Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Lappis, din teknik för att fördröja nysattack lät ju för kul!

• BrudSommar2006

Det verkar som att ett pr talgoxar håller på och flyttar in under vårt tak, jädrans vad de stökar runt här vid vardagsrummet. Undrar vad maken kommer att tycka om det.

• BrudSommar2006

Amandi, vad trist! Att det ska vara så svårt!

Har precis sett Barnmorskorna, den här gången fick man ju se en förlossning som redan var klar i bilen och ett kejsarsnitt så jag har fortfarande bara förra avsnittets förlossningar att jämföra med min egen. Då började jag inse att jag måste vara värsta mesen för jag tyckte att det var mycket värre än vad de verkade ha det, de var ju liksom med och pratade och önskade barnmorskan som gick av skiftet trevlig kväll trots att hon var öppen tio cm och skulle börja krysta precis och den ena födde helt utan bedövning osv. Själv tyckte jag att krysta var som att ha maginfluensa fast utan att kräkas, precis samma reflex/krampkänsla i magen plus värkar samtidigt då.

Nåväl, nu ska jag inte haka upp mig på det mer, det är väl bara att konstatera att för de flesta är det mer positivt än vad jag upplevde det och det är ju bara bra, och nu ska jag gå och lägga mig!

• BrudSommar2006

Hej, tittar förbi en sväng innan läggdags. Har varit till veterinären igen idag med hunden eftersom han fått hudproblem, det verkar tyvärr vara en biverkning av allt kortison han måste äta för sitt shaker syndrom och nu verkar det som att han åkt på cushings syndrom pga kortisonet, suck.

Cicci, jag kan heller inte alla försäkringskassans regler, det är ju så krångligt! Fast att två personer inte kan vara föräldralediga samtidigt har jag förstått i alla fall men i övrigt har jag noll koll! Skönt att vara hemma så länge, det fungerar ju tyvärr inte för oss med dagisplats här.

Frejis, visst tittar jag på Barnmorskorna men jag har tvärtom känt att det verkar ju ha varit en baggis för tjejerna i programmet!

Gosnosen, trist typ ni träffade på, vad synd!

Lapinette, så du har återupptagit träningen nu i alla fall?

Tinga, jag är inte inne i resetråden så ofta, har du skrivit något om Madrid? I så fall på vilken sida? Eftersom jag varit där så kunde det vara kul att läsa. Visserligen var jag gravid och illamående, så jag sprang ju inte runt på stan lika mycket som jag skulle gjort annars kanske och så spöregnade det en av dagarna.

• BrudSommar2006

Cicci, när vi var på information på Försäkringskassan så tänkte jag att jag hoppas att maken hänger med för jag gör det inte, Sedan börjar maken ställa frågor till dem och jag var grymt imponerad för jag hängde verkligen inte med alls! Sedan satt jag hemma och räknade dagar på nätet och då gick det lite bättre!

Vi har fått tid för tillväxtkontroll nu i samband med ettårskontrollen så vi ska till barnläkarmottagningen på morgonen och bvc på eftermiddagen den 2:a juni, pust! Är inte så orolig, tror bara att hon har ärvt sin längd efter maken.

Pirr, grattis, ser fram emot din berättelse!

Tack för länken Tinga! Själv tyckte jag att restaurangerna på kvällen och linbanan till skogsområdet med djurparken var behållningen med Madrid.

• BrudSommar2006

Hehe, först Piss och nu Pitt!!! Vissa nick verkar svårare än andra!

Piggelin, ska bli intressant att höra vad du tycker om Me&I, hittills är Mrs B för och jag emot!

• BrudSommar2006

MSW, så du behöver inte åka och kolla värdena på måndagar längre nu? Det sparar ju lite tid antar jag men å andra sidan så var det väl några gånger du inte behövde påfyllning då?

MrsB, vad råkade du ut för i Paris för att behöva åka ambulans??

Iris är nästan 83 cm nu (82,7) och jag vet inte om det är själva längden i sig som är problemet eller om det var att hon inte följer sin kurva längre utan att hon gått rakt upp som ett streck från förra kontrollen i stället för att plana ut och i princip inte ha vuxit alls sedan sist.

• BrudSommar2006

MrsB, vet du hur lång Max var när han var tio månader förresten?

• BrudSommar2006

Liten, känner igen det där med meningsutbyten hemma, suck!

Amandi, jag har lärt mig av att hänga här att vill man verkligen ha hjälp så måste man vara väldigt bestämd! Att det är helt normalt att cykeln krånglar betvivlar man väl inte men att få hjälp att rätta till det är svårare. Blir nog till att köra med ÄL-tester ett par omgångar då.

Vi fick en hel del kläder till Iris men mycket kom hela tiden för sent eftersom hon är så stor! Mycket vi fick ärva var dessutom fel storlrkar vid fel årstid så Iris har i princip bara haft kläder vi fått köpa själva.

• BrudSommar2006

FruLlan, hur är det, du ammar fortfarande eller? Svårt beslut i så fall. I annat fall, också svårt beslut men då hade jag varit lite mer benägen att försöka ta mig iväg om det var jag. Märkligt nog har maken inga sådana betänkligheter, han är gärna ute och reser med jobbet vad det verkar men han kanske behöver den tiden för att vila upp sig, vad vet jag.

Lappis, nu hoppas vi ju verkligen inte att tanten är på gång men jag kom att tänka på att vi ju hört om några här som inte haft problem att bli gravida men som till sist fått hormoner för att inte få missfall på en gång. Finns det ingen boost man kan ge för att ägget ska stanna bättre?

Iris sover sämre och sämre, jag förstår inte hur hon kan vakna så ofta och vara så ledsen, tänder eller mardrömmar vet jag inte men något är det. Lite obekvämt är det med snuttandet nu när hon har fyra framtänder, bits gör hon inte men det skaver lite i alla fall. Maken var uppe och bar på en illvrålande Iris inatt för jag orkade inte ligga och låta henne snutta mer men jag tror att hon skrek hysteriskt i minst en timme faktiskt, sedan hade hon lugnat ned sig men maken har nu sabbat ryggen igen så nu blir det inget mer bära av i natt i alla fall. Han hade satt ner henne i spjälsängen och så klarade han inte av att få upp henne igen och faktiskt så blir jag så stel av att ligga en hel natt så jag fick knappt upp henne jag heller, vi är båda rätt slut i ryggen av att hon är så tung.

Nehepp, nu är det läggdags. Vi har haft hantverkare här idag som vanligt så vi har hållit oss undan. Gissar att det kan bli likadant i morgon.

Svar på tråden Barnkarusellen