Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen

Hej och mysig Alla hjärtans dag på er!

BS,
    Vi vill gärna träffa Iris så jag hoppas hon kommer med på brunchen! Vi är rätt fokuserade på matning och sömn själva så vi vet hur det kan vara, men vi skulle bli besvikna om hon inte kommer med!

Liten,
    Fredagsplanerna är att luncha var och en på sitt håll med gamla vänner i staden. Sen ev. träffa Cicci och promenera och/eller fika. Du kanske är sugen på att hänga på där?

Telis,
    Vad jobbigt med ont i äggisarna! Men när man fattar hur en ivf går till (inte för att jag helt fattat men...) förstår man ju att det borde kännas lite. Men, som Mugglan skrev, jobbigt att både ha ont vid äl och vid mens normalt sett!!

Jag är väldigt trött idag, men det är av goda anledningar. Hade en underbar dag igår. Efter babysimmet gick vi gemensammt till ett fik i närheten (Konstcafét, dit får vi gå Mugglan!!) och satt i solen och drack varm choklad och åt brownies medan sötisarna sov i sina vagnar. Sen på kvällen var jag och min svägerska på musikal på operan och såg My fair lady. Jag äääääälskar ju att gå på operan så det var jättekul! Jag ammar ju inte på kvällen längre så nu njuter jag av min nya frihet! Fast synd att vi inte kommer ut gemensamt jag och maken. Men det får vi ta i Blekinge sen! Det börjar poppa upp lite intressanta hus där nu efter att ha varit lite dött på marknaden ett tag. Känns spännande.

Tand nr 5 och 6 är uppe lite nu, otroligt vad han får många tänder snabbt tycker jag. Nu väger han strax under 10kg, vilket räcker för att släpa tunt på tycker jag! 14kg låter ju jättestort och så ska hon (Iris) äta MER!?

Förresten, prinsen äter inte heller självmant utan MÅSTE ha nåt ROLIGT att leka med under tiden. Lite tröttsamt faktiskt. Han kniper ihop munnen stenhårt annars. Häromdagen när jag gjorde kycklinggryta till honom så blev nog maten rätt bra tror jag, men han började med att vända upp och ner på tallriken så det mesta hamnade på golvet... Jag hällde upp ny portion som jag inte tog ögonen ifrån, men då tyckte han bitarna var för stora... Mixade lite, men fortfarande för stora. Mixade lite till men då hade det blivit kallt. Och sen hade han tröttnat på sin veliga mamma för länge sen och jag fick knappt i honom nåt. Det jobbiga är bara att då sover han inte ordentligt på natten sen, så jag kämpar verkligen stenhårt för att han ska äta vid varje mål...

Nåväl, nu ska jag ta mig en välbehövlig tupplur. Cicci, du ?lät? piggare nu, men annars tycker jag verkligen att du borde sova samtidigt som Victor ibland på dagarna. För det är ju verkligen svinjobbigt att vara så trött...

KRAM alla!

• Vännerfan

Piggan,
    Jag har också börjat tycka det är kul att handla! Som alltid hatat det förut. Speciellt barnmat och det går ju åt en del nu när de äter så mycket riktig mat och frukt i gröten, som dessert 2ggr/dag och som mellis... Vi handlar alltid på närmaste ICA (50 meter att gå), men efter att jag varit in en sväng själv på Maxi när vi var i Karlskrona gick jag länge och plockade ner alla burkar jag inte sett förut i vagnen. Maken undrade varför jag hade köpt 100 burkar barnmat som dessutom skulle fraktas ända därifrån till Göteborg...

Nä, sova var det ju! Gäääsp!

• Vännerfan

Koko, Synd att ni inte kommer på brunchen, men jag förstår! Vi får ta det nästa gång!

Oj, Cicci, du som hade det rätt jobbigt redan innan och så blev du själv sjuk också. Hoppas ni får vara friska länge nu! Håller tummarna för er inatt!

Kram till dig syster Vilma! Hoppas det är er tur snart!

Telis och Cicci,
    Vi ankommer vid 13 på torsdag! Jag har en kompis som jag stämt träff med på perrongen i en kvart. Hon och hennes lille 3 mån. son ska ta tåget 13.15 (förmodligen det som vi kommer med och som står inne i en kvart) och blir sen borta hela helgen. Vi har inte setts på ett par år och får nu träffas i en hel kvart... Nåväl, det är bättre än inget, jag får iaf se hennes lille kotte och hon får se min. Sen styr Mugglan och jag stegen mot Söder och om någon vill ledsaga oss dit eller möta upp oss vid vårt lilla kryp-in, så vore ju det alldeles utmärkt! Ni bestämmer, vi anpassar oss till hur det än blir! Spännande med besök i Falun, Telis! På lördag kl. 17 går tåget tillbaka till Götet.

Min lille vän är jätteledsen nu. Hans pappa har honom, men jag står inte ut med hans ledsna skrik, så jag måste sluta...

Kram och trevlig lördagkväll!

• Vännerfan

Då har jag överlevt den värsta dagen i mitt liv...

Igår vaknade både jag och maken av kräksjukan av värsta sorten... Alltså fy farao, hellre föder jag 7 ungar än detta...
    Att ta hand om prinsen när ingen av oss egentligen klarade av att sätta sig upp i sängen var fullkomligt vidrigt. Jag fattar inte fortfarande hur vi klarade det ändå. Att ta sig ut på balkongen och ta upp honom när han sovit, få av overallen och sätta ner honom i gå-stolen utan att spy kändes som ett enormt projekt. Han fattade dock att nåt var på tok, så han var väldigt medgörlig och trixade inte en massa. T.ex slänger han alltid vattenflaskan i golvet 17 ggr varje gång han äter så man får plocka upp den, men igår höll han i den stenhårt. Han fattade nog att vi inte skulle plocka upp den. Idag känns det betydligt bättre, men vi har ännu inte ätit nåt någon av oss. Prinsen hade en lättare släng av detta innan vi fick det. Men det var egentligen inte förrän vi själva fick det som vi insåg att han haft det, för han kräktes bara litegrann några gånger, som att han ätit lite för mycket typ. Men han kräks ju nästan aldrig i vanliga fall.

