• Tinga

Barnkarusellen

Pirr - usch ja, det där med att inte bli stressad för att man inte får bli stressad är en svår nöt att knäcka! Känner mig dock lite lugnare nu, så jag hoppas att det får en positiv effekt.

• Tinga

Lappis - men 7-8 ägg är väl ändå bra? Det borde ju ändå leda till typ 3 befruktade ägg, tycker jag, rent statistiskt, och det är väl inte så illa? Hoppas nu att blodprovet var bra, så att det verkligen blir äggplock i nästa vecka. Kram!

• Tinga

Mrs B - om mitt blodtryck håller sig i schack så tar jag gärna en fika med dig i Lund. Jag har lovat både mig själv, maken och BM att ta det lugnt framöver, men man kan ju inte lägga ner all social verksamhet för det. Vill dock gärna se att jag får en positiv utveckling framöver, eller åtminstone att det inte blir sämre. Håller sig blodtrycket på den nivå det är nu är det ju fortfarande OK.

Sweet - shit, vilket tempo du håller! Hade jag hållit på så hade jag nog haft lättare att acceptera att mitt blodtryck var högt. Hoppas i alla fall att du känner efter ordentligt, och att du drar i bromsen i tid om du känner att det börjar bli för jobbigt. Även om man tycker att något är kul kan man ju bli stressad (på ett negativt sätt) av det. Ta väl hand om dig, och jag hoppas att du får lite påskkänsla fastän du inte är ledig. Kram!

• Tinga

Lappis - vad skönt att allting ser bra ut och flyter på som det ska! Här har du en som kommer att hålla tummarna stenhårt framöver. Spännande med allt som händer den närmaste veckan!

• Tinga

Lappis - jag antar att man kan bli blasé t o m på ivf om man varit med förut och dessutom med misslyckat resultat. Sen är det säkert en försvarsmekanism i kroppen (och själen) också, att om man inte hoppas för mycket blir besvikelsen mindre om det misslyckas.

• Tinga

Nenne & Frejis ? sicket elände att den rackarns tanten skulle hitta er den här gången också! Hon kunde väl ha flugit vilse när hon ändå var på Blåkulla. Skönt att du, Nenne, har spolning på gång och Frejis ivf (är det i nästnästa cykel? ), så att det finns lite nytt att hoppas på framöver. Kramar till er båda!

Juni ? usch, vad otäckt att körde av vägen, men skönt att det slutade lyckligt. Hoppas att bilen är hyfsat OK när ni väl får upp den också.

Lappis ? tack för tipset om RES; ska köpa den innan vi ger oss iväg. Med tanke på att du känner av magen är det säkert många fina ägg på gång där.

Koko ? usch, mjölkstockning låter inte som något vidare trevligt tillstånd. Det där med amning verkar vara en krokig väg med många fartbulor; inte bara sådär ?rakt fram? som det verkar ibland.

Liten ? vad skönt att du fått sova ordentligt! Om Mindre verkligen vill något lär du ju höra henne fastän hon sover i ett annat rum, och så får du samtidigt fördelen av att själv kunna sova i lugn och ro också.

Telis ? välkommen hem från semestern, även om du kanske inte ville komma hem egentligen! Låter som att ni haft en jättehärlig resa!

Muggles ? vi blev i princip bjudna på exakt samma mat hos svärmor häromdagen, som din man lagade i lördags. Verkligen gott, kan jag instämma i, även om jag fick nöja mig med mineralvatten i glaset.

Sweet ? ajdå, vad tråkigt att du fått brock! Hoppas att det håller sig på mattan under graviditeten, så att du slipper operation. Jag håller verkligen med dig om att det är så himla frustrerande när det känns som att kroppen ?sviker? en. Liksom, varför måste de här bekymren av allehanda slag dyka upp just när man är gravid? Jag förstår ju rent logiskt att det beror på den ökade belastningen, men det är ändå irriterande. Det här med mitt blodtryck har verkligen satt sig i skallen på mig, och jag har förbannat min kropp många gånger om för att den inte ?samarbetar? bättre. Nu har jag i alla fall tagit det väldigt lugnt under påskhelgen, och jag hoppas att det ger effekt.

• Tinga

Vickan - ojdå, hoppas att allt går bra!

Muggles - intressant läsning, den där artikeln. Svårt dock att ha en åsikt innan man själv fött.

• Tinga

BS - vad kul att se en liten film med Iris! Det verkar vara full fart hemma hos er nu.

Mrs B - bra att du tar chansen att kräka av dig lite här i tråden! Ofta är det skönt att få skriva om det man retar sig på, så lättar trycket lite sen. Tråkigt att det är så gnälliga typer på Max dagis.

Piggelin - är det Vävaren i Båstad som dina vänner tagit över? De har verkligen otroligt vackra saker där, och jag har turen att ha fått två linnedukar och tolv servetter därifrån i present av mina svärföräldrar, som bor i krokarna.

MSW - vad skönt att du verkar svara bra på behandlingen!

• Tinga

Victory - vad kul att se din mage! Du och jag ligger ju väldigt nära varandra i BF-datum, så det var spännande att se storleken på din mage i förhållande till min, med tanke på att jag bär på två.

• Tinga

Mrs B - det är rätta takterna att satsa på våfflor för att glömma eländet på dagis! Vi åt i fredags, och det var evigheter sen sist; säkert flera år. Men nu lär det bli kortare avstånd till nästa gång, för det var gott.

AM - oj, dagis; tänk vad tiden går! Hoppas att allt funkar bra!

Svar på tråden Barnkarusellen