Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Vickan, synd att vi inte träffas på lördag men, men, vem vet, vi kanske fortfarande är sjuka så att vi också missar den men hoppas inte. Idag har i alla fall varit en rent usel dag och riktigt synd om Iris fast jag börjar tycka synd om mig själv också, är så trött och räknar inte med mycket sömn i natt heller. Ska duscha och sedan lägga mig och hoppas på det bästa.

• BrudSommar2006

Jag har förresten funderat på alla som uppenbarligen lämnar barnet sovandes i vagnen utanför en affär. Det skulle jag aldrig våga faktiskt, liksom jag inte skulle tordas lämna hunden. Nu inser jag att det är större risk att någon vandrar iväg med vovven, det läser man ju om med jämna mellanrum, medan bebiskidnappningarna i Stockholm ju inte ligger på topp direkt. Nu har jag ju inte fått en bebis som sover särskilt ofta i alla fall så hittills har det inte varit något problem. Fast jag har råkat ut för att man inte fått ta med sig vagnen in i affärer och då har jag inte kunnat gå in för även om jag skulle lyckas orka bära Iris tillräckligt länge så skulle jag inte kunna få med mig något till kassan att handla. Nu tänker jag på presentaffärer och så. Nåväl, vad gör jag här forfarande, dusch och läggdags var det ju!

• BrudSommar2006

Muggles, det där med trehjuling låter intressant, jag mailar! Den där Easy Walker såg trevlig ut, får läsa mer i morgon när jag förhoppningsvis är lite piggare (eller också inte...).

Jag vet, du har rätt om att lämna vagnen med sovande bebis utanför, och ändå drar jag mig. Har i och för sig inte råkat ut för att det kan behövas än som sagt.

Vickan, det blir nog jättebra med huset när ni blir klara!

Vilken tur att lilla Moa äter bra förresten! Iris klarar inte att få in så små saker som ärtor i munnen än och även större bitar som hon får in i munnen suger hon på ett tag och sedan kommer de ut igen. Så stoppar hon in biten igen och så kommer den ut efter en stund igen. Till sist blir den liggande på bordet så när hon har tröttnat har hon oftast inte lyckats peta i sig mycket alls.

Ja, nu hamnade jag visst här igen, ska verkligen gå och lägga mig strax men har duschat i alla fall!

• BrudSommar2006

Cicci, vad spännande det ska bli att få höra hur det går med Victor och hans nya säng!

Fast jag hoppas verkligen inte att Iris fått magsjukan, vi var ju magsjuka alldeles nyss allihopa, usch, inte en gång till! Händer det så tror jag att jag stannar hemma med henne resten av vintern!

Hoppas att vi är friska till på lördag i alla fall. Att lämna vagnen utanför går ju bra och så har maken erbjudit sig att följa med in till stan och gå en sväng och uträtta några ärenden och sedan komma och hämta Iris och ta med henne ut en sväng medan jag äter klart. Iris lär väl inte ha börjat krypa tills dess, fast man vet aldrig, hon är väldigt nära nu, så det borde gå bra att ha henne sittandes på golvet i alla fall bitvis. Fast hon sitter ju inte still dessvärre, hon rullar ju runt och har sig på en gång.

• BrudSommar2006

Tempen är nere i 38 men idag har Iris diarré och vi har hittills klarat av tre klädbyten. Jamen det här var ju ännu skojigare än igår.

• BrudSommar2006

Muggles - tack för listan, ska titta mer sedan!

Alvedon-suppar, vilken uppfinning! Ska genast införskaffa.

• BrudSommar2006

Vänner, intressant! I så fall är vår medverkan på lördag hotad.

• BrudSommar2006

Snartis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är förvirrad!!!!!!!!!!!!!!!! Lördag dock fortfarande under hot.

• BrudSommar2006

Mrs B, kram till dig! Jag tycker att det var fantastiskt av er att orka försöka igen så snart och vilken tur att ni gjorde det och fick lille Malte!!

Maken skulle äta middag med någon rekryterare, suck, jag undrar när han kommer hem, det är inte utan att man börjar känna sig lite sliten nu, han kom hem sent igår också efter en kurs. Förra veckan var han ju utomlands så man börjar känna sig lite som ensamstående mamman...

• BrudSommar2006

Cicci, oj, vilken dramatik! Det där fick mig inte särskilt motiverad att börja försöka med spjälsängen faktiskt...

Jag för min del tar fasta på att det stod att det där viruset främst drabbar barn mellan sex månader och två år för i så fall så är ju chansen stor att jag klarar mig och inte blir magsjuk jag också för andra gången på en månad.

Iris hann somna på amningskudden här nere med mig men nu har maken burit upp henne, hon vaknade bara till som hastigast och sedan somnade hon om så hon var nog trött trots allt hon sovit mer idag än hon brukar. Hoppas på bättre tider i morgon.

Svar på tråden Barnkarusellen