Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Lapinette, när ska man ta sprutorna, måste du ta dem just på flyget menar jag?

Apropå vårkänslor så är ju snödropparna uppe nu och krokusbladen börjar titta upp. Påskliljorna i min kruka som står i uterummet har kommit upp ordentligt, det blir nog knopp där snart. Dessutom växer det någon liten gul blomma som ett nät i rabatterna överallt här i området, vet inte vad det är för något.

• BrudSommar2006

Idag har Iris matvägrat och det samanfaller ju bra med vårt besök på bvc där de säger att jag måste ge henne mer att äta! Det har smugit sig på så sakteliga, till frukost får hon smörgås och puré med yoghurt och det går fortfarande bra även om halva smörgåsen hamnar på golvet, till lunch får hon burk och där går det nästan bara om det är lasagne eller spaghetti nu, annars får man räkna med stängd mun, på eftermiddagen får hon fruktpuré och det går fortfarande bra och så får hon gröt till middag. Det går sådär, ikväll gick det inte alls. Nu ska hon tydligen äta gröt två - tre gånger om dagen helst, det kommer ju att bli en succe, och riktig mat till både lunch och middag. Det känns rätt så omöjligt att åstadkomma faktiskt.

Eftersom Iris är så stor så har jag tänkt att hon väl måste få i sig tillräckligt men så är tydligen inte fallet. Nu väger hon nästan 14 kg och är 79,5 cm lång.

• BrudSommar2006

Kram tillbaka förresten Cicci!

• BrudSommar2006

Pumpa ur har jag heller aldrig orkat med, jag tröttnade på det efter att ha blivit tvungen att få igån amningen med ihärdigt pumpande på bb eftersom Iris inte ville suga utan fick ersättning till att börja med. Däremot blev det ju inget amningsstopp efter sex månader som jag tänkt från början utan nu tror jag mer på att att det blir ett år.

Hoppas att det beror på att hennes första tandstump tittade fram i går att hon inte äter, jag är inte orolig för att hon får för lite i sig så men det är ju både humöret och nattsömnen som blir lidande.

Det kom just en blombukett från maken så det var ju snällt.

• BrudSommar2006

Vårgäck! Är det det gult? I så fall är det det jag sett överallt i kvarteren här. Jättefint lyser det.

• BrudSommar2006

Hej, nu skulle jag behöva några tips från alla er smarta tjejer här, Iris matvägrar i princip helt förutom fruktpuréer om hon inte får äta själv. Hon klarar ju inte att hålla i sked än så hittills har vi provat pannkaka, potatisbullar, att suga på en potatis och så limpsmörgås. Det känns dock inte som att det är så mycket näring i det här. Har ni några tips på mat som man kan lägga framför Iris på bordet och så kan hon suga på den själv?

• BrudSommar2006

Vänner, trevlig kväll själv!

Cicci, usch vilken otur att du blev sjuk också, jag vet hur det är, jag låg ju magsjuk för ett tag sedan och maken fick vara hemma och ta Iris och så försökte jag amma någon gång emellanåt. Jag hoppas så att det kommer att gå bra för er med Victors sömn, det går inte så jättebra med Iris men bättre än att amma en gång i kvarten, vi är nere i tre gånger per natt nu men att dra ner på det verkar jättesvårt men vi måste ju på något sätt.

• BrudSommar2006

Hej Lapinette, vad mysigt ni verkar ha det och vilket fin present!!

Vilma, vilken otur, när du hållit på med stickor så länge också.

Liten, hoppas att ni får en mysig middag och att Mindre sover vidare en stund till! Tror vi åt i skift hur många månader som helst där i början.

Hej Frejis! Kul att se dig här trots att du verkar ha mycket på gång, när var det dags för er nu igen?

Izzie, hur har det gått för dig med amningen och mjölkstockningen? Jag har ju peppar, peppar sluppit mjölkstockning men man undrar ju över det där med immunförsvaret och amning i början, Iris har ju fått amma hur mycket som helst och så har vi en bekant vars barn banne mig är sjuk jämt och hon har bara fått ersättning förutom de första veckorna. Fast det kan ju vara en ren slump förstås. Hoppas att det löser sig för dig i alla fall, usch vad jobbigt du verkar ha haft det.

• BrudSommar2006

Hej Cicci, sitter också och kollar på melodifestivalen, jag håller tummarna för er och er sömnmetod i natt! Somnade han i sin nya säng nu? Kommer du att ta upp honom och amma och lägga ner honom igen varje gång det behövs? Antar att han inte går från att amma jättemycket till ingenting på en gång?

Iris vaknade ju en gång i kvarten för en vecka sedan och jag kände att jag inte gjorde annat än att amma så jag har ju kört sömnmetod light i en vecka nu och är nere i amning tre gånger per natt. Dessvärre vaknar hon ju flera gånger där emellan och är jätteledsen och så får man stryka henne över håret och lägga handen på henne och få henne att somna om själv vilket går bra men det blir ju trots allt ganska mycket vaken tid än så länge på nätterna men man blir inte riktigt lika slut när man inte behöver amma. Fast att flytta över henne i egen säng så att hon ska ligga där och gråta hela nätterna vet jag inte om jag orkar med riktigt än. Hoppas på att kunna dra ner amningen men kunna fortsätta att trösta henne så att hon somnar om utan att behöva gå upp ur sängen framöver.

• BrudSommar2006

Hoppas att whiskyn gör verkan! Själv har jag nöjt mig med ett gott glas vin. Maken har lagt sig med Iris nu och så får jag lite tid för mig själv nu innan det är läggdags för min del.

Svar på tråden Barnkarusellen