Barnkarusellen
sweet - jag lade bilderna i mitt BT-galleri. Snabbt gjort att kolla alltså.
sweet - jag lade bilderna i mitt BT-galleri. Snabbt gjort att kolla alltså.
Cicci - grattis till "nattarbetet". härligt med en framgång i alla fall. Säkert kommer något bakslag - men det går åt rätt håll!
Vi ska småningom försöka få Mindre att sova mer i egen säng. Fattar bara inte hur jag ska få henne att somna där. Hon vaknar till på stört, fastän hon är nästan helt borta i famnen innan vi lägger henne.
Idag är det promenad med grannen som har en tjej född samma dag som Mindre, på SöS oxå. Eller vi försöker gå i alla fall. Tror nog min tjej borde somna i alla fall. Om vi inte blåser bort.
BS - ring sjukvårdsrådgivningen och fråga!
Tjing så länge!
Heja Telis-äggen! Hoppas oxå verkligen att det blir ett toppenresultat!
Zozo - skönt att må bättre. Det tar sig med vårsolen kanske.
Själv fick jag en blåsig promenad med granntjejen (porten bredvid). Trevligt, och väldigt mycket barn och förlossningsdiskussion. Ganska naturligt kanske - vi kände ju knappt till varandra innan det dök upp barnvagnar i bilden. Kul att ha någon att prata med - promenaderna börjar bli lätt långtråkiga när jag bara pinnar på själv dag efter dag.
Känner mig pysslig, och eftersom jag fick en sovstund i förmiddags så står det nu en kaka i ugnen, och jag springer och vaggar om bebisen i vagnen, så att hon faktiskt ska sova en lite längre stund. Uppe i två timmar vi det här laget. Stolt!
Ha't så skönt på AB Piggelin! Blås inte bort bara.
Jag har lite svårt för choklad med sprit eller frukt/bär - här blev det bara en enkel rör-ihop-kaka med choklad. Bakade den jämt när jag var yngre, men nu var det länge sen.
Sweet - vanligen blir det bara promenad och surfa på dagarna - idag är ett positivt undantag. Stressa lagom!
FruLlis - det är såå kul att se dig här. Och jag kan inte låta bli att dra på smilbanden över att du som knappt ville vara ledig nu knappt vill tillbaka till jobbet.
(Lika intressant som att jag som knappt kunde bärga mig att få sluta jobba, nu nästan tycker att det skulle vara skönt att få gå till jobbet istället...).
Har ni några knep för att få Borren att sova? Eller är det bara en kvällstrött bebis?
Mindre har bökat runt och småsnuttat hela natten. Ingen har nog sovit särskilt gott. Fast nu har hon legat på sängen och sovit i 3 timmar. Hon snuttade i snömnen en gång vid 10 bara. Tror nog jag halvsov med...
Lappis - är det inte den där norrköpingskillen som har huvudrollen i Footloose? Tyckte jag såg något om det på TV. Han som sjungit i We will rock you i London? Ifall det är han så är han superduperduktig - grymt bra utstrålning. Eller finns det kanske fler uppsättningar av Footloose?
Telis - alla tummar hålls för 3 superembryon nästa vecka!
Trevlig brunch ni som kommer iväg. Jag hänger på Koko på nästa brunch om vi drar ihop nåt i april så där...
Åh - det lät mysigt med resan och dejten i lördags. Hoppas att någon klämde en dessert för mig med.
Telis - mitt förra inlägg måste skrivits samtidigt som du kom med de tråkiga nyheterna. STORA kramar till dig, och hoppas på bättre lycka nästa gång. Om du bli alltför otålig så finns det säkert fler än jag som kan låna ut en skrikig bebis till dig några nätter...
Piggelin - jag tillhör dem som köpt dyra produkter på salong. Fast jag tror att den senaste jag går på faktiskt har bra produkter. Hon är inte bunden till något specifikt märke utan köper in sånt hon tycker är bra. Huden är i alla fall fin. Men om det har med produkterna eller gravid- och amningshormonerna att göra återstår att se...
Muggles - lycka till med sov-projektet.
