• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

Oj, den sista smajlisen hamnade lite konstigt...
    Ja ja...
    Ha det gott!

• FruCicci

Hejsan tjejer!

GRATTIS PIRR!!!!!!!!!!!!!!!!
    Underbara nyheter!

Gosnosen, säger som alla andra, jag är chockad av läkarens beteende, fy fabian, han borde prickas!

Så härligt med alla bebisar som kommer nu, juli blir en babyboom i tråden sen... härligt härligt

Lycka till med allt inför flytten Vänner!

BS!!!! Sorry för mitt konstiga inlägg, jag har 0 koll, och pratade med maken i går.... frågade om tjänstledighet etc, du är helt rätt ute ag det. Denna sommaren ska han inte ta sina dagar, utan nästa och då jobbar jag ju, förhoppningsvis till mitten av juli (om vi inte får en bebis innan).
    Som sagt, jag har inte orkat bry mig ag föräldrarpengen, jag tycker det var så mycket konstiga saker hit o dit, så jag lämnade allt till maken Men jag kanske skulle ta och uppdatera mig lite ändå, så jag inte gör bort mig helt när frågan kommer på tal...

I natt sov inte Victor hela natten, men halva. Däremot drack han en HEL flaska välling på morgonen idag! Konstigt att han gör det helt plötsligt, men underbart.

GRATTIS IGEN PIRR, vad ska hon heta?

Kramar till alla!

Lappisgumman, får inte glö mma sig och din lilla bebis i magen, hoppas den stannar kvar och att du mår bra. Känner du ngt annorlunda?

• Piggelin1

Stoooooooooooooooooort grattis till lilla tjejen, Pirr!!
    Vad skönt att det verkar ha gått bra & var positivt!!
    Jag satt precis & bläddrade igenom mina mail för att leta upp ditt mobilnummer, för att sms:a & fråga om hur det gått Men jag behövde ju aldrig sms:a, det räckte ju att kolla in här! !!

Stressad nu, ska på Me&I-brunch hos en kompis kl tio, men jag återkommer senare! Ville bara in & gratta dig Pirr!!

Ha en bra dag alla!

P.s Grattis i efterskott, Tinga!
    Ps2. Vilken fin bröllopsfrisyr, Snartis - jag vill med!!! Men i så fall skulle det nog få dröja läääänge innan jag kan gifta mig, om jag ska vänta på den fina längden!!

Kram allihopa!

• Zozo

Stooooora gratulationer till Pitt och lillan!

• BrudSommar2006

Cicci, när vi var på information på Försäkringskassan så tänkte jag att jag hoppas att maken hänger med för jag gör det inte, Sedan börjar maken ställa frågor till dem och jag var grymt imponerad för jag hängde verkligen inte med alls! Sedan satt jag hemma och räknade dagar på nätet och då gick det lite bättre!

Vi har fått tid för tillväxtkontroll nu i samband med ettårskontrollen så vi ska till barnläkarmottagningen på morgonen och bvc på eftermiddagen den 2:a juni, pust! Är inte så orolig, tror bara att hon har ärvt sin längd efter maken.

Pirr, grattis, ser fram emot din berättelse!

Tack för länken Tinga! Själv tyckte jag att restaurangerna på kvällen och linbanan till skogsområdet med djurparken var behållningen med Madrid.

• Nattson

Grattis till lilltjejen Pirr!!

Gosnosen, trist attityd läkaren hade! Visst var ni mitt uppe i en IVF nu? Jag håller tummarna på att allt ska gå bra med den och att ni ska få fin fina ägg som ser bra ut!!

Snartis, jättefin frisyr!!

Här rullar det på, mer eller mindre smärtfritt. Mindre de senaste dagarna. Jag får kramp i vaderna kanske två ggr per dag och benen känns allmänt stumma. Tycker att det är obekvämt att sova och det gör ont på sidorna av magen om jag ligger på sidan för länge. Trött som tusan är jag också, men annars bra. Men det är FREDAG idag och det är så skönt! Jag har äntligen en dator på jobbet och det är skönt att ha kontakt med världen (internet) igen

• BrudSommar2006

Hehe, först Piss och nu Pitt!!! Vissa nick verkar svårare än andra!

Piggelin, ska bli intressant att höra vad du tycker om Me&I, hittills är Mrs B för och jag emot!

• Zozo

*Fniss* A freudian slip?? Jag sag det inte ens!! Stort grattis till PIRR!

• Nattson

BS, jag har också varit på M&I träff. Jag tyckte att merparten av kläderna var konstiga. Massa gamla kassetband och korv med bröd på tröjan. Men en del kläder var ganska trevliga, köpte två tunikor av de som var lite mera nedtonade.

• Lapinette

Pirr - grattis till lilltjejen!!! Vad skönt att hon tillslut ville komma ut så du slapp gå och vänta så länge.

Snartis - jättefin bröllopsfrisyr. Det blir att välja frisyren eller slöja. Är glad att jag slipper alla dessa val som man hade inför bröllopet. Ångest!

Tinga - grattis i efterskott!

Tinga, Telis o Piggelin - så snart jag kommer på ett nytt kreativt namn så öppnar jag en ny resetråd, någon gång under dagen.

Sweet, BS och Cissi - min läkare på CvL sa att jag skulle leva som vanligt dvs brukar jag träna så kan jag träna nu. Det finns inget jag kan göra för att få det lilla embryot att stanna. Allt beror på dess sammansättning och inte på om jag ligger i sängen eller väljer att hoppa studsmatta. Dock har jag valt att ändå gå ned i träning och har sedan ÄP promenerat istället för att köra hårda pass. Igår gick jag för första gången till SATS på 10 dagar och det blev Yoga m a o ett väldigt lugnt pass. Kommer i helgen dra igång som vanligt igen men vara extra observant på kroppens signaler. OM jag blir gravid kommer jag att fortsätta på samma sätt...mår jag bra och kan träna så kommer jag att fortsätta.

I övrigt så tror jag inte att denna IVF lyckades. Har åter igen en sån där ogravid dag.

Svar på tråden Barnkarusellen