Barnkarusellen
Soon - jag funderade också på äggdonation OM vi mot all förmodan skulle lyckas med nästa IVF (har 5 ägg i frysen). Läste dock Metros bilaga igår och såg att man där helst vill ha donatorer som är under 36 år (jag är tant!).
Soon - jag funderade också på äggdonation OM vi mot all förmodan skulle lyckas med nästa IVF (har 5 ägg i frysen). Läste dock Metros bilaga igår och såg att man där helst vill ha donatorer som är under 36 år (jag är tant!).
Läste om några som efter flera IVF försök valde att adoptera. Hon beskrev känslan som en stor befrielse. Inga fler måsten, inga depressiva tankar och nervositet. Nu var allt bara positivt samt det där koko skrev om att mannen helt plötsligt blev en större del i processen. Oavsett hur mycket han än vill hjälpa till och stötta under en IVF så är det svårt att helt och fullt vara med och förstå alla känslor som rusar omkring hos kvinnan.
Vi ska ställa oss i kö! Har sagt så i ett par månaders tid nu men måste kolla upp vart vi ska vända oss.
nenne - där är du ju?! Tänkte faktiskt efterlysa dig för att höra hur det går med hormonerna. Har inga erfarenheter av Pergo så jag vet inte riktigt hur den karusellen funkar. Vad är näst för er?
Läste också det där om kloka barn från Sydkorea. Visst, Sweetan är ett riktigt praktexempel!!!
Telis - jag läste att man går efter utseende etc när man får ett donerat ägg. Jag menar att läkaren tittar efter ett ägg som har en moder som liknar dig till kropp, hår och hudfärg. Låter himla intressant! Undrar vem jag då skulle få donera till...?
nenne - skoj med huset! Ska vi hålla tummarna för hus (budgivning) eller för knodd i nästa vecka?!
Faaan vad du är snäll Telis !!!
Ska ni göra något skoj i Valborg tjejer?
Telis - vi fick vår soffa såld i lördags!!! och väntar på att den nya + fåtölj ska leveras vilken dag som helst. Vet att den har kommit till butik men nu ska speditionsfirman ringa och bestämma dag. Eftersom vi inte är hemma i helgen så är det inte hela världen om leverans sker i nästa vecka. Vi har gästsängen som "soffa" just nu.
Själv fick jag värsta slemaladåben igår så jag tror det är ÄL typ NU! Om jag får komma med snuskiga detaljer så undrade maken om jag hade kissat på mig när han skulle få in "slangen". Snacka om att jag låg och vred mig av skratt när vi skulle försöka få till det. Det var likadant efter förra IVF'n ...helt sjukt blött i skogen...och så jäkligt sen ÄL.
nenne - ja det finns alternativ, ska till svärmor i Frankrike.
Och en slant han dit
och en slant han hit
och en slant han ner i diket!
I promise nennelainen...ÄL efter en IVF är grym!
Japp, det blir partaj hos svärmor. Åtminstone jäkligt gott, franskt vin och så svärmor goda mat förstås.
Pizza och sen slemmig ÄL...jag tror jag helst vill tänka mig den första bilden ... fast det beror nog på vad mer än pizzan som var inblandad i din dagdröm???
Ni som ätit trombyl alternativt 1/3 barnalbyl när är det man ska ta dem? Är det från ÄL och framåt samtidigt som vaggisarna?
Frejis - om jag inte har helt fel så avbryts i sådana fall adoptionsprocessen, om man får barn under tiden. Jag är inte helt hundra på om jag vill adoptera men då kön är så lång känner jag att vi lika gärna kan ställa oss i kön och under resans gång bestämma oss.
Är de nu ni åker till Italien i två veckor? Gud så härligt!
Tinga (genom Piggelin) - skönt att höra att de små liven fortfarande är kvar i magen. Så gulligt av dig/er att meddela hos här inne hur ni mår. Hoppas att de vill stanna riktigt länge!
Ha en riktigt skön Valborg på er! Själv drar jag snart nedåt till Zozo's trakter.