Jag kände mig själv stolt som en tupp när jag fick Mindre att somna om i sin egen korg efter matning på natten - 2 gånger i rad i förrgår natt (med långt emellan). Sen i natt gick det inte så bra, vaknade efter 1,5 timme andra gången. Efter en vansinning massa sprattel, mat och kräk över vardagsrumsgolvet kände jag mig för trött att försöka igen - så vi sov bredvid varandra istället. Fattar inte hur hon får in mat med 2 timmars mellanrum. Det kommer ju inte upp fontäner varje gång??
Nu har vi i alla fall hunnit med både lång härlig solpromenad och surfa. Ska se om hon vaknar ifall jag vågar mig på att ta fram lunchen...
Sweet - du ska se att det går fint. Många dröjer det för innan de känner något, så du kan ju mycket välvara en av dem. Moderkaka framtill eller vad det nu var.
Nu har regnvädret nått Tyresö, och det lockar måttligt med en ny promenad. Men jag ska försöka nå mina 10 000 steg om dagen, och dessutom behöver vi ett lås till barnvagnen - så jag får nog promenera till cykelaffären i alla fall. Snorpisen behöver nog snart sova igen.
Äntligen är inbjudningarna till dopet ute, bara en kvar att handleverera och en att posta. Vi körde epost för övriga. Skönt att slippa frimärken och annat - känner att jag fortfarande har nog efter bröllopsinbjudningar och tackkort från 2 år sen.
Och snart kommer maken hem - han började jobba mitt i natten idag, och måste ju få komma hem tidigare då. Skönt. Fast han vill väl inte ha oss här för att vi låter lite mycket om han ska få sova middag.
BS - såna där skrik från ingenting drabbar mig med, men jag trodde de skulle gå över med åldern. Tydligen inte...
Det är så kul förresten - att se hur fort barnen utvecklas. I fredags låg Mindre still och tittade när hon låg på mage - och i lördags morse började hon med att tippa över till rygg. Tydligen jätteskoj för det händer hela tiden nu när hon inte är jättetrött.
Undrar nyfiket vad nästa "stora" grej blir.
Grattis igen Vickan! Så spännande! Underhåll oss gärna med era planer.
Piggelin - Mindre är rätt muskelstark. Hon lyfte ju huvudet och kikade på oss redan under filten på förlossningen. Nu lyfter hon huvudet så högt åt sidan hon kan - och så tippar hela hon över på rygg.
Middagsdags i familjen, och givetvis vill Mindre sitta med. Borde nog skaffa en babysitter till henne.
Sweet - vi klarar nog dina identitetsbyten utan större problem. Och jag måste hålla med att det var en grym berg-och-dalbana ni fick åka igår. Hoppas verkligen att de har rätt som sa att allt nog var fint.
Gosnosen - förhoppningsvis är det såna där bruna och småblodiga spår som en del har sett innan plus. Hoppas hoppas...
Muggles - jag hade inte fattat att vagning ska vara obehagligt. Hur kan det vara det ifall bebisen ska kunna slappna av? Här verkar det i alla fall som om Mindre somnar bättre om jag gungar sådär lagom hårt. För lite är inte gångbart i alla fall. Kanske gungar jag in mig i en återvändsgränd ifall hon nu vänjer sig vid gunget?
Annars började dagen med solig bebis, som kräktes upp hela sin härliga mjölkfrukost på golvet mellan sängen, korgen och byrån. 40 cm brett är utrymmet, och det stänkte bara lite på sängkappan. Man ska ha tur i bland... Fick duscha mig igen, och bada bebisen som efter likadan fontän igår nog behövde ett bad.
Det måste vara början på en utvecklingsperiod - för nu har gnället återvänt 2 kvällar i rad. Ska intala mig att det ju går över om ett tag igen. Peppade mig själv med att köpa en bok om "må bra-tips" för nyblivna mammor på rean. Säkert en massa flum flum, men boken var ju inte dyrare än en bättre tidning så den får duga ett tag.
Ska nog krypa ner i sängen en stund nu efter lunch - hoppas på ett par minuters vila.
Kram!