• Lapinette

Barnkarusellen

Zozo - i juni är det 2 år för oss och nej, det är inget fel på någon av oss. Verkar bara vara en dålig matchning. Jag får ju ut 9-10 ägg vid IVF'erna, makens simmare är bra då hälften av äggen blir befruktade varav senast var det 3 stycken som var toppembryon (de mäter kvaliteten på något sätt). Så långt verkar ju allt funka jättebra men det är sen det inte går, den lilla vill inte växa helt enkelt.

• Lapinette

Just nu skulle jag nog helst vilja ha en förklaring för att kunna gå vidare.

• Lapinette

gosnosen - men det låter ju toppen! Själv fick jag ut fler äggblåsor än vad de såg när jag de kollade 4 dagar innan ÄP. Håller tummarna att det är fina ägg du får ut och lycka till! Jag kommer ju tyvärr inte vara här och läsa resultatet i nästa vecka.

• Lapinette

Ha, ha...japp, nenne var inne igår och skrev BUS eller GODIS!

Och Piggelin, om du kommer in på restråden så hittar du redan nenne där.

• Lapinette

gosnosen, om det är fyra idag och fyra som växer till sig så kan det ju bli närmare 10!

• Lapinette

Nej, jag är nog lite trög jag med. Penséerna hade väl med snön att göra?! Hmmm....???!!

Har precis berättat för min mamma om vårt misslyckade IVF försök. Hon har sjuttsingen mer hopp än någon annan i min närhet...eller så är hon bara "dum" som inte kan inse att vi troligen aldrig kommer att få barn.

• Lapinette

Min livmoder är något hjärtformad vilket kan vara ett problem men den är inte så mycket att det är det...enligt min läkare. De kollar form och sådant när man gör den där härliga röntgen.

• Lapinette

Är den för mycket hjärtformad leder det till missfall kan vara problem när man sätter in spiral...för man kan fortfarande bli gravid i den andra "hjärthalvan".

• Lapinette

Exakt så känner jag! Känns nästan som det skulle vara bättre om någon sa, sorry ni kan inte få barn. Då kan jag få gråta ut, sörja och så gå vidare. Nu håller man på och försöker, försöker och försöker tills man blir "nuts" istället.

Rent krasst känner jag - det här kommer aldrig funka men så sitter den där lilla hoppet någonstans där inne och säger försök igen! Skitjobbigt! Vet att jag inte kan stänga av.

• Lapinette

Man mäter den väl i typ mm och min tillhörde inte riskzonen. Tror annars att den var en operation som gällde.

Svar på tråden Barnkarusellen