Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Jo jag vet ju principen med vagning, förstår bara inte riktigt hur det görs i praktiken med äldre barn som inte ligger ner i vagnen och är på väg att klättra över kanten om man inte spänner fast dem och om man gör det så blir de tvärförbannade! Tror hursom inte att jag bryr mig om någon vagning, det är ju nattamningen jag vill få bort och har problem med.

• BrudSommar2006

Vickan, vad kul med tillträde! Tänker ni börja göra saker direkt eller bo in er först?

• BrudSommar2006

Lapinette, hur går det med sprayen?

• BrudSommar2006

Zozo, precis, i Sverige gör man bara ett UL, men både hos dig och Sweet verkar det ju vara massor!

• BrudSommar2006

Igår kände jag mig febrig men lyckades hålla ut till maken kom hem och lyckades till och med laga middag men sedan mådde jag så illa att jag inte kunde äta utan gick och lade mig. Tänkte att nej inte nu igen men efter att ha legat och tagit djupa andetag i en kvart så gick det över och i morse var det borta tack och lov. Vet inte om det var en minisläng av Iris virus. Känner mig i alla fall väldigt motiverad att hålla oss borta från folksamlingar just nu!

• BrudSommar2006

Hej Nenne!

Lapinette, vad kul att få gå på husvisning, jag saknar det faktiskt, ibland funderar jag nästan på att gå på några bara för att få lite inredningstips!

Zozo, skönt att ha det gjort i alla fall antar jag.

• BrudSommar2006

Nattson, jag känner lite så med vår gamla lägenhet också fortfarande.

Lapinette, barn eller inte, tänk, grilla på sommaren, gott om plats inne... och knodden kommer ju!

• BrudSommar2006

FruLlan, om jag får fråga om något helt annat när du nu ändå är här, hur gick det med ert släktbråk, har ni rett ut det nu? Minns att det blev strul i samband med er renovering, blev det bra med den förresten? Får du fortfarande sova på nätterna?

Cicci, vad kul att du faktiskt åker!!! Jag tycker att det verkar lite bökigt med bebis på flygplats, att checka in och ta sig om bord på planet men det kanske inte är så knepigt som man inbillar sig?

Här hade vi en trist natt med Iris igår så nu hoppas jag på att få lite sömn i natt. Jag hade bestämt mig för att dra ner på amningen igen och tyckte att tolv, tre och sex kanske kunde bli bra och däremellan var hon jättejobbig. Jag hade sådan huvudvärk idag att jag inte trodde att jag skulle vara uppe så här länge ikväll men sedan var jag ute hos mina föräldrar och fikade på eftermiddagen och de gick ut med Iris och vovven på långpromenad så jag fick ta huvudvärkstablett och vila, fantastiskt!

• BrudSommar2006

Originalrosen, jag tänkte på att du skrev att någon tagit ditt nick, det är inte så att det är du själv som har det men att du inte kan logga in som dig längre och att det därför står att det är upptaget? Det blev ju struligt när de lade om BT för ett tag sedan i den där uppgraderingen eller vad de gjorde. Fast det kanske faktiskt är någon som har tagit nicket?

• BrudSommar2006

Hej Koko! Har ni gjort något speciellt för att få honom att sova så bra på nätterna?! Jag skulle vilja höra alla tips inför en eventuell tvåa (som ju inte är på gång på lääänge än) för med Iris har vi ju fastnat i amningsfällan och jag är inte så sugen på att hamna där igen...

FruLlan, Iris har återhämtat sig från maginfluensan men hon hade diarré länge efteråt och vi kämpade på med morots- och blåbärspuré. Lite väl länge har det visat sig för nu har hon varit stenhård i magen i två dagar. Vill ogärna börja med katrinplommon för då blir hon ju lös igen och så får vi aldrig balans igen, suck.

Piggelin, din liknelse var bra. Kul också att håret växer så bra!

Cicci, hihihi, ska du dela säng med en gift karl och ha Victor som förkläde emellan, det var ju ändå för roligt!!!!

Jag vill i alla fall att ni alla ska fortsätta skriva här och så kommenterar vi de inlägg vi vill helt enkelt! Det är i alla fall mitt förslag!

Svar på tråden Barnkarusellen