• Lapinette

Barnkarusellen

Telis - trodde de fortfarande var blastocyster när de är fyrcelliga? Ha, ha...snacka om knepiga japaner. Jag känner en!!! - min pappa! Knepigar får man nog leta efter . Fast han skulle aldrig skälla ut någon ... han är så jäkla dumt snäll.

Nåja, här blir det inget jobb gjort. Kan omöjligt koncentrera mig.

• Lapinette

nenne - det är luuuugnt! Om inte annat så är jag cool lugn. Bara läkaren inte tappar bort vårt lilla blasto/embryo så är allt ok. Själv "ingreppet" tar typ 1 min och det gör inte ont alls. Inga droger , ingenting! Bara att åka dit och ploppa in den.

• Lapinette

Helt rätt embryo upp till 8 celler sen blir det en blastocyst. Trodde det var tvärtom.

• Lapinette

Telis - så ni ska sova separat framöver . Själv fick jag värsta skrattattacken i förgår natt då maken somnade och fick ett sånt där "ryck". Ni vet när man precis har somnat och så rycker musklerna.

Kondomkrav... det hade inte vi innan spolningen. Troligen sexförbud istället för kondom är något som är totalt okänt för oss.

• Lapinette

Är tillbaka med ett toppenembryo! Läkaren var så positiv att det faktiskt smittade av sig ....försöker skaka av mig de positiva vibbarna och bli pessimistik och cool igen. Av 9 ägg så var det 5 som lyckades befruktas och av dessa 3 toppenembryon så jag fick ett och två gick till frysen. Precis vad jag hoppades på.

Jag frågade även om det fanns något jag kunde göra eller undvika men han sa precis som den förra läkaren (japp, hade den där unga snygga killen idag igen ) att jag skulle leva som vanligt. För att förtydliga det ytterligare sa jag åt honom att jag gillar att köra hårda träningspass, "ja, mår du bra av det så fortsätt" . Fast jag tänker ändå ta det lite lugnt följande dagar för äggisarna ömmar ju fortfarande.

• Lapinette

pirr - förstår om du är rastlöst. Måste vara superjobbigt att gå och vänta!

Telis - så du är igång och sprayar igen. Känns det ok (förutom drömmarna)?

fifiopipi - man får vara egoistisk!

• Lapinette

By the way ...alla på CvL mindes att vi var deras jubileumpar sist vi var där så både systern och läkaren frågade om skumpan etc. Och min make tog kort på embryot samt frågade läkaren om jag fick ta ett halvt glas vin ikväll för att fira... och det fick jag! De är så jäkla humana och trevliga där!

• Lapinette

Telis - det behöver inte bli en repris på förra omgången. Titta bara på mig som knappt blev nedreglerad. Hoppas du slipper huvudvärk och all annan symptom för den delen.

• Lapinette

Vänner - antar att de på något sätt ser kvaliteten. Man kan stoppa tillbaka ett embryo som inte har toppkvalitet men däremot så stoppar man inte in dem i frysen. De måste verkligen vara bra om de ska frysas.

gosnosen - har du precis börjat spraya?

Telis - när har du prel ÄP? Är det vecka 17?

• Lapinette

Pirr - hoppas du inte behöver vänta så länge till.

Svar på tråden Barnkarusellen