• Lapinette

Barnkarusellen

Tinga - jag "inbillar" mig att jag känner något men numera är det ju mer vanligt än ovanligt att jag har känningar i tjejmagen. Den kommer nog... men jag hoppas hellre nu i början på veckan än i slutet då vi ska på bröllop. Förra gången kunde jag verkligen inte stå upp på typ en halv dag, så jäkla ont gör det.

• Lapinette

Tinga - såg att du skrev i förra veckan om din träning och hur skönt det var att få simma. Förstår precis vad du menar för jag är också en träningsnörd. Även om jag har blivit bättre de senaste 3 åren. Om jag inte får träna på en vecka så blir jag sur, arg och grinig. Behöver få mina adrenalinkickar.

• Lapinette

Jag har hela min familj från den 30/12 - 12/1. Superbra planerat...NOT! Och lyckas vi med IVF'n blir det ett tidigt decemberbarn (tror jag...?). Jäkla dumt planerat nu när man faktiskt kan planera det själv genom IVF'n men vad i fn... det passade att göra IVF'n denna månad och inte nästa så skit i samma! Vi kommer att bli överlyckliga vilket BF det än blir!

• Lapinette

Attans vad många som verkar fylla 30 här inne på tråden. Ja, det var tider det ...säger tant kanin.

• Lapinette

Själv har jag hittat en bra tröstklapp till mig och maken om även denna IVF misslyckas. Funderar på att boka in oss på en kväll med kocklandslaget. De huserar ju där vi hade vår bröllopsfest och det skulle passa ihop med att fira 2-årig bröllopsdag dock 11 dagar för tidigt men det måste väl funka ändå?

Telis - trist att det gör så ont! Sticker inte du iväg och skidar snart?

Angående födelsedagar så fick jag en urbota dum kommentar från hon som är HR hos oss när jag talade om att vi skulle göra vår första IVF. OM den hade lyckats skulle det ha blivit BF i början av augusti och det tyckte hon var mycket osmart, att gå höggravid hela sommaren. Vad fn tänker folk med ibland?! Bara för att man gör IVF så går jag ju knappast och väljer bra "födelsedatum".

• Lapinette

Zozo - när man väl bestämt sig för en IVF så vill man bara dra igång "skiten" så fort som möjligt...innan man blivit infertil och så får man höra sådana kommentarer. Denna gång har jag valt att nämna ÄP-vecka för endast några få för att slippa få just dumma kommentarer eller frågan "hur mår du" varje dag från HR-kvinnan samt min mamma. Vet att dem bara vill väl men fn vad jobbigt!!!

• Lapinette

nenne - det passar omvärlden lite beroende på vilken människa det är:
    - min mamma jämnt för hon vill såååå gärna ha ett till barnbarn
    - mitt jobb aldrig då de inte (ho, ho..skrockar stolt) klarar sig utan mig!

• Lapinette

Angående ålder - detta borde jag definitivt ha tänkt på liiiiite tidigare. Även där får man ju en hel del kommentarer men mest från folk som inte vet vad man går igenom.

• Lapinette

OM jag en gång blir gravid så hoppas jag på att kunna fortsätta träna danceklasser. Vi har gamla "veteraner" som har dykt upp på sistone med stora magar. De får helt enkelt försöka ta det lite lugnare än vanligt.

nenne - vad jag fått höra så ska man inte köra någon hård fysisk träning men i övrigt är det ok. Sen så säger andra (och de allra flesta) att det absolut inte spelar någon roll. Du kan hoppa studsmatta och embryot far inte omkring som en jo-jo där inne ändå. Själv tänkte jag inte sätta mig i soffan denna gång (som jag gjorde förra omgången) men däremot inte köra de konditionskrävande klasserna utan det blir nog typ pump och yoga blandat med promenader.

Svar på tråden Barnkarusellen