• Tinga

Barnkarusellen

Imorse vaknade jag upp till nästan 1 dm snö! Så mycket snö har vi inte haft sammanlagt på hela den här vintern tidigare, så jag fattar inte varför det ska komma nu, när mitten av mars är passerat och man bara vill ha vår. Åker till Paris helgen efter påsk, men vädret där verkar inte heller så lovande. Hoppas verkligen att det hinner att vända tills dess, för jag tänkte ju att vi skulle sitta på uteserveringar och mysa då.

• Tinga

Pirr - ja, jag tänkte också att det var bättre med en lista, för då behöver man inte hålla grejerna i huvudet, utan kan koll apå listan istället. Sen gäller det ju att man sätter upp rimliga mål för hur mycket man ska hinna med och när, så att man inte blir stressad av den anledningen.

Lappis - ska ni till Uppsala idag? Är det för att kolla så att äggblåsorna växer till ordentligt?

• Tinga

Izzie - vad synd att den där gardinaffären i dina hemtrakter inte ens har en hemsida, för har man bara lyckats bli klar över vilket tyg man vill ha brukar det kunna gå att hitta en affär som för det också. Håller absolut med om att Åhléns har mycket kul, men just den här gången fick jag inte napp där. Men faktum är att de gardiner som hänger i vardagsrummet just nu faktiskt är sydda av tyg från Åhléns, så därför hade jag vissa förhoppningar när jag gick dit.

Det finns en butik i Malmö som heter Finsk Form, och där har de mycket av Marimekkos tyger, så jag tänkte göra ett besök där någon dag, och se vad som finns.

• Tinga

Guten morgen!

Skojiga inlägg att läsa ikapp! Nenne & Lappis - vilken utmärkt idé ni fick till att faktiskt få användning för det där eländiga tantblodet!

Liten - tråkigt att höra att du har det jobbigt emellanåt. Någon gång har det lyst igenom i dina inlägg, bl a när du skrev att du längtade tillbaka till jobbet (och det var ju uppenbart att du längtade därifrån innan Mindre föddes), men jag förstod ändå inte hur pass illa det var. Kram på dig, och hoppas att det blir bättre.

BS - ojdå, både krypande och stående på en gång! Då kommer du snart att få rejält med motion, när du ska börja jaga efter Iris överallt!

• Tinga

Izzie - eländes elände att den där tygbutiken inte har någon hemsida när du nu var så gullig och erbjöd dig att handla åt mig. Just Marimekko och Mairo har fantastiska tyger tycker jag, men det måste ju finnas någon affär här i krokarna som också har mycket från just de märkena.

• Tinga

Piggelin - perfekt; tack! Jag hade kollat in en av butikerna här i Lund, men där finns ett par till som för Mairo, så jag ska kolla där också.

• Tinga

Muggles - vilken tjej; intresserad av gardiner redan vid 6 månaders ålder! Skönt att det verkar gå bra med dygnsvridningen; två nätter är ju trots allt två nätter.

Jag tror att det här "duktig mamma"-syndromet är en "naturlig följd" av "duktig flicka"-syndromet som det också finns gott om av i samhället. Ett vanligt fel många gör tror jag är att man lägger ihop allting som alla andra är duktiga på (typ A är duktig på att baka, Bär duktig på att sy gardiner, C är duktig på att laga mat, osv.) och sen ser man sig själv som misslyckad när man inte kan leva upp till _alla_ de där sakerna, trots att det inte är någon annan som gör det heller. Jag tror att alla som skriver här säkert är jätteduktiga mammor, var och en på sitt sätt.

• Tinga

Lappis - låter som goda nyheter att du känner av äggisarna! Hoppas nu att hönan värper fina ägg också!

Muggles - tror också att man kan ha lättare för att acceptera att allting inte går på räls om man inte är så "inrutad" i sitt eget sätt att vara och hantera problem. Men man är ju som man är - även efter att man fått barn! (Gissar jag... )

• Tinga

Oj, här blev det en väldig fart - kul!

Trevligt att se dig också, Frejis, och spännande att ni håller fast vid ivf-planerna (om det nu verkligen behövs - något annat har kanske hänt innan dess ). Så du ska också åka till Paris den 28:e mars? Isåfall kanske vi ses på flygplatsen, för vi åker också dit just den dagen. Sen åker vi hem igen den 1:e april.

Har nu lagt SFP på minnet!

• Tinga

Mrs B - jobbigt med tröttheten, och att behöva vänta flera dagar på att ta igen sömn låter inte som någon höjdare. Kan inte din man ta Max någon kväll, så att du kan lägga dig riktigt tidigt?

Svar på tråden Barnkarusellen