• Lapinette

Barnkarusellen

nenne - men min mastodont slemhinna à la 17 mm så skulle man få sila ganska så mycket ! Läst någonstans att kvinnor som kunde bygga upp en rejäl slemhinna hade högre chans att bli gravid. Ja happp.... och varför är då inte jag gravid?!

• Lapinette

Den var 17 när min läkare för ett par veckor sedan trodde jag var gravid. Efter blödningen var den nere på 3. Snacka om skillnad!

• Lapinette

No idea? Men den växer nog hela tiden och jag hade då inte haft mens på 5 veckor.

• Lapinette

Det ska nog vara mm och det görs via VUL.

• Lapinette

Jag är bara glad över att inget lägger sig på marken, vill ha barmark till Uppsala på torsdag morgon. Snacka om ego!!!! Tror ni jag kan ha barn som är så ego? Ibland undrar jag faktiskt.

• Lapinette

nenne - vi tog tåget förra gången (snö även då) men det är attans så mycket skönare att ta bilen. Den gången var det ÄP och jag var både drogad och hade ont i magen. Dessutom så behöver vi använda den stackaren (bilen) ibland ... den står där aldeles ensam i garaget dag ut och dag in.

• Lapinette

*Vinkar till Cissi från Linnégatan*

Solen tittar fram...vad skönt för vädret igår vill man ju inte ha tillbaka.

Känner av äggisarna och hoppas de växer och mår bra. Som sagt, imorgon till Uppsala för att kolla hur många och vilken storlek de har. Sen lär jag få veta när det är dags för ÄP.

Läste imorse (gårdagens SvD) om en familj som adopterat 4 barn och hur olika de är i sin närhet. En flicka verkar vägra ta till sig sina nya föräldrar medan de andra har fungerat mer eller mindre smärtfritt. Om denna IVF inte funkar (har inget hopp) så kommer vi nog ställa oss i kö.

Annars följer jag era intressanta diskussion om "duktig mamma".

• Lapinette

Hhhhhhheeeeeeeeeeeeejjjjjjjjj!

Frejis undrade vart du tagit vägen. Ska jag köra BIM-lista?

Här har det varit påsklunch och lite, lite, lite vin...typ ett glas. Ska ju inte dricka under sprutningen men vad fn damen på CvL gav ju ok på det. Så lite, lite....

• Lapinette

Frejis - ska göra min hormonkoll på CvL då min och Telis läkare är i Thailand *SUCK, tänk den som fick vara där*. Så de ä bar å åk till Uppsala imorgon bitti.

Behändig BIM-lista! Stora feta plus i Påsk (FTP)!!!

Min kära mor ringde idag, de landade på Arlanda imorse efter två veckor i Thailand (de också!). Kunde inte låta bli (lider av munsvåda) att tala om att vi ska till Uppsala imorgon men i nästa andetag sa jag åt henne att jag INTE kommer att tala om när vi gör själva äggplocket etc för jag ORKAR inte med att hon ringer dagligen för att höra hur jag mår. Hon förstod! Snacka om jag hade laddat för det där. Sen talade jag även om att jag snart SKITER i det här med att försöka få barn men på den punkten verkade vi inte överens. Fick då höra typ "jag har en bekant som...vid 40 års ålder". Fine för dem men jag pallar inte fler försök och hormoner utan funkar det inte i år så lägger vi ned.

Så på tal om adoption. Har ingen aning Frejis om krav och annat men ska absolut ta reda på mer efter denna misslyckade IVF-omgång.

• Lapinette

Vad fick jag FTP ifrån? Stora Feta Plus...SFP!

Svar på tråden Barnkarusellen