Barnkarusellen
nenne - hur ser en ruvning bra ut? Om du såg mig skulle du inte säga så...har megastora finnar vid munnen av alla hormoner. Fast jag är ju själva "hönan" och inte ruvningen i sig...hmmm... *kliar mig på fjädrarna*.
nenne - hur ser en ruvning bra ut? Om du såg mig skulle du inte säga så...har megastora finnar vid munnen av alla hormoner. Fast jag är ju själva "hönan" och inte ruvningen i sig...hmmm... *kliar mig på fjädrarna*.
Kärt barn har många namn!
nenne - inget vin!!! Shit, vad jag är pessimistisk idag! Det är helt ok att ruva om det bara inte var så att det var en ändå lång, olidlig, jäkla, förbannad väntan i dryga 2 veckor innan man får veta om det funkat! Hatar verkligen att vara skengravid.
Vickan - såg det på FB, hade tänkt att vänta tills det verkligen är din dag men om du drar härifrån (datan alltså) passar jag på nu - GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Telis - gud vad trist! Undrade faktiskt vart du tagit vägen.
Själv har det varit upp som en pankaka och ned som en ...ja, platt fall idag i humöret. Skitjobbigt att bara gå och vänta men idag har jag känt mig premenstruell och varit säker på att det inte lyckats så maken har fått ta många tårar på sin tröja.
Men som sagt igår mådde jag bra. Solen sken, långpromenad på dagen och en härlig middag ute på kvällen .
Frejis - spännande med a third opinion!
Själv känner jag mig säker på att tanten ska komma vilken dag som helst. Tog ju ut sorgen på förhand igår så jag hoppas jag slipper bryta ihop igen. Som sagt, hela IVF-processen är hur enkel som helt förutom denna väntan. Ju närmare BIM desto sämre mår man mentalt.
Tackar nenne - gillar gruppkramar!
Som tur är så har det idag ramlat in ett nytt projekt på mitt bord så det blir att jobba häcken av sig innan jag går på semester på torsdag kväll.
Sorry Liten, är i Hong kong då annars låter det trevligt.
Liten - Hong kong och en ö som heter Hainan. Det kulturella Kina får vi ta en annan gång. Maken blev helt plötsligt sugen på semester dvs ligga i en solstol och dricka paraplydrinkar.
Ska inte måla f'n på väggen men jag såg något som kan likna en förvarning till tant. Det var exakt likadant förra gången, typ lite konstigt slemblod som kom dagen innan det riktigt körde igång. Känner mig inte speciellt ledsen just nu för sorgen tog jag ju redan ut igår. Det enda jag undrar är varför det aldrig funkar när hela processen fram tills embryot ska börja växa ser bra ut för oss, fick ju t o m bedömningen toppembryo av läkaren.
Frejis - säger som Telis inga problem att åka när man sprayar förutsatt att man mår bra. Jag ställde in vår planerade Hong kong resa i höstas då den skulle ha hamnat mitt under behandlingen. Jag visste ju inte hur jag skulle må. Antar att Madrid gäller en weekend och inte typ 10 dagar som vår resa hade inneburit. Slipper du huvudvärk, depression etc så är det inga problem alls att åka under tiden man sprayar. Bara du kommer ihåg att ta den!
Jättespännande att även du drar igång så nära inpå!!!
Själv mår jag pyton idag. Gick igår och tränade för första gången (alltså riktig träning = spinning och inget yoga-mes) och imorse vaknar jag med halsbränna, nästäppa, huvudvärk och förmodligen en aning feber. Skit! Jag som hade tänkt att träna ordentligt denna vecka innan jag åker iväg på semester. Nu blir det typ 1 hel månad utan att få köra en hel träningsvecka. Fast mår jag bättre imorgon smyger jag nog iväg i alla fall men idag är det verkligen NO, NO!
Nåja, igår såg jag lite mer blod precis innan jag skulle gå och lägga mig m a o exakt som det såg ut förra gången. Inget har kommit i natt men jag är ganska så säker på att i eftermiddag så drar det igång på allvar. Grät inget, var inte ledsen igår (hade ju redan tagit ut den dosen i söndags) utan mest uppgiven. Diskuterade återigen att vi borde ställa oss i adoptionskön.
Frullan - go Frullan, go!!! Säger som tidigare skrivare, det är bara i några dagar. Hur ofta får man en tjejhelg i Dublin? Borren finns ju kvar (men jag förstår om du kommer att längta hem ... men du får bedöva längtan med lite Guiness ).