummarna för att det hela kommer igång!

Vänner
    Jodå, här är det kryllor i håret mest hela tiden om jag inte plattar håret eller borstar det ordentligt när det är torrt. Ska se om jag hittar en bra bild att skicka till mugglan.

Piggis
    Här har du en till torris som också hade böjväxeksem när hon föddes. Har provat de flesta salvor och behandlingar och numera har jag bara känningar på händerna. Men MÅSTE alltid smörja in mig efter jag har duschat och med klor går det sådär (men jag simmar på ändå).
    Malte var en liten torris när han föddes för jag hade antagligen för lite fostervatten. Vi smorde honom med Miniderm och det är mycket bättre nu. Det är bara i ansiktet och på huvudet som det är torrt men där får man inte smörja med den salvan.
    Vi får väl se hur det hela utvecklas. Vi simmar på med Malte och än har vi inte märkt något.

Frullan
    Tack för informationen, intressant att läsa!
    Pratade med min kompis bara en snabbrunda igår för ungarna var inte på bra humör. Vändningen hade INTE lyckats, så de har fått ett datum för kejsarsnitt den 19 mars. Om mot förmodan barnet vänder sig blir det inget kejsarsnitt då utan då får de vänta tills det hela sätter igång, men chansen var visst bara 10 %.
    Hon hade tyckt det gjort ont men inte så farligt som vissa hade sagt till henne.

Igår ringde förresten en tärna till mig som ska anordna en möhippa för en kompis. Kul!!!!
    Har faktiskt aldrig varit på en möhippa förrutom min egen så det ska bli kul och se vad som händer här. Möhippan blir i slutet av maj och bröllopet på midsommar.

• Mrs  B

BS
    Har du provar pipmugg med välling?????
    Och olika sorter?????

• Mrs  B

Lappis
    Jösses vilken spänning!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hej Junilejon!!!!

Ska jag sms:a dig om Sweet eller????

Vad sägs nu om en tråddate????

• Mrs  B

Någon som tittar på "Efter tio"??????

Tina Lejonberg berättar.

• Mrs  B

BS
    Ingen rolig situation med Iris nu, men förstår hur du har det.
    Max åt duktigt när han var liten men sen när han började på dagis började han kladda här hemma, aldrig på dagis.

Nu vägrar han äta middag och vi har en kamp varje dag i stort sätt men jag är envis så jag ger mig inte.
    Viktigt är tycker jag att inte erbjuda något annat än det som serveras (vilket dock inte mormor tycker). Har vi potatis ska han äta det osv, men visst är det jobbigt att alltid tjata och tvinga i honom i alla fall lite av det som finns på tallriken.

Det Max helst vill äta nu är frukt, grönsaker, runda (!) mackor och fil, allt annat ratar han just nu.

Men så länge som han inte är undernärd, och det är han deffinitivt inte, så ska man inte lägga så stor vikt vid maten enligt bvc, men det är svårt tycker jag.
    Men men Max kanske är en vegitarian utan att vi vet om det....????

• Mrs  B

Muggles
    Vi gick ju igenom samma process som Tina och hennes man gjorde, vilket var intressant att lyssna på.
    Förrutom det med barnets hjärta så kunde det har varit jag som satt i stolen och berättade. Alla detaljer stämmde överens med hur det var för oss.

• Mrs  B

Piggelin
    Inotyolen funkade och funkar fortfarande perfekt på Max rumpa. Vilken bra salva!!!!!
    Det var både bvc och apoteket som sa att man inte fick använda Miniderm på huvudet. Men man kanske ska höra med sjukhuset också???
    Själv ska jag till min allergiläkare den 1 april så jag kanske kan fråga honom om han vet något, får ju mina salvor från honom också.

• Mrs  B

Här lagas det mousaka för första gången och det går bra än så länge för Malte sover. Max fick hjälpa till med potatisen, hoppas att det gör att han blir mer intresserad av att äta det hela sen.

En del har ju den teorin att låta barnen vara med i köket så blir de mer intresserade av att äta maten. Ska försöka med det nu med Max så får vi se vad det leder till.

Svar på tråden Barnkarusellen