Hej Cicci! Vad kul att det går så bra med Victor! Är han frisk nu?
Här går det sämre än någonsin med Iris sömn, vi har ju kämpat i nästan två månader och inte kommit längre än att få henne att somna om hela tiden när hon vaknar och inte behöva amma förrän kl två första gången. Nu efter att vi varit bortresta i påsk så fungerar ingenting och hon vaknar en gång i kvarten och tårarna bara sprutar och det går inte att få kontakt med henne så efter att ingen av oss sovit mer än fyra timmar eftersom vi tagit halva natten var på två månader så orkar ingen av oss längre och nu ammar jag bara för att få sova. Så nu är vi tillbaka där vi började och med noll krafter att ta tag i det så nu får det vara som det är helt enkelt, typ åtta amningar per natt hädanefter.
I kväll blev Iris helt hysterisk när maken skulle ta henne medan jag duschade. Helt totalt galen blev hon och slutade inte, till sist satte han henne på golvet när han provat allt, att bära, vagga, sitta med henne, hon kunde knappt andas så hysterisk var hon och kastade sig fram och tillbaka. Så blev jag klar och tog henne och hon låg och snuttade och hulkade men lugnade ner sig till sist och eftersom det var ett program jag ville se på tv och Iris höll på att somna så skulle maken ta henne igen och byta blöja innan hon somnade men det gick inte, då blev hon helt galen igen. Suck, mina föräldrar kan ju ha henne.
Så här jobbig som hon är nu vet jag inte när hon var senast.
Nåväl, nu till något mer spännande, Lapinette, stort lycka till i morgon!!!
Pirr, när som helst nu, tjohoo vad spännande!
Har inte sett Barnmorskorna än, ska se det för vi har spelat in det, men jag tror att jag kommer att bli riktigt upprörd för jag klarar inte av att se sådana program längre. Måste ändå titta!
Vackrast i Sverige, hm, det var svårt, får fundera.