Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Jag är ju inte så sugen på att ha två Iris men annars tycker jag att det verkar jättemysigt med tvillingar, de två tvillingparen som vi umgås med på öppna förskolan varje vecka är så söta!

Liten, nej, hu, Iris som tonåring!!!! Då får man väl inte heller sova på nätterna men av andra anledningar...

AM, är ni sugna på en liten trea kanske?!

Nattson, trevlig resa om du hinner se det här innan ni åker! Hoppas att du får må fortsatt bra.

• BrudSommar2006

Förresten, nu är det ju två här i tråden som varit i början av graviditeten och inte mått bra i Thailand, känns som att jag tänker ta lärdom av det för eventuella framtida bruk!

• BrudSommar2006

MSW, påminn mig igen vilken vecka du är i, för mig slutade illamåendet efter vecka 18. Har du provat med Postafen från Apoteket? De var en total katastrof för mig visserligen och de där seabands gjorde varken från eller till men Lergigan comp var en stor succé! Se till att få det utskrivet om det inte blir bättre, ingen idé att gå runt och må illa när man inte behöver.

• BrudSommar2006

Lapinette, hur blir det nu med tidsplanen? Vad händer härnäst?

• BrudSommar2006

Izzie, det enda jag funderade på om din moster är huruvida hon är kontaktbar? Dina föräldrar kanske skulle velat få chansen att prata med henne i telefon innan hon går bort? Annars tycker jag att ni fattade helt rätt beslut.

Iris sov jättebra i natt, jag fattar inte! Hon vaknade inte förrän halv tre då jag ammade och sedan sov hon till halv fem då maken fick henne att somna om och så ammade jag igen halv sex, sedan gick vi upp halv sju. Helt fantastiskt!

Mrs B, jag har ju ammat Iris en gång i timmen fram tills rätt nyligen så jag tycker ändå att det finns hopp för er!

Lapinette, jobbigt att ni måste åka till Uppsala en extra vända men skönt att det verkar vara på gång som det ska nu i alla fall!

• BrudSommar2006

Ja vi får se hur natten blir men jag räknar inte med att den blir lika bra som den som var i alla fall!

• BrudSommar2006

Mrs B, det hjälper ju inte dig att veta att någon annan ammat ännu oftare på nätterna!

Iris var lite småstökig i natt men inte så att vi är tillbaka där vi började i alla fall. Kanske har det skett någon liten vändning nu.

Med maten går det sådär, leverpastej är för hårt, hon verkar gilla smaken för hon lyckas få in bitarna i munnen men sedan kan hon inte tugga dem och så åker den ut igen. Kanske lika bra, det är ju både socker och salt i det så det är nog inte meningen att hon ska äta det än. Har fått tips om blodpudding så det ska vi prova nästa gång jag kommer iväg och handlar. Försökte med lax härom kvällen, det var ju tydligen väldigt otäckt!! Grönsaksbitar sitter hon och geggar med men inget verkar komma in i munnen. Smörgås går väl halvhyfsat nu i alla fall. Gröt får jag väl i henne ett par skedar om dagen men det mesta får jag slänga. Överlag går det bättre att äta ute bland folk än hemma.

• BrudSommar2006

Pirr, just bilstol vore det nog bra att få hem snarast i alla fall! Resten ordnar sig väl men å andra sidan är det skönt att ha allt klart för sedan har man ingen tid över att fixa.

Tyckte också att det var knepigt med namn, satt med almanackan och namnböcker, många namn var fina men inspirationen infann sig aldrig. Till sist gjorde vi en lista på alla namn i släkten som vi tyckte var fina och valde två av dem.

• BrudSommar2006

Liten, ni har henne i egen säng redan då antar jag? Fungerar det bra med korgen? Hur ofta måste du ta upp henne och amma på nätterna? Jag tror inte att det blir egen säng för Iris innan hon slutar amma, jag orkar inte upp och lyfta upp och ner henne på nätterna, då skulle hon ju hinna bli klarvaken, nu somnar hon ju om fort. Det är ju inte så smidigt att kånka runt på 15 kg heller, det blir ju inget litet "mysigt" lyft direkt...

• BrudSommar2006

Vår badrumskille har precis byggt klart det här huset:

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/124408

Där skulle man bo! Nu håller han på och bygger ut affären vid Roslagsstoppet E18 mot Norrtälje, där de säljer Ländias kokosbollar, tydligen är han snart klar, och sedan är det visst vår tur. Så kanske om vi har tur så kommer det att hända något framöver trots allt. Vi tänkte försöka åka och titta på badkar i helgen så att vi kan bestämma oss sedan, det är det sista vi inte kunnat bestämma oss för.

På fredag kommer äntligen våra nya sängar, jippi! Det känns som att vi har väntat hur länge som helst på dem.

Svar på tråden Barnkarusellen