• Lapinette

Barnkarusellen

Vi har en Tim här på jobbet, ung piercad kille. Helt ok men inget namn jag tror vi väljer.

Det där med populära namn så är det ju så att vissa som är populära här får min make skrattattacker när han hör för honom är det stenåldersfigurer. Therese som är poppis bland tjejer i min ålder (typ 30-35 år) är för honom en gammal kärring. Så vad som är poppis i Sverige är det ju inte detsamma som i Frankrike....snacka om att valet blir begränsat.

• Lapinette

Lite förslag på tjejnamn - min väninna som bor i Italien döpte sin underbart söta dotter till Denize. Funkar internationellt.

• Lapinette

Och en till sak gällande namn...sen ska de ju helst passa med efternamnet och vårt är ganska så hårt, kort och udda.

• Lapinette

Izzie - om du vill sälja henne billigt så kan jag tänka mig att slå till !

• Lapinette

Äsch, jag slår nog hellre til när hon sover, är tyst och söt!

• Lapinette

Borde skriva ned alla namntips som kommit in här idag. Några av dem kan jag faktiskt tänka mig. Benjamin är fint!

• Lapinette

Mrs B - det funkar det med! Jag kan tänka mig att köpa barn ändå upp till typ 5 år bara de är söta.

• Lapinette

Mrs B - det går att fixa, runda mackor...roligen liten kille.

• Lapinette

En tråd som heter Page - kanske något för mig nu när jag har denna frisyr! Nåja, har mina tre favorittrådar, hinner inte med några andra.

Fick ett sött litet sms från Telis imorse. Hon verkar ha det bra. Dock ingen sol men massor av snö så skidåkningen var super.

Förvånad att Jonathan verkar vara så populärt. Jag som trodde jag kommit på något eget när jag såg den där filmen med John Cusack.

• Lapinette

Ser att Sweet har varit inne under kvällen! Kram på dig och katten!

Mrs B - läskigt med hög feber, hoppas han kryar på sig snart!

Vickan - starkt jobbat med kilona. Själv har jag typ 1-1,5 som la sig som bomull runt midjan i julas och som inte vill ge vika. Löjligt lite men så jäkla irriterande!

BS - härligt hus! Kan dock inte låta bli att tänka på alla möbler man måste införskaffa om man köper ett sånt stort hus och alla blommor som blir svåra att placera pga att fönstrena går hela vägen ned (hade samma problem i Frankrike och efterlämnade stora palmträd etc som vi inte kunde ta med oss hem ). Nej, bor kvar i vår lilla lya på St Eriksplan. Den är aldeles perfekt för två.

Förresten, var och lämnade blodprov imorse igen och sen kutade jag ned till min läkare och gjorde VUL (första gången jag gör det under mens ....uuuuäääk). Men iallafall, min slemhinna är nu 3 mm istället för 17 så det bådar gott. Troligen visar blodprovet att jag är nedreglerad och kan då börja med spruta ikväll. Ska invänta kontakt från CvL för att få ett nytt schema.

Svar på tråden Barnkarusellen