• Lapinette

Barnkarusellen

Mrs B - förstår att det inte är lika trevligt när han är ute och reser numera. Vi får se om vi får barn en dag hur det kommer att kännas då maken reser. Och absolut ska du ha kompensation! En SPA-helg plus nya solglasögon/handväska eller något annat trevligt från Kina!

• Lapinette

Välkommen hem Telis! Låter som du har haft en suverän semester. Inte för att jag trodde något annat *grön av avundsjuka*.

Japp, här odlas det ägg för fulla muggar. Tog precis min sista spruta för den här omgången. Känner hur det värker i magen lite grann och så är det rena niagarafallet i byxorna (Ja, där kom lite ytterligare info som kanske inte var nödvändigt!...aladåb vid ÄL släng dig i väggen). Imorgon blir det spray och ägglossningsspruta, på tisdag får jag min första drogfria dag på länge och på onsdag dags för ÄP.

• Lapinette

VARNING - OT-inlägg till Tinga och Frejis som ska till Paris i veckan. Köpte i hlegen det senaste numret av RES och de hade en bilaga om just Paris. Så om ni vill ha lite tips på restauranger, museer, shoppinggator etc så rekommenderar jag den.

*smyger ut från tråden igen*

• Lapinette

BS - vad stor hon har blivit!!!!

Frejis och nenne - vad ska jag säga, jäkla förbannad skitkärring! Kunde hon inte ha flugit dit pepparn växer??!! Varför ska det vara så svårt?!

Själv tog jag den sista sprutan igår, ägglossningsspurtan och är idag "drogfri". Imorgon bär det av till Uppsala och eftersom det snöar så förbannat har vi precis hyrt den billigaste, minsta bilen men med vinterdäck på Statoil. Vill kunna åka direkt hem och lägga mig efter ÄP.

• Lapinette

Har inte alls läst ikapp utan precis vaknat efter 2,5 timmars skön sömn.

Allt gick bra hos CvL. Först och främst avbokade vi bilen vi hyrt när vi såg att vår lilla återvändsgata var helt snöfri. Sen drog vi iväg till Uppsala. Väl där så vart det som vanligt lite väntan innan vi fick vårt rum. Nu när man gjort allt ihop tidigare så var jag lugn som en filbunke. Det enda som inte var sig likt från förra omgången var min förkylning. Vet inte om jag skrev det igår men så fort jag kom hem från jobbet så bröt den ut. Snöt mig igenom ett antal paket med näsdukar.

Nåväl, blev drogad och fick möta en ny doktor (ung, fräsch kille). Återigen försökte jag hänga med när de sög ut äggen så gott jag kunde. Rent generellt kände det som jag inte var lika drogad som gången innan. När vi gick ut från salen hade de åtminstone identifierat 5 ägg. Tillbaka till vårt rum för frukost! Något jag sett fram emot hela morgonen. Tillslut kom vår sjuksköterska in och visade 9 fingrar. Vad skönt! 9 ägg blev det. Sen när vi ville gå hem (jag var hur klar i knoppen som helst) så kom de in med sparkling wine, ostar, kex och vindruvor. Vi var visst deras 13 000-ende ÄP så det skulle firas. Så neddrogad med morfin drack jag vin...kändes helt ok .

Nu är jag hemma och hoppas att vi får ett gäng fina embryon denna gång också. Ska i sådana fall åter på fredag kl 13:45.

• Lapinette

Kaninen undrar också...Pirr vad är det ifrån? Och förresten jag som har noll koll när är det BF?

• Lapinette

Ahhh imorgon!!!! Lycka till och hoppas det går bra ... om vi inte ses här inne igen.

• Lapinette

Sweetan - har du också fått morfin och skumpa idag?!!

• Lapinette

Kanske byta namn till Pungråttan, säger den lilla kaninen !

Skämt å sido, hur går det för dig? Lika mycket jobb som tidigare? Själv har jag sen två veckor väldigt lugnt. Gillar det inte alls men det brukar bli ett sånt här "glapp" på hösten (mitten av oktober) och så nu. Det som är positivt med det hela är ju att IVF'n ligger helt rätt i tiden. Inga problem att ta ut ledigt och ligga på soffan denna vecka.

• Lapinette

Jag brukar kalla det för jobbhangover. När man har jobbat för mycket en dag och nästa dag blir oproduktiv för att man är så trött. Försöker och är rätt bra på att undvika detta för att jag vet att det inte lönar sig. Gå hem med dig, vila och så ska du se att hjärnan mår mycket bättre.

Själv har jag slöat hela Påsken. Verkligen bara tagit det lugnt, klistrat in bröllopskort, städat, pysslat, haft kompisar här på våfflor etc. Superskönt!

Säger också nostalgitripp med varm choklad ute i snön. När vi var i Canazei hyrde vi längdskidor en dag för att maken ville prova. Då kände jag att varm choklad, limpmackor med prickigkorv och apelsiner fattades!

Svar på tråden Barnkarusellen