Piggelin - jag mår alldeles utmärkt nu, tack! Att jobba halvtid har verkligen blivit en höjdare för mig, för på förmiddagen får jag den stimulans det innebär att jobba, sen äter jag lunch på jobbet, så blir det lite "socialt" också och så slipper jag tänka på mat när jag kommer hem. Sen brukar jag försöka sova typ en havltimme på eftermiddagen, och så brukar det bli en stunds läsning också. Då har jag fortfarande en eller ett par timmar över till att fixa med lite av varje. Att ha fått mer tid hemma innebär också att jag inte behöver stressa med det som ska fixas, utan jag kan ta det i min egen takt. Skulle lätt ställa upp på halvtid resten av mitt yrkesverksamma liv!
Det rent fysiska utslaget av halvtidssjukskrivningen blir det väl lite av en "dom" för i eftermiddag, för då ska jag till BM och kolla blodtrycket igen. Jag känner inte av något konstigt i kroppen, så jag hoppas verkligen att det hållit sig på mattan.
Vad skönt att det funkar bra med Amandas hud och babysimmet! Det kanske kan vara mödan värt att smörja henne ett par gånger om dan, om det innebär att ni kan gå och simma? Det verkar ju som att de flesta barn verkligen älskar det här med babysim.
Jag ser också fram emot träffen i Göteborg! Vi får väl se hur många som kan hänga på; Mrs B är ju också i stan då, men Vänner har väl flyttat då, om jag fattat saken rätt? Sen hoppas jag ju på Muggles och Pirr också, och det kanske är någon mer som vill vara med? För min del hade det passat bra om vi kunde ses sen förmiddag eller senast typ mitt på dagen, för jag har en hel drös familjemedlemmar som ska springa Varvet, och dem vill jag förstås heja på. Hela familjen kommer att vara i Göteborg under helgen, så det lär ju bli någon aktivitet tillsammans med dem också.
Usch; det lär suga i min "löpartarm" när jag ska se Varvet! Har promenerat lite i det fina vädret de senaste dagarna, och jag är sååå avundsjuk på dem som nu plockat fram joggingskorna. Jag hoppas verkligen att mina foglossningsbesvär försvinner hyfsat fort efter förlossningen, så att jag kan komma igång att springa igen. Längtar så!