Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen

koko - jag är oxå rätt insnöad, i dubbel bemärkelse - snöoväder nu, och så amningen förstås Dåligt med annan input...

• Liten med Mindre

Godkväll!

Cicci - trist att du med blev krasslig. Magsjuka är sjukt jobbigt. Hoppas verkligen slippa det på ett tag nu. Skönt i alla fall att du kunde få lite avlastning. Och hoppas att sängshoppandet gick bra. Vi har ju redan en spjälsäng som väntar på Mindre tills hon är stor nog. Vilket känns som det är snart med den tillväxttakten.

Vilma - usch och fy för tant! Hoppas att ni kommer på nåt skoj att pigga upp er med, och att nästa ÄL kommer som en klocka när den borde.

Och - idag har jag varit i city för första gången sen före jul. Skoj! Visserligen bara på Hornsgatan, men det är alltid något. Först välbehövlig massage och sen fika. Kan rekommendera Café Lucas (på okänd gata nära Montelius stigen) för besökare med barnvagn, och andra med. Litet och personligt. Inte så stökigt och dyrt.

Sen shoppade vi loss bilprylar på Babyproffsen och lyxmat i Sickla - ikväll bjuder maken på oxfilé och gratäng. Lite senarelagd Alla Hjärtans-mys. Och lilltjejen laddar för att vara vaken när maten är klar... sov fyra timmar på eftermiddagen och har nu somnat igen efter lite mat.

• Liten med Mindre

Glömde - shoppade loss i ostbutiken i Sickla. Mmmm, ska bli såå gott.

Och så fick jag fina praliner av maken, och smarrigt frukostbröd. Är såååå bortskämd idag.

Trevlig kväll!

• Liten med Mindre

Godeftermiddag!

Cicci - skaldjur och magsjuka låter inte som någon höjdare. Oftare man hör att skalisarna orsakar sjukan än kurerar den...

Mindre var givetvis vaken och skrikig hela mddagen igår. Så det slutade att först maken satt med henne vid bordet, och sen ammade jag tjejen medan jag slukade oxfilén. Gott som tusan!

Lappis - vilken kul present, tjusiga skor. Nu blir det dansa av gissar jag!

• Liten med Mindre

OK, den där moussen på Moderna kan jag helt klart skippa. Urrk!

BS, jag liggammar bara på nätterna nu för tiden, och oftast på sistone så somnar vi båda där och vaknar inte förrän det är dags för nästa omgång - så korgen kommer inte till mycket användning. Vet inte om det är bra eller dåligt att dela säng så mycket. Skulle ju gärna sett att hon sov i korgen, men hon vaknar nästan alltid när man lyfter över henne. Mutter... Och somna själv går inte utom mitt på dagen när vi ska ut med vagnen.

Borde hon få öva mer på korgen, eller är det bara bra för bebisar att trivas så här "i början"? Det är frågan, blir knäpp av att fundera på om jag borde göra si eller så - hatar att det inte finns några svar.

Telis - hoppas att du härdar ut molandet tills fredag, och att du får ut en drös finfina befruktade ägg av det! Hälsa Falun från oss - det känns som att det dröjer ett tag till innan vi åker så långt. I alla fall 2 veckor...

• Liten med Mindre

Lappis - det låter ju som helt rätt resesällskap. Välkommen hem!

Vänner - jag skulle också ta något desinficerande och städa av leksaker med. Tvätta de som går att tvätta i maskin. Handdesinfektion verkar ju räcka på sjukhusen i alla fall. Hoppas verkligen att ni kryar på er snabbt. Vi blev också sjuka samtidigt förra året, men hade tack och lov ingen bebis att ta hand om. Jobbigt nog när vi inte hade lämplig mat/dryck hemma. Vem vill gå till affären i det skicket??? Tur att det finns en liten kvartersbutik i vårt hus!

Tinga - lustigt med magen. Det måste verkligen gått fort. Glöm inte att ta bilder!Jag tycker att det är mysko att jag redan nu glömt hur det kändes med sparkarna i magen. (Fast en viss liten dam fortsätter friskt att sparka på magen utifrån när hon är på det humöret.)

Izzie - HEJA DEJ! Tappert att kämpa på. Hoppas att amningen går bättre efter penicillinkuren. Hur går det annars då? Har ni vågat er ut i vimlet ännu?

Jag börjar känna att jag behöver lite mer stimulans än promenader och våra fyra väggar. Men samtidigt drar jag mig för alla dessa baciller som cirkulerar. Visserligen släpar väl maken hem en del från jobbet också, så vi får väl vår beskärda del ändå. Ska nog börja kolla upp gympa för nyblivna mammor, och kanske våga pröva en busstur till Globen city. Inte så jättespännande, men lagom långt kanske. Lite mer mod först.

• Liten med Mindre

GRATTIS till huset Vickan! Säger som de andra - mysig utsida, insidan får ni lite att göra med. Men det är ju kul att få fixa en del själv.

Det låter verkligen som en väldans massa sjukdomar går runt. Undrar om jag ska fortsätta att hålla mig till promenader ett tag till? Funderade annars på om jag skulle våga mig iväg på gymmets babygympa (eller för mammorna då). Kanske ska avvakta lite till...

Mindre har en ätperiod - hon har nog ätit varannan timme sen igår eftermiddag. Är detta för att boosta mjölkproduktionen? Hoppas i alla fall att det går över.

Ska försöka få i mig lite lunch jag med, med missnöjd bebis på golvet. Hon får väl jollra/gnälla ett tag till. Är lite kallsinnig ibland...

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Mindre somnade om i en timme, så jag fick i alla fall frukost i mig. Nu är det ren bonustid att hinna surfa lite också.

Har haft en rätt bra natt med matning bara kl 2.30 och 5.30, och så somnade vi strax efter 22 allihop. Trots det är jag trött... Men jag ska försöka ägna dagen åt att vara glad över den goa natten.

Förhoppningsvis hinner vi ut en sväng under eftermiddagen med, och så kanske "photoshoppa" klart dopinbjudan. Fick några riktigt fina bilder på tjejen igår, och några roliga från förra veckan. Kan nog avända några av dem. Skoj att få användning för kursen jag gick i höstas (som jag har dåligt samvete för att jag inte gjort klart.)

Lycka till imorgon Telis!

Happy-spraying Lappis!

Cicci - be strong! Fy sjutton för såna där skrikperioder. De kommer definitivt ta på krafterna. Undrar om vi ska ta den dusten på landet i sommar där ingen granne störs av bebisen??

• Liten med Mindre

Lade in två av bilderna i mitt galleri, tillfälligt. Bara måste dela med mig. Tror att jag fixade inställningarna så att de går att se...

• Liten med Mindre

*pöser av stolthet*

Jo, när jag vaknar och får en sån mysklimp bredvid mig så är jag beredd att förlåta tidigare skrik, kräk och sömnvägran. Hon är listig lilltjejen.

Att få barn är verkligen humörets berg-och-dalbana. PMS är ingenting i jämförelse...

Piggelin - attans vad Amanda "suger ut" dig. Lika glupsk som Victor månne? Tycker att Mindre är rätt bra på att glufsa, men jag måste vara rätt bra på att stoppa i mig med, för jag kommer inte i mina gamla byxor bekvämt än. (Vill inte gå med sån där pöskant vid midjan som många tonårstjejer har.)

Svar på tråden Barnkarusellen