• Lapinette

Barnkarusellen

Telis - neeeej, är du sjuk!!! Det får du ju inte vara.

Och tjejer, jag är övertygad - jag är INTE gravid! Det är bara blödhelvetet som inte vill komma och nu är jag nervös för vad orsaken kan vara till att den inte kommer.

• Lapinette

muggles - jag är ömsom här, ömsom på FL och ömsom på google för att googla om blödning under spray/nedreglering. Blir snart tokig! Hatar verkligen att inget veta. Läser ibland att man faktiskt inte behöver få en blödning för att vara nedreglerad och sen läser jag om andra som efter 4-5 veckor med nässpray aldrig blev nedreglerade (hemsk tanke). Idag är det inte lätt att koncentrera sig på jobb.

• Lapinette

Telis - tror faktiskt det är doktorn själv som ska ringa...men vi får väl se kanske är det P som ringer och ger mig en tid i eftermiddag. Känner att jag förstorar upp det här enormt! Det kanske inte alls är någon fara och den där blödningen hoppar vi över och kör direkt på sprutor ... önsketänkande.

Du får ha det så himla härligt i alperna. Två veckor med snö och skidåkning är ju perfekt uppladdning inför nästa omgång.

• Lapinette

På tal om romantisk weekend i Sverige så tittade jag på Gripsholms Värdhus i veckan och då en kväll när kocklandslaget står för maten. Alltid trevligt med små utflykter.

Igår funderade jag även på om vi en dag kommer att ha barn så kan vi åka ned till svärmor (som bor i närheten av Zozo). Sen lämnar vi den lilla där, hyr bil och kör till Champagne och Bourgogne över helgen. Snacka om att tankarna fladdrar iväg när man sitter på bussen hem.

• Lapinette

En tanke slog mig precis. Jag började med det där berömda pappersmuffandet igår kväll och gjorde precis ett test. Tänk om jag "tappat" bort lite papper och så i eftermiddag blir jag kallad på VUL. Hemskt pinsamt! Ska nog genast sluta med "muffandet". Ahhh...när jag ändå sitter här och bekänner så kan jag lägga till att maken ropade inifrån sovrummet imorse(jag gick upp tidigt för att åka till SH) - have you muffat? Vem var det som kom på detta genialiska ord, var det Cissi?

• Lapinette

Ahhhh...teknikern bakom begreppet - AM och själva säljaren - Cissi

• Lapinette

Vad du (Frejis) och Telis är kaxiga!!! Tänk att det är just ni två som prompt tror att det är något annat fel än att jag just är en superdam i mina bästa år som inte kan/lyckas komma ned i klimakteriet.

• Lapinette

Åk iväg med er!!!

Jag kan inte ringa min läkare (telefon tid förmiddag) utan de kommer att ringa mig. Troligen måste jag in på en koll och då lär det dröja ändå längre innan ni får veta något så åk iväg och uträtta era ärenden. Händer något, får jag information så skriver jag här. Ska dessutom ha datan med mig hem ikväll då jag tänker jobba hemifrån imorgon.

Och sååå kraaaam på er allihop för att ni är så gulliga och bryr er så mycket!!! Men som sagt, hoppas inte för mycket för det är säkert bara någon liten sak som har hängt upp sig ... eller så kommer blödningen typ imorgon lagom inför helg och bröllop i Paris.

• Lapinette

Hej alla nyfikna!

Nu ringde P från mottagningen och sa att mitt test hade visat att jag inte är nedreglerad (precis som jag trodde) så jag ska dit kl 15:30 för en kontroll. Beroende på vad han ser/hittar lär jag få veta hur behandlingen fortskrider. Som sagt, tusen frågetecken i skallen just nu!

• Lapinette

Frejis - samma behandling och jag har liksom haft min coola attityd och tagit givit förgivet att allt bara ska rulla på som tidigare. Men visst f*n skulle det inte det!

Svar på tråden Barnkarusellen