Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Lapinette, trevlig resa!!

Äsch, nu vaknar Iris, återkommer.

• BrudSommar2006

Pirr, det verkar ju ha gått bra för dig men hur mycket sprack du om de höll på och sydde i flera timmar?!

Telis, injicerar de (eller vad det heter) äggen den här gången?

Amandi, visst kan man få planerat snitt pga förlossningsrädsla men det finns ju auroramottagningar just för att prata igenom sin rädsla som man får gå till i första hand.

• BrudSommar2006

Här blir det nog ingen flygresa förrän Iris är lite äldre. Sedan kommer det nog att vara en ekonomisk fråga de närmsta åren också då vi just köpt hus, renoverar och måste skaffa rätt mycket nytt i möbelväg. Fast vi har stuga i sörmland och på öland att åka till så det går ingen nöd på oss.

Lappinette, förra vintern var vi en långhelg på Klockargården och en helg på bröllop på Åkerblads, älskar Tällberg och blev jätteförtjust i båda ställena men Åkerblads hade lite bättre restaurang.

• BrudSommar2006

FruLlan, jo, i värsta fall får jag väl sluta amma helt redan nu, fast jag hade tänkt hålla på ett par månader till egentligen, det är skönt att ha att ta till på dagarna faktiskt. Iris äter ju burkmat nu så jag tror inte att hon behöver någon välling på flaska om hon inte vill ha, hon dricker ju vatten ur vanlig mugg nu också, ibland vill hon ha pipmuggen fortfarande, så det där med flaska har vi nog lagt ner. Som sagt, amningen behöver hon inte för matens skull. Litens tips hade vi eventuellt tänkt ta till när det verkligen var dags att sluta även om jag hellre skulle gjort som de andra tjejerna i föräldragruppen och fasat ut amningen långsamt. Kul att du kommer iväg!

• BrudSommar2006

AM, hjälp, nedbrottning och våldsamning!!! Vi måste få ordning på spjälsängssovandet hör jag!

Ja, var är Omsan, är det någon som har kontakt med henne?

Jag minns i och för sig inte hur länge de höll på och sydde, jag minns bara att det tog en timme för moderkakan att komma ut och att det hängde på håret att det blev operation och sedan var den inte riktigt hel så jag blödde mycket men trots en hel del styngn så upplevde jag inte att det tog så fasligt lång tid. Kanske hade man annat att tänka på då? Imponerande förresten att ni kommer ihåg hur lång tid just det momentet tog!

• BrudSommar2006

FruLlan, sitter han på golvet och leker bara sådär förresten när han är hungrig eller vill något?? Han slänger sig inte vilt omkring, dunkar huvudet i golvet och gallskriker så han tappar andan??? Det går faktiskt att lyfta upp honom sedan utan att behöva brotta ner honom och hoppas att man inte tappar honom när han sparkas och rivs och spjärnar emot??? Har jag nog aldrig varit med om så jag vet inte riktigt hur sånt går till!!!

• BrudSommar2006

Vickan, va! Var Omsan inne i granntråden och tittade inte in här!! Ha, det var det värsta, men då vet vi att hon mår bra i alla fall!

FruLlan förresten, troligtvis är hon inte hungrig utan snuttsugen när hon vaknar, hon tar ju inte napp.

• BrudSommar2006

AM, om det inte vore för det här med amingen så är det faktiskt ganska mysigt att ha Iris sovandes i vår säng, vi har så breda sängar nu att vi inte stör varandra längre.

Maken har tagit Iris och åkt och handlat en sväng, bästa stunden på dagen! Tyvärr fungerar det inte att han är hemma med henne på kvällarna, hon blir så grinig, så han måste ut och göra saker med henne för att kunna ha henne. Skönt i alla fall att få vara hemma själv en stund!

• BrudSommar2006

AM, hur går det på dagis med sömnen? Sover de en gång mitt på dagen bara som man hört? Sover de ute i sina vagnar eller hur får de dem att sova? Iris sover ju tre gånger per dag, morgon, mitt på dagen och eftermiddag, vet inte hur vi ska hinna få ner det till en gång bara tills i augusti? Hoppas i och för sig att vi får skjuta på starten lite när vi väl fått plats - om vi nu får plats...

• BrudSommar2006

AM, det låter som att ni också lever ett spännande liv på nätterna men av andra anledningar!

He, jo, Iris är en bestämd liten person men jag vet ju liksom inte om något annat, man läser här i förundran hur det kan gå till...

Svar på tråden Barnkarusellen