• Lapinette

Barnkarusellen

Tjohoooo, jag är i klimakteriet! Har nu ett hormonvärde under 150 vilket innebär att jag ikväll börjar med sprutor. Känns skönt att vara uppe på banan igen. Sen blir det besök i Uppsala på Skärtorsdagen för att kolla att jag har tillräckligt med stora fina ägg (passande dag va?!) och sen blir det ÄP vecka 13. Den absolut sämsta veckan för min make som jobbar på ett amerikanskt bolag (sista dagarna i kvartalet) men som han sa vårt barn går före allt annat.

• Lapinette

Tinga - om det verkligen blir så här när jag kommer i klimakteriet ...ingen baggis! Men som sagt, ska bli skönt att komma vidare till fas 2 i den här behandlingen. Hoppas nu bara att inte äggen också krånglar.

• Lapinette

Välkommen hem Cissi! Du får berätta hur gick det att dela säng med en gift karl.

Tinga - känner igen mig i det du skrev om stress och att man är van att hela tiden vara aktiv med träning, vänner etc. Jag är ju inte gravid men har de senaste åren ändå försökt att bli bättre på att bara inte göra någonting alls. Skulle nog säga att det är maken som faktiskt har gjort inflytande på mig och fått mig att förstå att man inte hela tiden behöver ha ett uppbokat schema.

Vänner - ta tag i viktminskningen efter Påsk! Bättre du hittar ett par veckor som verkligen inte innehåller familjemiddagar och fester och så satsar du benhårt. Påsk är ju relaterat med snask och annat gott.

Oj, inser att ni nog har missuppfattat mig. Jag ska inte göra ÄP på Skärtorsdagen utan ska upp till Uppsala och se hur äggblåsorna har utveklats. Om jag hade fått min blödning i tid skulle ÄP vara vecka 12 men nu är den förskjuten till vecka 13.

• Lapinette

Piggelin - visst var det så! Skulle ha plockat ägg i nästa vecka men nu blir allt förskjutet. rätt skoj då jag från början trodde och ville att det skulle bli enligt den här planen som det nu blir. Jag hade ju räknat med 3 veckors nedreglering från början.

• Lapinette

Mrs B - vet inte heller faktiskt mer än att de på något sätt vill att kroppen ska vara "nollad". Nu har jag liksom tömt ut alla hormoner, slemhinna och hela köret och så bygger man upp allt igen. Det finns ju kliniker som kör den sk korta varianten av IVF och det innebär att man inte gör någon nedreglering utan börjar direkt på sprutor.

• Lapinette

Tja, svårt att sätta en summa på en liten person som gillar runda mackor *kliar mig i skallen*.

• Lapinette

Så klart det snöar för vi ska ju till Uppsala (och har sommardäck på bilen). Samma sak gällde ju i början av november när vi skulle dit. Det kommer säkert vara samma sak om vi gör en 3:e IVF i september - oktober - SNÖ!!! Vill inte åka tåg, vill åka bil.

• Lapinette

Tinga - nej, vi ska dit på torsdag och kolla äggen men vädret ska ju fortsätta så här hela veckan. Förhoppningsvis blir det ÄP i mitten på nästa vecka och återföring 2 dagar senare.

• Lapinette

Hej Nenne!!!

Duracellkaninen behöver nya batterier...är så förbenat trött hela tiden. Stackars maken, han önskar nog att jag var en duracellkanin.

Svar på tråden Barnkarusellen