• Mrs  B

Barnkarusellen

Hej hej!!!!!

Nu är Max på dagis igen och jag får chansen att vila lite och det kan behövas eftersom jag har ont i halsen.

Malte sover i vagnen och har det gott han med.....

Nu väntar jag bara på två takläggare som ska lägga om vårt papptak på huset, en födelsedagspresent från svärfar till maken, sen ska jag också knoppa in.....

• Mrs  B

Men nenne inget AVBESTÄLLNINGSSKYDD, hur ska detta gå.......

• Mrs  B

Nenne

Tack tack, kan behövas!!!!!!!!!

Skönt att spolningen gick bra. Har en granne som också skulle göra en spolning men har glömt fråga henne hur det har gått.

• Mrs  B

Star september

Det är säkert ingen fara, det där måttbandet är ju inte heller alldeles säkert och barnet rör sig väl i magen eller???

Malte var väldigt rörlig i magen och fixerade sig inte förrän i slutet.

• Mrs  B

September

Kommer ihåg att BM mätte fel på min mage också och fick mäta om igen för att få "rätt" mått. Malte var som sagt livlig i magen och det var förklaringen när BM mätte fel.

Piggelin

Amanda och Malte är lika stora....
    Fast inte lika gamla....

• Mrs  B

Jag gillar inte dubbelstorlekar, passar inte alls mina pojkar...

• Mrs  B

Här är en till som älskade gosedjur som liten, hade hela sängen full när jag skulle sova....

Max har däremot inte varit så förtjust i dem.
    Han hade ingen snuttefilt och tog inte napp förrän han var 5 månader.
    Första gosedjuret han tog till sig var en Nalle Puh som han fick av min bästa kompis. Då var han 1 år och 4 månader. När han fyllde 2 år fick han en STOR Tiger (Nalle Puhs kompis) och då blev den favoriten. I somras var vi på Zoo i Köpenhamn och då köpte jag en liten tiger (som Max kallar för Lejonet) och den är det bästa just nu.

Malte har en snuttefilt och en LITEN Tiger och napp då och då.

Innan vi fick barn handlade vi mycket kläder till barnen i släkten (alla flickor)och kompisars barn som fyllde år för det var oftast det de önskade sig. Och det var så kul att gå runt och spana på kläderna och köpa det som var sött, snyggt och coolt.
    Sen fick vi pojkar och då blev det mycket pojkkläder och de som har fått barn runt omkring oss nu har alla fått pojkar så nu saknar man att få köpa flickkläder för det är så mycket roligare tycker jag, finns mer att välja på.

• Mrs  B

BS
    Tråkigt med plagget från Me&I till Iris, hatar när det blir så. Max är ju inte heller smal så det har hänt en del gånger här också. Har inte provat Maltes tröja än för jag köpte två storlekar för stort men han kanske kan ha den ändå....
    Max tröja var restnoterad, får se när den dyker upp.

Cicci
    Tack, jag mår bättre nu och har bara lite ont i halsen.
    Skönt att mesnen kom, men som sagt ta det nu lugnt framöver om ni inte vill ha en till innan året är slut!!!
    Gillar också McFeast!!!!!

Liten
    Jag stryker bodys....

• Mrs  B

BS
    BVC rekomenderade eget rum till Malte när jag klagade över hans små läten, gnäll och ynkliga skrik på natten. Vi skulle just flytta in honom men sen började han sova bättre igen och sen blev det inte av. Tur för Max det för han anser att Maltes blivande rum är enbart hans eftersom det nu fungerar som ett lekrum.
    Vi provade att flytta in Max i eget rum flera gånger men lyckades inte helt förrän han nästan var 1 1/2 år.

Izzie
    Håller också på HV i elitserien så jag är också GLAD nu...

Frisör
    I juni ska jag "vänstras", efter som min frissa går på mammaledighet 1 juni, men det ska enbart bli kul. Får väl se om jag säger detsamma efter besöket.....

• Mrs  B

Idag är här också strålande väder.....

Malte fick bada med pappa i morse så jag kunde få vila mig lite och det var SKÖNT!!!!!!!
    Nu är maken iväg med Max, som simmar själv numera men som måste ha hjälp i duschen.

Igår var hela familjen i Malmö för att besöka makens nya arbetsplats. Besöket gick bra men sen blev det lite stressigt att vara på stan med två barn.
    Max hade blöja på i fall i fall, men gick på toa mest hela tiden, så nu kan man dem flesta toaletterna i Malmös innerstad. Det är ju bra att han numera inte vill göra något i blöjan, men nu får man räkna med att mycket av tiden kommer att gå åt till att springa på toa iställetför att strosa runt och ha det bra.
    Dessutom var han trotsig och väldigt busig igår också så vi var helt slut när vi kom hem.

Som det ser ut nu kommer maken att springa Göteborgsvarvet eftersom hans nya jobb hade platser så jag får tänka om om jag ska ha båda barnen med eller om jag kan fixa barnvakt till Max.

Svar på tråden Barnkarusellen