Barnkarusellen
häftigt Pirr! hoppas att h*n kikar ut snart!! Spännande värre!
häftigt Pirr! hoppas att h*n kikar ut snart!! Spännande värre!
OMG Sweetie, ta det lugnt med maffiosen!
Välkommen hem, Vickan!
Junilejon! skönt att höra att det gick bra, otäckt!
Nu blir det filmtajm!
hohoooo
hej alla glada!
Välkommen hem Nattson och Telis! Vet inte om jag vill höra något om skidåkning *klappar öronen* aaaaaahhhhoooaaabiiinggooooooooo men hoppas att ni haft det bra! (ja, telis har jag redan läst om, gaaaahhhh jagärinteallsavundsjuk
Härligt jobbat, Lappis! 9 fina ägg!!!!
Pirr! Snygg bild, vyn känns bekant! Jag kan också verkligen rekommendera Korsika, vi var i Calvi 2001 (2002 ???) och åkte också med Langley. Mitt drömresemål sen jag och syrran spelade "Chans" (ett frågesportspel för barn) och frågan "var föddes Napoleon" och svaret lät som Persika, som är så gott. Vi klättrade upp på närmsta berget med ett kors uppe på, snorklade, hängde med på en canyoning-tur, hyrde bil och körde runt och njöt.
Och lycka till nu!! *styrkekramar, råkar peta krulltrumpeten i örat på pirr*
Såg Barnmorskorna igår kväll och stortjöt! Jag som inte är så blödig annars, men vilken fantastisk känsla det måste vara! ÅÅÅh vad jag önskar att vi också fick uppleva det! Min man gråter bara Kallur vinner ett häcklopp så jag anar vad han kan...
själv är jag snorig och hängig men det går nog snart över, får vi hoppas.
Pratade med ännu en vän i mitt tjejgäng som nu är i v 14. Alltså: 5 av 8 i samma gäng som är gravida, och jag är inte en av dem och jag (vad nu det har att göra i sammanhanget) började ju faktiskt först *surar* Det som stör mig mest är att ingen berättar för mig förrän v 12-14 fastän vi pratats vid flera gånger och de har förhört mig om allt mitt problem, men kan inte ens dryfta att de precis fått plus med all oro och förväntan. Nu känns det ju som att de bara luras, och att det knappast är av omtanke för mig som de väljer att avvakta med att berätta (att jag kanske skulle bli ledsen just då, men sanningen är ju att om det går bra med graviditeten så går den ju inte att dölja så länge, så varför vänta?) Äsch, jag blir en bitterfitta!! NOOOOOOO!!!!
sweetie, piss och pungbråtta, hehehhehe. Jag försöker lobba för maken att vi ska åka till NY i sommar, han nickar och hmmar gillande men han är trög som fan. vi kanske kan ha en dejt då?
Nu ska jag börja jobba. Eller om vi ska fika först. Hmm...
hahaha det blev fika, I love this place!
Tinga,
Som Liten sa, det kanske är att du är stel i nacken, och därför har ont i huvudet? Hoppas att blodtrycket håller sig i schack, skönt att BM verkade vara en lugn och trygg person.
åååh jag vill inte jobba idag, jag vill vara ute i soooolen!!!
Varm choklad på en bergsknalle lät ju hur mysigt som helst! Hoppas att vädret håller i sig över helgen, då ska jag ta med mig maken ut! WEEH! Han kommer hem ikväll!!!!! Tjohooo! Då ska vi kramas och gråta tillsammans en skvätt, innan vi är oss själva igen och njuter av att göra ingenting mer än att ligga sked i soffan. Mooahahahah!
Det är jobbigt att han jobbar borta, när det blir såna här tunga perioder. Han mår ju självklart inte så bra heller så igår var det ynkligt från båda håll i telefonen. Men då blir det oftast jag som "skärper till" mig och försöker trösta fastän jag själv också känner mig ledsen som fan och misslyckad. Men det är ju hans soldater som är fula och trötta... Tur att själva generalen är lyckad som fan, hehe. Ja, nu menar jag inte Jan Banan utan maken himself. Iofs är bratwursten också perfekt eftersom det sitter på den bästa människan i hela världen. *pirr*
"Maken och jag har som vanligt slagit vad - förra gången vann han (priset var en - det säger jag förresten inte )"
hahaha muggles, så där kan du ju inte skriva, mina snusktentakler går i snurr!!!
*pffff*
ssshhh, hhahaha muggles, det där hade jag listat ut för lääänge sen, höhöhöh Nuts nuts!
(säger kanske en hel del om mig själv, jag hade nämligen också haft det som trading - fast han börjar fatta att det inte är någon direkt uppoffring från min sida eftersom det är värsta turn-on för mig själv, mumsfilibaba, PWAAHAHAHAHAHAH)
Vänner förresten (kul med ett långt snabbt inhopp, haha) hoppas att du kryar på dig!
Barnbidragets vara eller inte vara, själv fick jag inte mitt när jag var liten för vi hade det tufft nog ändå. Svårt att tycka något... MEN! Om det ska vara inkomstprövat... ska det bli något att skämmas för, att man är en unge som får barnbidrag...? 20.000:- förresten, var väl ingen jättelön direkt heller. Det borde vara en högre gräns, och det är ju skillnad också om du är ensamstående. Vem kollar det? Och som sagt, vad ska den administrationen kosta? Äh, låt det vara som det är, vissa sparar väl allt och har råd ändå med körkort till barnen men de som kan borde skänka en rejäl slant till behövande barn i Ukraina istället för att köpa en ny SUV till grabben.
Åh fatta vad det kostar att bo i Norrland, där man måste åka bil överallt, här går det varken tunnelbana, 425 olika bussar var 5 minut eller miljarder taxibilar. Fatta vad bensinen är stor kostnad. Sen att de lägger ner glesbygdsmackar så att man måste åka 7 mil för att tanka (det blir 14 mil soppa) gör ju knappast saken bättre. Husen är billiga, visst. Men löner MYCKET lägre. Och i Stockholm vet man att huset är en investering, du får nästan alltid pengarna tillbaka om inte mycket mer och bankerna är mer villiga att låna ut pengar till låg ränta för de vet att det är ett säkert kort.
*pustar ut*
Dessutom kostar ett busskort massvis jämfört med Stockholm, och då kan man inte åka överallt man vill eller när man vill.
Fast jag fick magsår av att bo i Stockholm, så där vill jag ändå inte bo. Om ingen skänker en takvåning i Birkastan.