Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Halloj! Idag har vi varit på tiomånaderskontroll och Iris lyckades visa upp både pincettgrepp och slå ihop två klossar! Läkaren tyckte att hon var aningens röd i halsen och eftersom hon äter så dåligt så tyckte han att vi skulle gå och göra halsprov för säkerhets skull så nu ska jag boka tid för det i morgon. Jag tror i och för sig inte att det är något men för säkerhets skull så. Det blir nog inte populärt! Så jag törs inte vara med och fika i morgon i fall att hon smittar.

Nu är hon 82,7 cm lång och det är visst alldeles för långt, hon följer inte sin kurva längre utan strecket pekade uppåt så nu ska hon eventuellt gå på extra kontroller för sin längd. Vikten hade planat ut nu, på två månader har hon ökat från 13,85 kg till 14,24 så där är det bra och fortfarande enligt kurvan. Är väl inte så jätteorolig för hennes längd, det är nog meningen att hon ska bli lång och tar efter maken gissar jag.

• BrudSommar2006

Lappis, hur går det med magen, är det bättre nu så att du kan röra dig som vanligt igen nu?

Telis, hur går det med nysningarna, får du ner sprayen?

Amandi, om du har så oregelbunden mens så lär du ju få köra med ÄL-tester varje månad för att pricka rätt, det kan ju bli lite dyrt eftersom du måste börja extra tidigt för säkerhets skull och kan få hålla på extra länge men det är nog enda sättet att säkert veta. Annars kanske du kan gå och få hormoner utskrivna som hjälper dig att rätta till cykeln men lyckas du med ÄL-tester på ett par omgångar så slipper du ju det i och för sig.

Cicci, har sprungit på flera mammor på öppna förskolan som är gravida redan, ingen i min föräldragrupp än vad jag vet, tror det krävs att man slutar amma väldigt tidigt för att lyckas med det så snabbt? Fast det är väl mysigt för Victor att få amma den tid han kan om han gillar det, tids nog blir det ju slut på det hur som? Iris tycker ju att det är jättemysigt att få amma fortfarande och det har hjälpt oss igenom flera magsjukeomgångar hittills så jag kör på ett tag till.

• BrudSommar2006

Apropå att fika eller dricka vin eller vad det var ni skulle göra längs Avenyn på er tråddejt under Göterborgsvarvet, går det verkligen?! Jag och maken har inte lyckats att få sittplatser att fika en enda gång när vi varit där och tyckt att det skulle vara mysigt att få fika, det har varit knökfullt överallt. En gång var vi desperata och gick in och satte oss i ett mörkt hört för att få ficka, trist när det var värme och sol ute. Lika illa är det ju i Stockholm, typ i Gamla Stan. Med barnvagn måste det ju vara ännu svårare. Fast man kanske kan boka bord?

• BrudSommar2006

Jag ska förresten börja jobba igen efter sommaren, Iris måste ju tydligen börja på dagis då om hon ska ha chans att få plats och maken ska börja vara hemma sina månader, förmodligen ett par dagar i veckan under hösten om det inte är så att det går att skjuta på dagisstarten.

Cicci, hur länge hade du tänkt vara hemma? Ska maken vara hemma någonting sedan?

• BrudSommar2006

Amandi, om mensen fortsätter att vara lite oregelbunden är det väl bra att kolla men jag antar att det ändå är de två valen som gäller, ÄL-tester eller hormoner? Synd dock att den började krångla om det fungerat bra förut. Lycka till!

• BrudSommar2006

Moppy, just nu kan jag inte resa mig för Iris sover här men jag har Litens mobilnr om du inte fått det redan.

Lapinette, vad bra att du är bättre men hur var det nu, du får träna om du skulle få lust väl? Är väl skönt att ta det lugnt ett tag annars.

Telis, så du gillar att nysa!! Konstigt att du gör det den här gången och inte förra.

Cicci, tror att Iris snarare håller på att bli frisk än sjukare men hon är fortfarande lös i magen och väldigt grinig så vi får väl se.

Är nyfiken på hur det gått för Pirr!

• BrudSommar2006

Telis, jag försökte fråga mer om eventuella problem eller åtgärder om Iris längd men läkaren var väldigt luddig!

Cicci, ska du vara tjänstledig istället i sommar då?

• BrudSommar2006

Var det inte en bekant till Zozo som plussat och sedan fått mf dagen efter tom? Då borde hormonnivåerna ha stigit så pass att man kan ta reda på det i alla fall eller är det olika som med allt annat kanske!

• BrudSommar2006

Blev avbruten av rörmokare och målare som väckte Iris tidigare.

Moppy, såg att du fått svar av Liten själv redan.

Cicci, förstår att du tröttnat på amningen, själv kör jag på ett tag till. Har du börjat dra ner nu då?

Svar på tråden Barnkarusellen