• Lapinette

Barnkarusellen

Det kan ju vara som för gosnosen en liten äggblåsa som ligger och gör livet surt för mig. För mig helt ok att spraya en vecka till det men det är ju bara det att jag vet att det varken funkar för min läkare eller CvL.

• Lapinette

Man borde ju ha lärt sig att inget är normalt eller onormalt i den här processen men likt förbenat blir man upprörd när saker inte sker som de ska.

• Lapinette

Har inte vågat mig in här förrän nu och ska väl berätta om mitt besök.

Kommer till min och Telis läkare och han förklarar rakt för mig att antingen är det en cysta eller så är du gravid. Jag ställer typ tusen frågor och den stackaren försöker svara på saker som vi inte vet om utifall de stämmer eller ej. Nå väl, jag får hoppa upp i stolen, han tittar och tittar och säger att någon cysta är det inte. Tittar på min slemhinna som han uppmäter till 17 och säger att så ser den ut om man är gravid och så ler han.

Väl tillbaka i "normal" position så ställer jag ytterligare tusen frågor. Om jag inte är gravid vad kan det då vara och OM jag är gravid vad gör vi nu? Det blev order om att gå hem och göra ett gravtest. Om testet visar negativt eller är tveksamt så är det blodprov hos SH imorgon (IGEN) som gäller. Jaha, säger jag och vandrar ut på darrande ben. Ringer maken och berättar allt medan jag väntar på bussen.

Väl hemma (maken jobbade hemifrån) så ger han mig massor att dricka så jag ska bli kissnödig. Det tog lite tid men jag har nu precis testat och det var negativt! Tänk er att t o m min läkare tror att jag är gravid och så är jag inte det. Vad händer då nu?

Ja, jag ska ju ändå ta det där blodprovet imorgon på SH (tröttsamt) och sen får vi se vad det resultatet säger men jag tror ju inget annat än att det visar samma sak som detta. Det blir att fortsätta med nässpray och invänta nya direktiv. Skitskumt!

• Lapinette

Telis - ha en superhärlig semester!

• Lapinette

Förresten mitt det där hormonvärdet som borde ligga under 150 låg på 690 någonting. Undrar varför, för inget av de alternativen min läkare hade stämmer ju.

• Lapinette

Frejis - det kan ju ha varit för utspätt med tanke på en halv liter vatten och en halvliter te som maken tvingade i mig . Nej, jag tror att det är negativt och faktum är jag troligen är en av de mest känslokallaste människorna just nu. Är inte ens ledsen.

Gosnosen - blodprovet var för att kolla den där hormonen och inte gravtest. Har precis tagit bort plåstret (är aldeles blå) från det de gjorde i morse. Kommer att se ut som en heroinst på bröllopet.

• Lapinette

Tja, jag vet inte! Jag tror faktiskt att det var negativt. Jag är helt enkelt jäkligt trög denna gång och behöver spraya mer innan kroppen reagerar. Jag har ju läst om en tjej på FL som fick sin blödning på spraydag 18 så sånt måste ju också inträffa.

• Lapinette

Frejis - eftersom testet visade minus ska jag fortsätta spraya till motsatsen har bevisats. Trist att behöva gå upp tidigt imorgon igen...trodde jag skulle få sovmorgon då jag tänkte jobba hemifrån.

• Lapinette

Shit, vilken dag! Både jag och maken har precis avbokat spinningen. Han pga jobb och jag då jag är helt tom i kolan. Fast spinning är kanske det jag behöver?

• Lapinette

Telis - om jag mot all förmodan skulle plussa så lovar jag att smsa dig!

Svar på tråden Barnkarusellen