Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Cicci, stackare, vilket elände! Annars låter ju skaldjur riktigt gott... Synd att sängen var slut, får de in nya? Kebabpizza var det ja, hehe, och den Mika-klonade tvillingsången gick direkt till Globen...

Iris har sovit helt fantastiskt bra i natt, undrar om det var för att hon fick amma massor under melodifestivalen för att hålla henne lugn så att vi slapp gå och lägga oss innan vi hört alla sångerna. Jag har bara ammat två gånger i natt, första gången vid tre. Jippi!

• BrudSommar2006

Cicci, det blev ingen säng då? Här har vi säng men inte sover Iris där!

Vilma, tyvärr ska man ju ha en himla tur om det ska ta på första försöket, genomsnittet ligger väl på ungefär sju försök har jag för mig, och om man inte är väldigt regelbunden så är det ju tyvärr svårt att pricka ÄL utan stickor. Det kan ju ta ett tag än innan du är så regelbunden att du klarar dig utan stickor kan jag tänka mig. Knepigt att bli så missmodig efter bara ett försök alltså! Det är nog bara att ta nya tag dessvärre. Säg till när det är dags att börja hålla tummarna igen!

Telis, hur går det med den ökade dosen? När får du veta om det är torsdag som gäller?

Liten, visst är det typiskt! Jag tyckte att det var helknepigt att försöka sitta vid bordet och amma och äta samtidigt, fick aldrig riktigt till det tyvärr. Man har nog mycket vunnet på att lyckas med det så man slipper vänta flera månader på att få äta middag tillsammans som vi fick göra!

Hur går det på nätterna annars? Kan du ligga och amma så att du inte behöver gå upp? Jag fick vila mycket mer när jag väl lyckades få ihop det.

• BrudSommar2006

Cicci förresten, blev det någon premiärtur av sittvagnen? Iris blev mycket lättare att ha med sig i vagnen när vi bytte till den, med liggvagnen kom vi ju ingenstans eftersom hon inte ville ligga i den. Tror att det var delvis därför som hon lärde sig sitta så himla tidigt, eftersom vi hade henne uppallad med kuddar redan i liggvagnen tidigt så att hon fick träning.

• BrudSommar2006

Mrs B, det låter bra med amningen för som det känns just nu skulle jag gärna skippa den med en eventuell tvåa framöver!

Telis, aha, så du får veta i morgon, spännande! Den där moussen låter för övrigt riktigt hemsk, att du ens provade!

Liten, Iris sov aldrig i korgen, den stod där som en dekoration bara tills hon växte ur den... Hon sover ju hos oss fortfarande, både mysigt och jobbigt. Fast det har aldrig gått att flytta henne när hon somnat utan att hon vaknar och jag ammar ju på nätterna fortfarande så det känns som att det måste lösas först.

• BrudSommar2006

Nu är det dusch och sovdags som gäller för min del, maken har gått och lagt Iris. Hon somnade redan på amningskudden här nere medan vi såg på tv och jag tror inte att hon hann bli mer än halvvaken på väg upp till sovrummet. Usch, nu är det vardag och Iris och jag blir ensamma på dagarna igen, i morgon har jag dessutom ingen bil eftersom den ska på service. Ska i alla fall bli bra att få motorvärmare nu när vi har eluttag.

• BrudSommar2006

Angående lördag så äter Iris normalt lunch vid halv tolv och sedan sover hon vid ett men om det inte passar förrän halv ett för er andra så kanske hon kan äta elva innan vi åker hemifrån och sedan kan vi vara med en liten stund i alla fall men jag gissar att vi får gå rätt snart för hon kommer nog att bli väldigt grinig efter en stund. Men då får vi ses en snabbis i alla fall.

• BrudSommar2006

Grattis Vickan!!! Är det huset vi såg på blocket?

• BrudSommar2006

Telis, tror inte att någon bokat om inte Lapinette gjort det? Vad spännande med fredag!

Har försökt ge Iris banan men det blir för halt för att hon ska få in det i munnen. Kokt morot var inte heller populärt tyvärr.

• BrudSommar2006

Vänner, usch vad hemskt att vara sjuka samtidigt!

Piggelin, ni gör nog rätt i att hålla er hemma, kanske man borde göra detsamma, det verkar vara hur mycket som helst som går just nu...

• BrudSommar2006

Tänk, jag googlade just på Iris och upp kommer Föreningen för ofrivilligt barnlösa som förstaval. Hade jag ingen aning om!

Svar på tråden Barnkarusellen