Barnkarusellen
Muggles - man får självfallet göra IVF vid syskonförsök om man betalar själv men jag tror däremot inte att landstinget sponsrar med försök om man redan har barn.
Muggles - man får självfallet göra IVF vid syskonförsök om man betalar själv men jag tror däremot inte att landstinget sponsrar med försök om man redan har barn.
Bye, bye alla förstoppade tjejer ! Nu drar jag ut på stan och tänker inte sätta på (ta den tolkningen som du vill nenne) någon data ikväll!
Oj, vad ni har skrivit! Själv har jag haft en busy morgon som jag bestod i att betala del av IVF till min läkare (vi delar alltid upp betalningen till honom då min make kan dra av summan på sitt jobb). Nå väl, väl där lite krångel och allmänt kaos där inne. Systern satt i telefon med någon "ärthjärna" som ville börja ta sprutor NU! Spray (långa metoden) hade hon hört vara bara för kvinnor över 40 år. Sen att hon dessutom skulle vara på semester utomlands under Påsk dvs när sprutorna skulle tas samt kontrollerna förstod hon inte varför det skulle vara något problem. Ja, ja...skoj att lyssna och jag förstår om "personalen" blir lite uppgiven efter att ha sådana samtal.
Jag fick i alla fall tillslut mitt kvitto och passade då på att fråga min läkare om jag ska ta ett blodprov imorgon även om min blödning inte har kommit än. Hmmm...sa min läkare, du MÅSTE få din blödning. Efter ytterligare lite betänketid bestämde vi:
- blodprov på SH imorgonbitti
- beroende på vad provet visar och om blödningen kommit innan dess så ska jag förmodligen in på ultraljud imorgon
Sen får vi se vad som händer... jag vet ju att det inte alls stämmer i någons planering, min läkare och CvL, om jag ska fortsätta spraya i ytterligare en vecka. Som sagt, hoppas blödningen kommer idag.
Efter detta så slänge jag mig ut till maken som satt i bilen och väntade och åkte till Kinesiska Ambassaden för att ansöka om visum. När vi väl hittat in där så satt vi ned och väntade med typ 30 andra och mitt i allt så inser min make att de kommer att behålla våra pass ... det går ju inte - vi ska till Paris i helgen och maken åker till Tel Aviv på måndag! Bara att gå igen...shit, så mycket tid för inget.
Där kom mitt EGO-inlägg !!! Nu känns det redan bättre!
Oms - kommer det att bli ett maratondop? Tror du det är så många som tar bilen in till Kungsträdgården? Jag menar om du förvarnar folk så är det ju enkelt att nå kyrkan med t-banan istället.
Frejis - blir det IVF i april?! Eller var det att själva besöken, typ diskussion etc startar i april? Då har du i sådana fall stått i kö i 1 år och 3 månader. För mig skulle det innebära att jag skulle komma fram i typ november...men jag står ju inte i kön . Skit i samma, har bestämt mig för 3 IVFer sen får det vara nog.
Kjörling - härlig med Paris. När ska ni dit? Vi åker på fredag men bara en kortis och inte för att besöka själva staden utan på bröllop.
Victory - härligt att du mår så mycket bättre nu!
Blödningen måste komma innan jag börjar ta sprutor och imorgon är det planerat att jag ska starta med sprutorna. Förra gången fick jag den på dag 11 (dvs som i måndags). Nåja den kanske kommer under dagen annars har jag inte blivit nedreglerad av någon konstig anledning.
Telis - ja, vår läkare nämnde "den anledningen" och jag ruskade på huvudet och sa nej, jag det är jag inte! Jag tror faktiskt den är på gång...känns lite i magen så det löser sig nog under dagen. När fick du din blödning, minns du det?
Och Telis - trodde absolut inte det var du som var i telefon och ville köra den "korta varianten" och envisades med det samt att göra det när du var på utlandssemester BUMS, ville bli gravid NU! Inte planera och kolla först vad som borde göras.
Zozo - läskigt med blödning men skönt att du fick komma in så snabbt och kolla att allt stod rätt till. När var det första BF-datumet beräknat till?
Telis - dag 9!!! Shit pommes frittes! Halllååå, var är den?!!!
Var inne och checkade lite på FL där en tjej just ställt den frågan "när blödningen har kommit vid spray" och svaren där låg mellan dag 8 och 14 men absolut var vanligast att var den mellan dag 8 och 11. En hade fått dag 12 och en på dag 14.
Har ingen aning om varför nedregleringen inte skulle funka och jag antar att lösningen är att jag får spraya lite längre. I mitt fall blir det ett problem då min läkare är borta på 2 veckors semester och CvL inte hade plats för ÄP vecka 13. M a o så lär jag få spraya ytterligare i 2 veckor och det ser jag inte fram emot.