Tack för mailet, Telis! Vad snäll du är som engagerar dig så!!! Jag har skrivit ut det och ska ta med mig det till sängen nu.

Lappis, Låter som att ni haft det underbart!

Vilma, Skönt att det känns bättre nu!

BS, Roligt att det går bättre på nätterna nu!

Cicci eller nån som vet,
    VAd ska jag tvätta prinsens saker med så att man får bort eventuella baciller? Jag tänker så att inte de sitter kvar på leksaker och så så att Moa blir smittad sen på resan? Nån form av sprit eller? Eller de kanske inte överlever på saker vad vet jag.

Nu ska jag återvända till sängen...

• Vännerfan

Hej Lappis och välkommen hem!

Klockan 12.30 tror jag blir bra! Skulle du kunna ringa och boka tror du? Jag har inte full koll på hur många vi blir, jag skrev ju en lista några sidor tillbaka, ska se om jag hittar den igen. Sen kanske det är ännu fler som vill hänga på?

• Vännerfan

Här kommer listan:

Mugglan + Moa
    Vänner + Prinsen
    Lappis
    Cicci + Victor
    BS + Iris
    Vickan (förmodligen)
    Telis
    Frejis
    A.M. + Livia

Hoppas att alla fortfarande kan och att ännu fler vill komma!

Cicci, Japp jag minns, det var därför jag frågade dig. Köper man det på apoteket? Man blir verkligen stammis där när man får barn...

• Vännerfan

Telis,
    Har läst ditt mail nu och det som inte fanns med i det var nog inte värt att veta Jättetack, vi kommer ha det kanon och hade vi velat bo i lyx hade vi bokat lyxhotell
    Tack också till Cicci för att du hjälper till med nycklen! Ska bli jättekul att ses igen!

BS,
    Glömde svara förut om maten. Jag kan inga hela måltider de kan äta själva, men majskrokar och bitar av banan och kiwi t.ex. gillar Prinsen. Däremot hatar han mango. Enda gången han verkligen gett ett ansiktsuttryck efter att han svalt nåt

Nu försöker maken mata och det går inget vidare efter vad jag hör. Maken sitter och vädjar, medan Prinsen pruttar med munnen så allt sprutar. Nehej, nu har han gett upp, jag får ta över. Få se vilket trick jag ska använda mig av idag

• Vännerfan

BS,
    JObbigt!!
    Jag läste igår på AW:s forum att det är vanligt att de börjar matvägra nu. Prinsen gör ju också det. Man får ge sånt de kan äta själva. Imorse satt Prinsen jättenöjt och drack barnjuice själv, åt smörgåsrån med smör och drack även lite välling. Jag försökte ge lite gröt på en sked in emellan, men det var inte så poppis. Att amma var han inte så intresserad av, så det är nog sluttampen med det nu. Jag hade ju annars gärna ammat tills på lördag iaf, bra sätt att snabbt på tyst på honom på morgonen. Nu ska jag servera frikadeller till lunch som han kan äta själv, koka lite makaroner och koka ärter eller majs, vilket vi har hemma. Funderar över hur detta blir i Sthlm, men det löser sig. Där händer ju mycket nytt, så kanske det kan funka avledande.

Måste kolla Malou lite nu...

• Vännerfan

Var ute på promenad. Träffade en tjej från babysimmet och vi är minst 3 familjer därifrån som smittats! Sen kan jag ju bara gissa hur många jag smittat då det sista jag gjorde innan jag förstod vad det var frågan om var att lämna in Prinsen på SATS barnpassning... Uoopps...

Mugglan,
    Jag tänkte inte på att du inte kommenterat vår sjukdom. Öht känner jag att så länge nån kommenterar när man skriver nåt ovanligt roligt/tråkigt/spännande etc. så räcker det liksom. Själv känner jag ibland att det bara blir en massa upprepningar om ALLA ska kommentera ALLT i tråden. Det blir ju inte så kul då...

• Vännerfan

Sorry, telefonen ringde...

Vet inte om det framgick vad jag menade ovan. Men ni är så smarta så ni fattade säkert

Innan promenaden matvägrade Prinsen fullkomligt. Så vi bara tog bort tallriken och gick ut och gick i stället. Han blev ju såklart gnällig och hungrig och när vi kom hem igen fick han prova (igen) att äta helt själv med händerna och då gjorde han det! Och var så jädra nöjd med sig själv! Kul att se! Fick väl inte i sig mer än 1/4 men det är ju en start iaf. Så hoppas jag att han kommer fatta hur skeden funkar så småningom också...

Såg Malous program om ivf:er. Man var ju riktigt kunnig på området minst sagt! Av nån anledning satt jag dock och grät hela tiden. Försökte berätta för maken att här finns en tjej som också hade den sjukdomen som gjorde ivf och just fått sin pojke nu och en annan som just gjort en ivf som inte gick bra och nu ska göra sin andra och så hon som ordnat boende åt oss i Sthlm som också har sjukdomen som ska göra första ivf:en nu. Men det tog flera minuter att berätta, jag grät så jag inte kunde prata. Man blir så engagerad i er...

KRAM sötisar, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att lyckas snart!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen