Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

AM, det var så vi hade tänkt oss med vår badkarslösning också men nu blev vi sugna på bubbel.

Lappinette, varför avrådde hon från det? Är det något vi inte tänkt på?

Båtratten är som dekoration bara, fast maken och jag har visst delade åsikter om det!!!

Jag tror att jag stavar sämre här än annars eftersom jag har så bråttom när jag skriver, Iris sitter på golvet och ålar sig närmre och närmre en vägg eller möbel som hon kommer att slå huvudet i så man vet att man strax måste rusa...

• BrudSommar2006

Inte för att jag vill jogga men den där BabyJoggern såg ju trevlig ut. Annars har jag varit tveksam till trehjuling men den modellen som var tillfälligt slut vad den nu hette skulle ju gå bra över rötter och allt stod det. Fast den stod det i och för sig inte att den var helt nedfällbar till liggläge på.

• BrudSommar2006

Hej Liten! Lovar att vi bara ska stanna en timme när vi lyckas ta oss förbi på besök för det är ungefär så lång tid Iris uppför sig innan hon tröttnar också!

• BrudSommar2006

Det tål att upprepas, gud vad skönt nu när Iris gillar att åka kundvagn!

• BrudSommar2006

Nattson, hur lång tid tar det innan du får svar? Jag lämnade in prover några gånger men det var aldrig något för min del men jag minns att jag blev irriterad att det tog så lång tid att få svar, går man till husläkaren testar de ju på en gång, fast sedan är det några man måste odla fram så halva provsvaret får ju vänta några dagar.

Nu har vi bokat vår semestervecka på Åland i sommar, fast det kommer väl att regna hela sommaren igen...

• BrudSommar2006

Inte luktar väl fårskinnsfällar numera förresten, möjligen om man köper på hantverksmässa eller dylikt oc får ett sådant där gammalt hederligt som inte går att tvätta men alla som säljs idag är väl tvättbara? Vi har makens gamla från när han var liten förresten, inte för att vi använt det men det ligger här i alla fall, och det luktar inte heller.

• BrudSommar2006

Iris och jag kan nog komma på måndag. Vi kan inte åka rulltrappa nu när jag bytt till sittdelen för vagnen är så tung så jag orkar inte hålla den men det finns väl hiss hoppas jag. Det blir mitt i hennes förmiddagssömn som vi måste åka hemifrån men hoppas att hon sover i bilen i stället. AM, vet du om de värmer barnmatsburkar åt en där?

• BrudSommar2006

Piggelin, tack! Jag kände att det var dags för en uppdatering, hon har ju vuxit en del sedan förra bilden togs.

Vänner, har skrivit upp den 23:e, hoppas på rätt dagsform för oss så att vi kan vara med!

Vi måste väl ta oss nedåt vid tillfälle också men det blir inte förrän till sommaren tror jag eftersom makens mamma är i Spanien tills dess.

• BrudSommar2006

AM, det ordnar sig med höger och vänster, du får visa om jag inte hittar den!! Har faktiskt aldrig provat att ge Iris burkmaten kall, det kanske går bra det med. Fast jag har inte råkat ut för något ställe som inte vill värma än men någon gång ska ju vara den första...

Syster Vilma, vad skönt att det äntligen ordnade sig! Hur vet du att du hade ägglossning just i måndags, har du kört med stickor ända tills nu? Lovar att hålla tummarna hur som!

Jag hoppas att ÄL dröjer här, det är ju verkligen ingen brådska med att få tillbaka mensen, usch. Fast för de flesta andra verkar den ju ha kommit ungefär nu så det är väl att hoppas på för mycket att den ska hålla sig borta mycket längre till.

• BrudSommar2006

September, jag tycker att det har varit svårt att hitta en bra väska men jag hittade till sist en av Brios största varianter som har varit riktigt bra och jag har haft den med mig jämt men nu efter åtta månader börjar kardborrbanden bli lite slöa på att hålla ihop sig. Fast då har jag haft den tungt lastad och än har de ju inte gett upp helt!

Vickan, kul att det går bra på jobbet och att du får en massa spännande projekt att ta tag i!

Svar på tråden Barnkarusellen